SEO pas cu pas. Pasul 1 - Obține cuvintele-cheie potrivite
Nu e întotdeauna ușor să atragi vizitatori pe site-ul tău.
Probabil știi că trebuie să înveți SEO, dar problema e că mișună
pe-acolo atât de mulți „guru” SEO, încât nu te-ar condamna nimeni dacă
ai crede că e vorba de o magie neagră, misterioasă care poate fi
învățată în mai mulți ani sau care poate fi stăpânită doar de un grup de
elită cu cunoștințe secrete.
Dar adevărul e că noțiunile de bază ale SEO sunt simple. Poți să le înveți, și o să vezi că în decurs de-o săptămână îți crește traficul pe website. Soluția ideală (cel puțin pentru începători în domeniu) o reprezintă volumul „SEO pas cu pas. Ghidul complet al începătorului pentru obținerea de trafic pe Google”, semnat de Caimin Jones și publicat de Editura Act și Politon. Cartea îți prezintă cei șase pași esențiali pentru a crește spectaculos traficul site-ului tău.
Dar adevărul e că noțiunile de bază ale SEO sunt simple. Poți să le înveți, și o să vezi că în decurs de-o săptămână îți crește traficul pe website. Soluția ideală (cel puțin pentru începători în domeniu) o reprezintă volumul „SEO pas cu pas. Ghidul complet al începătorului pentru obținerea de trafic pe Google”, semnat de Caimin Jones și publicat de Editura Act și Politon. Cartea îți prezintă cei șase pași esențiali pentru a crește spectaculos traficul site-ului tău.
Pasul 1. Obține cuvintele-cheie potrivite
Alege cuvintele-cheie potrivite pentru nișa ta
Pentru un website de succes, conținutul grozav este esențial, dar dacă scrii postări despre subiecte pe care nu le caută nimeni, nu vei obține niciodată trafic real de la motoarele de căutare.De aceea, o strategie inteligentă de optimizare pentru motoarele de căutare începe cu alegerea celor mai bune cuvinte-cheie – n-are niciun sens să fii pe prima pagină pentru un termen de căutare pe care nu-l folosește nimeni.
Sintagmele bune care conțin cuvinte-cheie au două calități esențiale:
1. Număr semnificativ de căutări lunare (mult trafic de pe motoarele de căutare)
2. Competiție scăzută (nu atât de multe rezultate existente ale căutării pentru termeni încât să fie dificil – sau imposibil – să se claseze sus pe baza termenului)
Mulți se chinuie să obțină trafic pentru propriul site pentru că nu și-au căutat corect cuvintele-cheie. În schimb, ei merg pur și simplu pe ghicit.
Iată un exemplu despre cum te poate induce în eroare să mergi pe ghicit.
Să luăm aceste trei sintagme care conțin cuvinte-cheie:
cooking*
cooking games**
cooking recipes***
Toți sunt termeni populari de căutare, dar cel cu volumul cel mai mare de căutări e folosit de peste șaisprezece ori mai mulți oameni în fiecare lună decât următorul cel mai popular.
Care este? Nu știu tu ce părere ai, însă presupunerea mea ar fi „cooking”.
Dar iată care sunt cifrele reale ale celor care caută lunar pe Google fiecare termen, în momentul în care scriu:
cooking 135 000
cooking recipes 49 500
cooking games 2 240 000
De aceea e important să aloci timp căutării de cuvinte cheie – adesea e greu să intuiești care sunt cei mai populari termeni de căutare. Să intuiești greșit înseamnă că pierzi timp și energie țintind cuvinte-cheie cu un volum mic de căutare, deci care nu-ți aduc niciodată mulți vizitatori, chiar
dacă te clasezi sus pe baza lor.
Instrumentul tău secret pentru cuvinte-cheie
Există câteva instrumente de căutare a cuvintelor-cheie, dar cel mai precis și mai ușor de folosit este Google Keyword Planner (Planificatorul de cuvinte-cheie de la Google).Important: Se poate să fi văzut ghiduri depășite care recomandă un instrument diferit, numit Google AdWords Keyword Tool (Instrumentul pentru cuvinte-cheie al AdWords).
Keyword Planner (Planificatorul de cuvinte-cheie) înlocuiește AdWords Tool, care nu mai e disponibil.
Keyword Planner este un instrument gratuit, proiectat să-i ajute pe agenții de publicitate să aleagă cuvinte-cheie când cumpără anunțuri pe AdSense, rețeaua de publicitate a Google. Poți să folosești și tu informația respectivă pentru a descoperi cele mai bune cuvinte-cheie de țintit în nișa ta.
Nu doar cuvintele-cheie pe care crezi că le folosesc oamenii, ci şi cele pe care chiar le folosesc.
Găsești Keyword Planner (Planificatorul de cuvinte-cheie) la:
http://adwords.google.com/keywordplanner
( https://adwords.google.ro/KeywordPlanner )
Pentru că Google Keyword Planner e disponibil doar pentru utilizatorii înregistrați, pentru a-l folosi va trebui să creezi un cont pe AdWords. E gratuit, și poți să folosești același cont pe care poate îl ai deja pentru alte servicii Google, precum Gmail sau AdSense. Nu trebuie să și organizezi o campanie publicitară pentru a folosi planificatorul.
Pentru a afla mai multe despre crearea unui cont pe AdWords, aruncă o privire la acest link:
http://support.google.com/adwords/answer/1704354
Folosirea Keyword Planner (Planificatorul de cuvinte-cheie)
Când deschizi Keyword Planner, vezi un ecran cu o serie de alegeri. Alege opțiunea Search for a new keyword and ad group idea (Căutați cuvinte-cheie noi folosind o expresie, un site sau o categorie), apoi tastează cuvintele-cheie pe care vrei să le verifici, în căsuța numită Your product or service (Produsul sau serviciul dvs.).(Căutați noi cuvinte-cheie și adăugați idei de grupuri Introduceți unul sau mai multe dintre următoarele: Produsul sau serviciul dvs. cooking)
Pe pagină există multe alte opțiuni, dar trebuie să modifici una singură. Apasă pe panoul care spune Keyword Option (Opțiune pentru cuvinte-cheie).
(Opțiune pentru cuvinte-cheie
Afișați ideile care au o legătură generală
Ascundeţi cuvintele-cheie din contul meu
Ascundeţi cuvintele-cheie din planul meu
Include/Exclude)
Apoi pune pe ON (ACTIV) Only ideas closely related to my search term (Afișați doar ideile care au o legătură directă cu termenii mei de căutare).
ON (Afișați doar ideile care au o legătură directă cu termenii mei de căutare)
OFF (INACTIV) (Afișaţi idei care conţin termeni neadecvaţi pentru minori)
OFF (INACTIV) (Afișaţi cuvinte-cheie în contul meu )
OFF (INACTIV) (Afișaţi cuvinte-cheie în planul meu)
Această setare va împiedica lista de sugestii să devină prea mare și prea neclară pentru a fi folositoare.
Pentru a-ți genera lista de sugestii de cuvinte-cheie, apasă butonul Get ideas (Obține idei). Pe pagina de rezultate vei observa două tab-uri – Ad Groups și Keyword Ideas. Pentru scopurile noastre, Ad Groups nu e prea folositor, așa că apasă pe Keyword Ideas.
(Idei de grupuri de anunțuri
Idei de cuvinte-cheie
Termeni de căutare
cooking)
Îți vei vedea sintagma care conține cuvinte-cheie în partea de sus, cu un al doilea tabel dedesubt, enumerând cuvinte-cheie similare. Acest tabel e ordonat implicit alfabetic, după cuvântul-cheie, ceea ce face mai dificil să vezi ce cuvinte-cheie au cel mai mult trafic. Accesarea rubricii Avg.
monthly searches (Număr mediu de căutări lunare) va reordona tabelul astfel încât să arate cuvintele-cheie după volumul de căutare, de la cel mai mare la cel mai mic. Acum ai o listă de sintagme de căutare legate de cuvântul tău cheie, cu cele mai populare căutări la început.
Pont: În cazul în care căutarea de cuvinte-cheie nu-ți găsește destule rezultate pentru a fi folositoare – sau dacă vrei un termen diferit de căutare – apasă butonul Modify Search (Modificați căutarea) și schimbă cuvintele-cheie de sub Your product or service (Produsul sau serviciul dvs.).
(Ca să înțelegi mai bine acest segment al cursului, urmărind exemplele grafice, poți achiziționa cartea de AICI)
Ce-ți spune tabelul de cuvinte-cheie
Odată ce știi cum să-l citești, al doilea tabel îți poate spune exact ce cuvinte-cheie vor fi cele mai profitabile într-o anumită nișă.Pentru cercetarea cuvintelor-cheie, singurele coloane pe care trebuie să le luăm în considerare sunt Avg. monthly searches (Număr mediu de căutări lunare) și Suggested bid (Suma propusă).
Avg. monthly searches (Număr mediu de căutări lunare)
Pe această coloană este enumerat numărul mediu lunar de căutări pe Google pentru fiecare cuvânt-cheie, bazat pe precedentele douăsprezece luni de date. O cratimă (-) în loc de un număr indică „date insuficiente”, însemnând că sunt atât de puține căutări în fiecare lună, încât nu are niciun sens să te concentrezi pe acel cuvânt-cheie.
Suggested bid (Suma propusă)
Aceasta este utilă dacă folosești AdSense sau alte reclame pe site-ul tău, dacă faci marketing prin afiliere sau îți vinzi propriul produs. Cuvintele-cheie cu sume propuse ridicate indică o sintagmă unde se presupune că utilizatorul are „intenție comercială”.
Acestea sunt sintagme folosite de către cei mai avansați în procesul de cumpărare decât utilizatorul obișnuit. În mod normal, sunt la un pas sau doi de cumpărarea unui produs, motiv pentru care agenții de publicitate vor plăti mai mult ca să ajungă la ei – e mai ușor să le vinzi ceva.
De exemplu, în momentul în care scriu, „phone” („telefon”) are Suggested Bid (Suma propusă) mult mai mică decât sintagma „cell phone plans” („planuri tarifare pentru telefon mobil”). A doua sintagmă e un cuvânt-cheie bănos (cu „intenție comercială”), pentru că e clar că utilizatorul se află la doar un pas-doi de cumpărarea unui produs specific.
Când te clasezi cu succes pentru sintagme ca acestea, vei atrage vizitatori gata să apese pe reclame, pe linkuri afiliate sau să cumpere produse. Dacă folosești AdSense, vei atrage, de asemenea, agenți de publicitate care fac acele tipuri de plăți mari pe care le vezi enumerate sub secțiunea Suggested bid (Suma propusă).
Pune-le pe toate laolaltă: Crearea unei liste cu cele mai profitabile cuvinte-cheie din nișa ta
Pentru fiecare cuvânt-cheie potențial, trebuie să știm trei lucruri:1. Caută destui oameni sintagma pentru a genera un trafic valoros?
2. Cât de ușor va fi să concurez cu paginile deja listate pentru acel cuvânt-cheie?
3. Este un cuvânt-cheie „bănos”?
Află mai mult din volumul „SEO pas cu pas. Ghidul complet al începătorului pentru obținerea de trafic pe Google”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu