luni, 13 noiembrie 2017

“Nimeni şi nimic nu mă poate atinge!” Răspunsul lui Cornel Nicoară la umilinţa orchestrată de Gianina Cărbunariu!

“Nimeni şi nimic nu mă poate atinge!” Răspunsul lui Cornel Nicoară la umilinţa orchestrată de Gianina Cărbunariu!


Precizarea redacţiei: Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ este o instituţie de cultură subordonată Consiliului Judeţean Neamţ, finanţată aproape total de CJ Neamţ.

Cornel Nicoară a aflat de secvenţa deloc plăcută în care i-a fost terfelită imaginea pe scena TT înainte de apariţia articolului de azi din Vestea (VIDEO Fost director şi actor al TT, DESFIINŢAT ŞI UMILIT pe scena şi în teatrul unde a slujit 40 de ani!) şi a reacţionat încă de a doua zi de după spectacolul care a avut loc pe data de 9 noiembrie.
Cel căruia mare parte a comunităţii culturale din Neamţ i se adresează cu apelativul „Maestre” a scris încă de sâmbătă, pe internet, un mesaj în care este evident că dă răspunsuri publice (şi) cu privire la ceea ce s-a întâmplat pe scenă la festivitatea cu spectacolul aniversar, când a fost descris ca un tartor, dictator etc…
Nicoară chiar spune, foarte clar, că acesta e preţul pe care îl plăteşte acum pentru că nu a acceptat ca atunci când era director să dirijeze banii şi eforturile instituţiei spre promovarea unor piese vulgare, de prost gust. Este o aluzie finuţă la “băieţii deştepţi” (sau fetele) din Şcoala “Spermă şi Sânge” (care a invadat teatrul românesc după 1990) care, în dese rânduri, i-au acuzat că sunt comunişti sau retrograzi pe cei care nu acceptau să cheltuie banul public pe astfel de “experimente”, “piese moderne” etc.

<< Celor care au fost nemulţumiţi de modul în care a avut loc această manifestare vreau să le comunic că AM DEVENIT IMUN ŞI NIMENI ŞI NIMIC NU MĂ POATE ATINGE . Am iubit TT fără rezerve şi am făcut tot ce am putut ca el să fie acolo sus. Eu am iubit TEATRUL nu pe mine în teatru , nu am fost un director de protocol, nu am fost de acord să promovez piese proaste sau vulgare. ACUM PLĂTEŞTI, a afirmat cineva. Poate dar eu rămân eu şi mă bucur de stima celor care au iubit teatrul>>, spune Nicoară.



Cititi si vedeti VIDEO aici – VIDEO Fost director şi actor al TT, DESFIINŢAT ŞI UMILIT pe scena şi în teatrul unde a slujit 40 de ani!
Mai mult, cel care a slujit scena acestei instituţii peste 40 de ani punctează că nu a ajuns la acea festivitate pentru că era bolnav şi că, de fapt, cei 50 de ani s-au împlinit, conform unor documente, … anul trecut!
<<Vreau să răspund foarte scurt la câteva întrebări : nu am fost la spectacol fiindcă am avut probleme cuând cu sănătatea. Data în care acest teatru a devenit Teatrul Tineretului este 1 martie 1966 (Informația exactă este publicată într-o carte dedicată lui Ion Coman , scrisă de Alexanru Lazăr , la pag 74 este reprodusă decretul consiliului de miniștri semnat de Ion Gheorghe Maurer: ,,Teatrul de stat din Piatra Neamţ îşi schimbă titulatura devenind TEATRUL TINERETULUI DIN PIATRA NEAMŢ începând cu 1 martie 1966”>>, spune acelaşi Nicoară.
Dacă fostul director are dreptate şi în aserţiunea referitoare la data exactă a acelui Decret, înseamnă că în urmă cu câteva zile nu a fost sărbătorit corect acest semicentenar şi că momentul istoric care poate rămâne în istoria colectivă este altul: “demolarea unui fost director”.
Precizăm că în acest moment nu ştim cine a scris piesa citită/rostită de actualii actori pe scena TT însă este evident că textul respectiv a fost girat de Gianina Cărbunariu, cea care este şi managerul instituţiei şi directorul Festivalului de Teatru (în deschiderea căruia a fost prezentată piesa aniversară).
Vom reveni.
Daniel Vinca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu