Prin ce metode ne-au păcălit Kaufland PROFI și LIDL? Bilanțul Protecției Consumatorilor!
Printr-un
comunicat de presă, difuzat astăzi, 31 martie, de către Autoritatea
Națională pentru Protecția Consumatorilor, suntem informați că în anul
2015 a desfășurat un numar de 4.620 de controale la supermarketuri si
hypermarketuri si au fost incheiate 1.607 procese verbale de constatare a
contraventiei.
Astfel,
ANPC a desfasurat 56 controale tematice la nivel national, respectiv 30
controale in domeniul produselor si serviciilor alimentare (54%), 26
controale in domeniul produselor si servicii nealimentare (46%). Pe
langa aceste controale au fost efectuate si controalele la nivel local
(regional sau/si judetean), controale in cadrul comandamentelor de vara
si iarna, cercetarea reclamatiilor primite de la consumatorii precum si
extinderea controalelor in urma abaterilor constatate.
In
cadrul actiunilor tematice de control au fost verificati peste 41.788
operatori economici din care au fost sanctionati 25.000 operatori
economici, valoarea amenzilor fiind de 47,4 milioane lei, iar valoarea
produselor neconforme pentru care a fost dispusa masura de oprire de la
comercializare a fost de 7,72 milioane lei.
In
cursul anului 2015 au fost desfasurate 30 de actiuni de control cu
privire atat la conformitatea, modul de comercializare si etichetare a
produselor alimentare, cat si cu privire la calitatea serviciilor de
alimentatie publica si colectiva. Au fost prelevate 867 de probe de
produse alimentare (produse din carne, lapte si produse lactate, orez,
pasta de tomate, cacao si ciocolata etc), constatandu-se la circa 8%
dintre acestea neincadrarea in prevederile legale in vigoare- umiditate,
continutul de grasimi, continutul de sare.
Prin
actiunile tematice nationale au fost controlati circa 29.880 operatori
economici din care au fost sanctionati peste 16.975 operatori economici,
valoarea amenzilor contraventionale fiind de 31.207 mii lei, iar
valoarea produselor neconforme pentru care a fost dispusa masura de
oprire de la comercializare este de 2,9 milioane lei (din care 2,6
milioane lei reprezinta valoarea produselor oprite temporar de la
comercializare, iar 0,3 milioane lei reprezinta valoarea produselor
oprite definitiv de la comercializare).
Din
situația centralizatoare, pentru anul 2015, realizată de Comisariatul
Regional pentru Protecția Consumatorilor Iași, rezultă ca marile lanțuri
de magazine alimentare, care au puncte de lucru în Roman, Piatra Neamț
și Târgu Neamț, au fost depistate cu numeroase nereguli.
Astfel,
în urma controalelor efectuate de către inspectorii de la Protecția
Consumatorilor, au fost depistate următoarele nereguli:
- Kaufland
– abateri informare (5.000 lei amendă), abateri afișare preț (2.000 lei
amendă), abateri informare – etichetare (2.000 lei amendă), abateri
etichetare și lipsa avertizării (3.000 lei amendă), abateri etichetare
(4.000 lei amendă), produs neconform (4.000 lei amendă), etichetare
cașcaval (2.000 lei amendă), etichetare alimente BIO ( 3.000 lei
amendă);
- LIDL
– practici comerciale abuzive (5.000 lei amendă), nerespectare condiții
depozitare produse (4.000 lei amendă), lipsa informării la promoții
(2.000 lei amendă), lipsă informații și depozitare produse ecologice
(2.000 lei amendă), abateri informare (3.000 lei amendă), comportament
incorect (3.000 lei amendă), abateri informare BA (4.000 lei amendă),
abateri etichetare BA (5.000 lei amendă), informare consum
legume-fructe, produse patiserie, nerespectarea temperaturilor de
depozitare (5.000 lei amendă);
- METRO CASH&CARRY ROMANIA – abateri etichetare BA (3.000 lei amendă);
- PROFI ROM FOOD
- abateri etichetare produse alimentare (2.000 lei amendă), abateri
etichetare BA (3.000 lei amendă), abateri
informare/etichetare/caracterizare produse alimentare (4.000 lei
amendă), informare/etichetare/caracterizare produse alimentare (4.000
lei amendă), comportament incorect (3.000 lei amendă);
Informațiile aparțin Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Iași.
Romanul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu