“Obiceiurile noastre alimentare” au fost analizate de liceeni
19 October
14:00
2015
Tema chestionarului a fost “Obiceiurile noastre alimentare”, iar întrebările s-au referit la obişnuinţa de a lua micul dejun înainte de a veni la şcoală, alimentele consumate la micul dejun, ce lichide se consumă la masă, cât de des consumă elevii fructe şi legume, de câte ori pe săptămână mănâncă supă, ce preferă, la desert, cât de des consumă peşte, dacă îşi completează dieta cu suplimente nutritive şi cât de des consumă alimente de tip fast-food. La fiecare întrebare elevii au avut de ales o variantă de răspuns care să corespundă cel mai bine obiceiurilor alimentare proprii şi, în final, să răspundă prin “da” sau “nu” dacă obiceiurile lor alimentare sunt sănătoase. “Centralizând răspunsurile, au rezultat anumite concluzii care au fost prezentate elevilor participanţi la această «cercetare». Aspectele îngrijorătoare care trebuie corectate se referă la faptul că aproximativ 85% dintre elevi nu iau micul dejun sau îl iau foarte rar. 80% dintre elevi mănâncă foarte rar peşte, iar 10%, deloc. 80% dintre elevi mănâncă de 2-3 ori pe săptămână produse fast-food, iar 15% aproape în fiecare zi. Aproape 40% dintre elevi folosesc suplimente alimentare, iar 70% consideră că au obiceiuri alimentare sănătoase. Există şi aspecte pozitive privind consumul de cereale, lactate şi fructe la elevii care iau micul dejun. Între 75 şi 80% dintre elevi consumă apă sau suc la masă, 90% consumă zilnic fructe şi legume, 65-70% servesc zilnic la desert prăjitură sau fructe. În acest context, elevii clasei a XI-a B au realizat o expoziţie de postere cu mesaje şi imagini, care invită la adoptarea unei conduite responsabile privind obiceiurile alimentare. Totodată, a fost prezentată şi o documentare privind importanţa micului dejun în creşterea randamentului şcolar al elevilor şi despre beneficiile consumului de peşte şi s-a pus accentul pe pericolul consumului de alimente fast-food în rândul elevilor”, a precizat profesor Emilda Butnaru, de la Colegiul Tehnic “Petru Poni”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu