marți, 28 septembrie 2021

O actriţă cu mare potenţial comic - 10 pentru FILM la TIFF, 2021

 

Am cunoscut-o în 2017 pe actriţa Blanca Doba cu ocazia procesului de casting de la scurtmetrajul Chronochinezia, regizat de Radu Bărbulescu şi produs de Alien Film. O văzusem la Gala Hop, era o prezenţă discretă pe scenă, dar şi foarte concentrată şi atentă la ceea ce avea de făcut. Aşa a fost şi pe tot parcursul probelor, era gata să creeze rolul, îi era la îndemână personajul adolescentei rebele şi aventuroase pe care noi i-l propuneam, chiar dacă Blanca din viaţa reală e timidă. Dincolo de toate, Blanca Doba e mai ales o actriţă cu un mare potenţial comic (aşa cum a demonstrat în one-woman show-ul eu rămân).

Blanca Doba (foto: Adi Bulboacă)

Florentina Bratfanof: Cum a fost pentru tine anul 2020? Ce ai pierdut, ce ai câştigat, ce lecţii ai învăţat?
Blanca Doba: A fost un an diferit în care m-am bucurat de timpul (muuult) petrecut cu familia mea, m-am gândit la viitorul teatrului, am făcut nişte schimbări şi am încercat să-mi dau seama în ce constă fericirea mea. A fost anul în care într-o zi mi-am zis 'acum sunt extrem de fericită, nu-mi vine să cred cât de bine e' şi în ziua următoare m-a durut sufletul. A fost anul în care am descoperit că aş putea face şi alte meserii creative în afara actoriei. A fost anul în care am întâlnit mulţi oameni entuziasmaţi şi curioşi. A fost anul în care... am.

F.B.: În perioada de lockdown sau de restricţii ce a făcut Blanca Doba ca să rămână activă profesional?
B.D.: Pe lângă cele spuse mai sus, anul 2020 a fost şi anul în care am reuşit să îmi concretizez un vis pe care îl aveam încă din facultate şi-anume, să-mi fac propriul one-woman show. Împreună cu Luana Hagiu am scris textul şi am alcătuit structura spectacolului. Îndrumată de privirea ei eficace şi susţinătoare din exterior, s-a născut eu rămân. Cu ocazia acestui spectacol, m-am simţit mai provocată profesional ca niciodată deci a fost timing-ul perfect după toată pauza din timpul lockdown-ului.

F.B.: Care sunt proiectele la care lucrezi acum? (din teatru sau din film, după caz)
B.D.: În câteva zile voi începe nişte repetiţii împreună cu Adelin Ilie pentru un nou proiect în regia Luanei Hagiu la Teatrul Maria Filotti Brăila. + eu rămân îşi continuă traseul prin ţară. Momentan filme în plan nu am, poate apar ele cândva...(dar dacă nu apar, poate o conving pe Luana să facem un film împreună... sau şi mai bine, un serial cool ca Breaking Bad sau The Young Pope sau hai să nu mă îndepărtez aşa mult de noi, Umbre... cu varianta feminină a lui Relu).

F.B.: Showreelul tău este compus momentan din câteva proiecte cinematografice. Ce tip de personaj ţi-ar plăcea să adaugi la portofoliu? Ce tip de personaj crezi că ai putea crea cu uşurinţă sau, din contră, ţi-ar da bătăi de cap?
B.D.: Momentan mi-ar plăcea să joc orice şi să îmi acumulez experienţa necesară pentru a fi cât de cât relatable ca actriţă de film. Să zicem că aş putea crea cu uşurinţă tot ce ţine de vârsta mea şi de acele mici confuzii, mici neajunsuri, mici frustrări, mici mici mici. Mi-ar plăcea să am ocazia să joc un personaj cu probleme grave, cu vicii, cu dependenţe, cu o personalitate dificilă, cu un grad de miserupism ridicat, etc - în fine, ceva foarte îndepărtat de mine, care ar necesita o paralelă între experienţele personale şi cele ale personajului şi care mi-ar solicita imaginaţia la maxim.


F.B.: Eşti un spectator de filme româneşti? Te rog povesteşte-mi despre un personaj dintr-un film românesc care te-a impresionat.
B.D.: Chiar recent am făcut un maraton de filme româneşti pe care nu le văzusem până acum, filme bune şi premiate, mai noi şi mai vechi şi am constatat (din nou) că numărul filmelor în care protagonistul e un bărbat e considerabil mai mare faţă de numărul filmelor în care există şi o partitură consistentă şi interesantă pentru o actriţă. Aş vrea să menţionez două personaje feminine din cinematografia română care mi-au plăcut foarte mult: Norica din Terminus Paradis şi Otilia din 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile.

Blanca Doba
Data naşterii
: 30.12.1995
culoare păr: blond natural închis | culoare ochi: verzi | 1.68m | 57 kg | domiciliu: Bucureşti | Din octombrie 2019 este angajată a teatrului Maria Filotti, Brăila.
Studii: 2017-2019 - master actorie UNATC Bucureşti, clasa Tania Filip, Radu Gabriel / 2014-2017 - licenţă actorie Facultatea de Teatru şi Film Cluj-Napoca, clasa Miklós Bács, Irina Wintze, Camelia Curuţiu-Zoicaş

Proiecte de teatru:

Eleonora Zamfirescu, Steaua fără nume, r. Cristian Ban (2021), Teatrul Maria Filotti, Brăila
Actriţa, eu rămân, r. Luana Hagiu (2020), producţie independentă
Jessica, Asta-i tinereţea noastră, r. Radu Iacoban (2020), Teatrul Maria Filotti, Brăila
Ofelia, Rosencrantz & Guildenstern sunt morţi, r. Eugen Gyemant (2019), Teatrul de Comedie, Bucureşti
Sylvette, Romanţioşii, r. Vlad Cristache (2018), Teatrul Al. Davila, Piteşti
Ania, Livada de vişini, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză (2018), Teatrul Metropolis, Bucureşti
Teo, Fata Morgana, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză (2018), Teatrul Dramaturgilor Români, Bucureşti
Actor, A treisprezecea noapte, spectacol-concert aniversar Nicu Alifantis, r. Mihai Ţărnă (2017), FNT & UNITER, Bucureşti 

Proiecte de film:

Selena în Chronochinezia, r. Radu Bărbulescu (2019)
Denisa în Piano Story, r. George Paraschiv (2021)


Premii: cea mai bună tânără actriţă, Gala HOP 2017
Nominalizări: premiul UNITER pentru DEBUT 2019 pentru rolul Teo din spectacolul Fata Morgana, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, Teatrul Dramaturgilor Români, Bucureşti.

*
Actorii selectaţi la ediţia 2021 a programului 10 pentru FILM la TIFF sunt: Daniel Beşleagă - interviu aici (Teatrul Tineretului din Piatra-Neamţ), Romaniţa Ionescu - interviu aici şi Alex Calangiu - interviu aici (actori ai Teatrului Naţional "Marin Sorescu'' din Craiova), Blanca Doba - interviu aici şi aici (Teatrul "Maria Filotti'' din Brăila, Teatrul de Comedie, Teatrul Dramaturgilor, Teatru Metropolis) - nominalizată în 2019 la Premiile UNITER pentru Debut şi câştigătoarea Premiului 10 pentru FILM la Gala HOP în 2017, Diana Fufezan - interviu aici (Teatrul Naţional "Radu Stanca'' din Sibiu), Alexandru Liviu Ionescu - interviu aici - distins cu Premiul 10 pentru FILM la Gala HOP 2020, Zita Ema Moldovan - interviu aici (Compania de Teatru Giuvlipen), Matei Rotaru - interviu aici (Teatrul Naţional "Lucian Blaga'' din Cluj-Napoca), Theodora Sandu - interviu aici (Teatrul "Toma Caragiu'' din Ploieşti) - câştigătoarea premiului 10 pentru FILM la Gala HOP 2019) şi actriţa şi regizoarea independentă Armine Vosganian - interviu aici.

Cei 10 actori au fost propuşi şi selectaţi de un grup de profesionişti din teatru şi film: regizorul şi producătorul Tudor Giurgiu - preşedintele festivalului, criticii de teatru Iulia Popovici, Cristina Rusiecki şi Oana Stoica, directorul de casting Florentina Bratfanof, Răzvan Penescu - editorul portalului Liternet şi Cătălin Dordea, director de casting şi coordonator al proiectului 10 pentru FILM.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu