vineri, 5 ianuarie 2018

Guest post – Scrisoare deschisă adresată prim-ministrului Mihai Tudose

Guest post – Scrisoare deschisă adresată prim-ministrului Mihai Tudose

Mama m-a rugat din nou să îi public o scrisoare deschisă.

“Scrisoare deschisă adresată prim-ministrului Mihai Tudose
Domnului prim-ministru, Mihai Tudose
Spre știință:
Domnului ministru al Sănătății, Florian Bodog
Domnului președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Laurențiu Mihai
Doamnei președinte a Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, Cristina Călinoiu

Stimate domnule prim-ministru Mihai Tudose,
Sunt un medic primar medicină de familie cu o vechime de 37 de ani în această meserie și mă adresez dumneavoastră pentru că mă simt jignită de modul în care Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB) a înteles să mă considere infractor și să îmi rețină pe 20 decembrie 2017 suma de 840,96 RON din factura cabinetului, fără să țină cont și fără să răspundă la contestația pe care am făcut-o și la care am anexat documente justificative.
În fapt, am primit în data de 13 decembrie 2017 de la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București o notificare referitoare la Decizia nr. 10/24.07.2015 a Curții de Conturi a României rezultată în urma misiunii de audit financiar efectuat la Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Notificarea este datată de CASMB 28.11.2017 însă am fost informată despre existența ei abia în 8.12.2017 și am ridicat-o de la sediul CASMB pe 13.12.2017. Prin notificare sunt informată că “în conformitate cu Decizia Curții de Conturi a României” (!) figurez cu “debite la CASMB pentru neîndeplinirea prevederilor contractuale” în ceea ce privește prescrierea unor rețete în anul 2014 și îmi vor fi reținute aceste debite, cu dobânzi și penalități calculate din 2014 până în 2017. Suma de 840,96 RON care mi-a fost comunicată prin notificare ar “reprezenta contravaloarea sumelor validate nelegal la prescripțiile medicale, conform anexei”.
Citind anexa și verificând în evidențele cabinetului din anul 2014 am constatat că este vorba despre 11 rețete pentru doi pacienți cu boli cronice.
Un pacient are pensie în valoare de mai puțin de 700 RON și a dat declarație pe proprie răspundere că nu are alte venituri, conform legislației în vigoare în 2014. CASMB m-a informat prin notificare că ar figura în evidențele ANAF și cu alte venituri, din dobânzi, informație pe care eu nu aveam cum să o dețin și, cu bună credință, nu am solicitat pacientului altceva decât prevedea legislația în vigoare – talonul de pensie și declarația pe proprie răspundere.
A doua impunere se referă la rețetele acordate lunar unui pacient Veteran de război, în vârstă de 90 de ani în prezent. Vă aduc la cunoștință, domnule prim-ministru, că acest pacient este chiar tatăl meu! Povestea sa de participare la al doilea război mondial o știu încă din copilărie. Iar documentația și dovada categoriei de asigurat – legitimația emisă în anul 2004! – a fost înregistrată la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București și apoi validată de casa de asigurări de mai multe ori în ultimii ani, când informația dispărea din evidențele electronice ale CASMB și CNAS – vestitul SIUI.
Cred că nici un for nu are dreptul să conteste calitatea de Veteran de război a acestor cetățeni, când există documente justificative emise de autoritățile statului și categoria a fost validată în mod repetat de casa de asigurări de sănătate. Înainte să îmi emită notificarea, CASMB putea verifica mult mai simplu solicitând informații de la Asociația Națională a Veteranilor de Război.
În calitate de medic care am prescris aceste rețete pacienților mei atunci când au avut nevoie de tratament ma simt jignită că am fost catalogată drept infractor. Cu ce am greșit?
Mă simt jignită cu atât mai mult cu cât funcționarii CASMB nici nu au verificat contestația pe care am înregistrat-o în data de 18 decembrie 2017 și documentele justificative pe care le-am anexat. Banii mi-au fost reținuți pe 20 decembrie din factura pe care am înregistrat-o la CASMB în data de 6 decembrie 2017 pentru serviciile medicale acordate asiguraților în luna noiembrie 2017. CASMB nu mi-a răspuns nici până astăzi la contestația din 18.12.2017, deși mi-a răspuns în 20.12.2017 la o altă solicitare scrisă, tot despre neplata integrală a unei facturi!
Acum nu am altă variantă pentru a recupera banii decât să mă adresez justiției.
Consider că este timpul ca în contractul pe care ca medici de familie îl încheiem cu casele de asigurări să fie specificat clar cine se face vinovat când există erori ale Sistemului Informatic Unic Integrat. Nu se poate să fim tratați și noi și pacienții ca infractori de drept comun care am confecționa legitimații de Veteran și declarații despre venituri.
În acest context mă adresez dumneavoastră să inteveniți pentru ca aceste schimbări ale contractului să se producă și de asemenea astfel de situații în care ne sunt imputate sume pentru rețete emise în urmă cu 3 ani să nu mai fie posibile. Am fost informați de casele de asigurări că vor mai urma și alte astfel de notificări și imputări pentru sume din ce în ce mai mari. De data aceasta mi s-au reținut “doar” 840 RON dar colegelor mele din București cu mai mulți pacienți veterani sau cu pensii mici li s-au reținut și 2000 și 4000 RON!
De ce? Cine este vinovat și cine plătește aceste greșeli? De ce trebuie să mă adresez instanței pentru a recupera banii și de ce mi s-au reținut în primul rând, când am înregistrat imediat și contestația și dovezile?
Domnule prim-ministru, ce să facem cu cei câteva mii de Veterani de război care mai sunt în viață? Cum le prescriem tratamentul? Pentru că situația pe care o relatez este prezentă în toată țara. De ce nu au verificat CNAS și CASMB informațiile înainte să arunce măcar o umbră de acuzație asupra Veteranilor care sunt demni de tot respectul nostru?
Cu mulțumiri și deosebită considerație,
Dr. Dana-Victoria Zoițanu
medic primar medicină de familie”
Descarcă documentele menționate în scrisoarea deschisă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu