vineri, 5 ianuarie 2018

Scrisoarea unui medic de familie

Scrisoarea unui medic de familie

Data ultimei actualizari: 03/01/2018

Domnului prim-ministru, Mihai Tudose
Spre stiinta:
Domnului ministru al Sanatatii, Florian Bodog
Domnului presedinte al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Laurentiu Mihai
Doamnei presedinte a Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti, Cristina Calinoiu
Stimate domnule prim-ministru Mihai Tudose,
Sunt un medic primar medicina de familie cu o vechime de 37 de ani in aceasta meserie si ma adresez dumneavoastra pentru ca ma simt jignita de modul in care Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti (CASMB) a inteles sa ma considere infractor si sa imi retina pe 20 decembrie 2017 suma de 840,96 RON din factura cabinetului, fara sa tina cont si fara sa raspunda la contestatia pe care am facut-o si la care am anexat documente justificative.
In fapt, am primit in data de 13 decembrie 2017 de la Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti o notificare referitoare la Decizia nr. 10/24.07.2015 a Curtii de Conturi a Romaniei rezultata in urma misiunii de audit financiar efectuat la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. Notificarea este datata de CASMB 28.11.2017 insa am fost informata despre existenta ei abia in 8.12.2017 si am ridicat-o de la sediul CASMB pe 13.12.2017. Prin notificare sunt informata ca “in conformitate cu Decizia Curtii de Conturi a Romaniei” (!) figurez cu “debite la CASMB pentru neindeplinirea prevederilor contractuale” in ceea ce priveste prescrierea unor retete in anul 2014 si imi vor fi retinute aceste debite, cu dobanzi si penalitati calculate din 2014 pana in 2017. Suma de 840,96 RON care mi-a fost comunicata prin notificare ar “reprezenta contravaloarea sumelor validate nelegal la prescriptiile medicale, conform anexei”.
Citind anexa si verificand in evidentele cabinetului din anul 2014 am constatat ca este vorba despre 11 retete pentru doi pacienti cu boli cronice.
Un pacient are pensie in valoare de mai putin de 700 RON si a dat declaratie pe proprie raspundere ca nu are alte venituri, conform legislatiei in vigoare in 2014. CASMB m-a informat prin notificare ca ar figura in evidentele ANAF si cu alte venituri, din dobanzi, informatie pe care eu nu aveam cum sa o detin si, cu buna credinta, nu am solicitat pacientului altceva decat prevedea legislatia in vigoare – talonul de pensie si declaratia pe proprie raspundere.
A doua impunere se refera la retetele acordate lunar unui pacient veteran de razboi, in varsta de 90 de ani in prezent. Va aduc la cunostinta, domnule prim-ministru, ca acest pacient este chiar tatal meu! Povestea sa de participare la al doilea razboi mondial o stiu inca din copilarie. Iar documentatia si dovada categoriei de asigurat – legitimatia emisa in anul 2004! – a fost inregistrata la Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti si apoi validata de casa de asigurari de mai multe ori in ultimii ani, cand informatia disparea din evidentele electronice ale CASMB si CNAS – vestitul SIUI.
Cred ca nici un for nu are dreptul sa conteste calitatea de Veteran de razboi a acestor cetateni, cand exista documente justificative emise de autoritatile statului si categoria a fost validata in mod repetat de casa de asigurari de sanatate. Inainte sa imi emita notificarea, CASMB putea verifica mult mai simplu solicitand informatii de la Asociatia Nationala a Veteranilor de Razboi.
In calitate de medic care am prescris aceste retete pacientilor mei atunci cand au avut nevoie de tratament ma simt jignita ca am fost catalogata drept infractor. Cu ce am gresit?
Ma simt jignita cu atat mai mult cu cat functionarii CASMB nici nu au verificat contestatia pe care am inregistrat-o in data de 18 decembrie 2017 si documentele justificative pe care le-am anexat. Banii mi-au fost retinuti pe 20 decembrie din factura pe care am inregistrat-o la CASMB in data de 6 decembrie 2017 pentru serviciile medicale acordate asiguratilor in luna noiembrie 2017. CASMB nu mi-a raspuns nici pana astazi la contestatia din 18.12.2017, desi mi-a raspuns in 20.12.2017 la o alta solicitare scrisa, tot despre neplata integrala a unei facturi!
Acum nu am alta varianta pentru a recupera banii decat sa ma adresez justitiei.
Consider ca este timpul ca in contractul pe care ca medici de familie il incheiem cu casele de asigurari sa fie specificat clar cine se face vinovat cand exista erori ale Sistemului Informatic Unic Integrat. Nu se poate sa fim tratati si noi si pacientii ca infractori de drept comun care am confectiona legitimatii de Veteran si declaratii despre venituri.
In acest context ma adresez dumneavoastra sa inteveniti pentru ca aceste schimbari ale contractului sa se produca si de asemenea astfel de situatii in care ne sunt imputate sume pentru retete emise in urma cu 3 ani sa nu mai fie posibile. Am fost informati de casele de asigurari ca vor mai urma si alte astfel de notificari si imputari pentru sume din ce in ce mai mari. De data aceasta mi s-au retinut “doar” 840 RON dar colegelor mele din Bucuresti cu mai multi pacienti veterani sau cu pensii mici li s-au retinut si 2000 si 4000 RON!
De ce? Cine este vinovat si cine plateste aceste greseli? De ce trebuie sa ma adresez instantei pentru a recupera banii si de ce mi s-au retinut in primul rand, cand am inregistrat imediat si contestatia si dovezile?
Domnule prim-ministru, ce sa facem cu cei cateva mii de Veterani de razboi care mai sunt in viata? Cum le prescriem tratamentul? Pentru ca situatia pe care o relatez este prezenta in toata tara. De ce nu au verificat CNAS si CASMB informatiile inainte sa arunce macar o umbra de acuzatie asupra Veteranilor care sunt demni de tot respectul nostru?
Cu multumiri si deosebita consideratie,
Dr. Dana-Victoria Zoitanu
medic primar medicina de familie
Scrisoarea cu toate documentele atasate, poate fi vazuta AICI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu