Primăria Cordun a efectuat plăți nelegale. Primarul și viceprimarul și-au majorat salariile, nejustificat
Camera
de Conturi Neamț a efectuat în perioada 06.06. – 18.07.2016 un control
la Primăria Cordun, audit financiar asupra conturilor de execuție
bugetară și a bilanțurilor contabile la unități administrativ
teritoriale, pe anul 2015.
Constatări:
Cheltuieli nelegale, nerecuperate din transferurile către parohii:
-
cheltuieli de transport, masă și cazare în valoare de 10.313 lei, care
nu sunt din categoria celor prevăzute de actele normative în baza cărora
se pot aloca fonduri ca forme de sprijin financiar pentru unităţile de
cult, cu majorări de întârziere (foloase nerealizate) de 722 lei,
-
cheltuieli supraevaluate pentru lucrări la articolele „ferestre și uși”
efectuate la obiectivul „Prăznicar P+M Pildești” în valoare de 5.430
lei, cu majorări de 380 lei.
Transferuri nelegale pentru susținerea financiară a echipei de fotbal „Moldova” Cordun.
Deși
prin H.C.L nr. 14/26.02.2015 s-a aprobat susținerea financiară a
echipei de fotbal „Moldova” Cordun pentru activitatea sportivă cu suma
de 100.000 lei, conform solicitării de finanțare, din verificarea sumei
efectiv virate prin transfer, s-a constatat că aceasta este în valoare
de 125.000 lei.
Nerespectarea prevederilor legale referitoare la consumul de carburanţi,
conform prevederilor O.G. nr.80/2001 privind stabilirea unor normative
de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile
publice, cu modificările și completările ulterioare. Consumul de
carburant înregistrat peste cel normat însumează 5.860 lei, cu majorări
de întârziere de 1.235 lei.
Efectuarea de cheltuieli servicii fără contraprestație pentru „servicii asistență tehnică” la
investiția extindere rețea de distribuție apă potabilă, în valoare de
20.000 lei, la care s-au calculat majorări de întârziere de 4.200 lei.
Efectuarea de plăţi nelegale la lucrarea de investiții „Construire centru cultural și de afaceri în satul Cordun”, în valoare de 55.705,13 lei și majorări de 10.063 lei:
- supradimensionarea situației de lucrări suplimentare cu suma de 13.680,13 lei,
-
decontarea nejustificată a sumei de 42.024 lei pentru servicii de
asistență tehnică, reprezentând diferența între suma de 54.760 lei,
respectiv 68,45%, plătită, în loc de 12.736 lei, sumă ce corespunde unui
procent de 15,92% cât reprezintă procentul de realizare din investiție.
Efectuarea de plăţi fără existența documentelor justificative,
întocmite conform legii, care să ateste exactitatea și realitatea
sumelor datorate, pentru „servicii de proiectare respectiv întocmire
Proiect Tehnic, Caiet de sarcini, Detalii de execuție, Verificare
tehnică și asistență tehnică din partea proiectantului aferente
obiectivului de investiții Realizare spații verzi în comuna Cordun.
La
data auditului proiectul nu exista la entitatea auditată deși era
plătit cu OP nr. 76 din 10/02/2015 în suma de 52.800 lei, acesta fiind
adus și înregistrat la primărie în data de 15.07.2016.
Pentru
perioada februarie 2015 până la 15.07.2016 au fost calculate majorări
de întârziere în baza art.54 alin.10 din Legea nr.273/2006 privind
finanţele publice locale, în valoare de 15.312 lei.
La
Primăria Cordun, au fost acordate unor angajați drepturi salariale
majorate, fără ca acestea să aibă bază legală şi fără a exista
autorizările conţinute în reglementările speciale privind salarizarea
unitară a personalului plătit din fonduri publice, prin:
-
majorarea indemnizaţiilor primarului și viceprimarului cu valoarea
estimată de 17 mii lei prin aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din
Legea-cadru nr. 284/2010, cu valoarea de referinţă de 600 lei, începând
cu luna septembrie 2013 în loc de luna iulie 2014,
-
acordarea de indemnizații de şedinţă pentru consilierii locali majorate
în mod nelegal, prin aplicarea coeficientului de 5% la salariul
primarului, începând cu luna august 2014, în condițiile în care Legea
nr. 28/ 2014 prevede că acestea rămân la nivelul lunii decembrie 2013.
Au fost astfel plătite nelegal indemnizații în sumă de 29 mii lei.
-
stabilirea eronată a salariului secretarului Consiliului local potrivit
prevederilor art. 10 alin. (1) din Legea-cadru nr. 284/2010, în
condițiile în care art. 1 din O.U.G. nr. 83/ 2014 prevede că nici în
anul 2015 nu se aplică valoarea de referinţă şi coeficienţii de
ierarhizare corespunzători claselor de salarizare prevăzuţi în anexele
la Legea-cadru nr. 284/2010. Au fost astfel plătite nelegal diferențe
salariale în sumă de 16 mii lei.
Au
fost calculate contribuțiile și impozitul aferente asiguratului în
valoare de 23 mii lei și contribuții aferente angajatorului în sumă de
13 mii lei, virate eronat la bugetul de stat consolidat.
Romanul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu