- De ce nu pleci si tu "in afara" (in strainatate), asa cum au facut-o multi colegi de-ai tai? Se cauta medici, se cauta asistente medicale, iar salarizarea este cu mult mai mare decat cea de aici.
Asta m-a intrebat tata de cateva ori in decursul timpului. Salariul imi era (inca!) destul de mic, iar tentatia plecarii pentru a lucra in strainatate era si inca mai este destul de mare.
Nu as fi avut nimic impotriva. Dar se iveau cateva probleme...
O problema ar fi fost dificultatea de adaptare in alt loc, departe de familie, prieteni, locurile familiare. M-as fi putut adapta... Sau poate ca nu... Probabil ca nu voi sti niciodata.
O alta problema ar fi fost cunoasterea unei limbi straine. Si aceasta e (inca!) o problema, ipotetic vorbind.
De mica, mama mea visa ca voi ajunge sa invat franceza in scoala. Chiar imi cumparase cateva manuale, dictionare si o carte de gramatica a limbii franceze. N-a fost sa fie sa invat in scoala limba franceza, dar problema simt ca se poate rezolva oricand, nu numai cu franceza, ci cu oricare alta limba. In schimb mi s-a predat in scoala engleza si germana. Spun ca "mi s-a predat" si nu ca as fi invatat la perfectie limbile respective. Desi inca de la inceputul studierii fiecareia din cele doua limbi straine am constatat in subconstientul mintii mele ca prindeam extrem de usor limba respectiva, acest lucru nu a fost in totalitate in avantajul meu. Dimpotriva... Faceam fata cu brio atunci cand eram ascultata pentru notare. Chiar daca nu luam nota maxima, tot primeam cel putin nota opt fara prea mare dificultate, prinzand notiunile ca din zbor. Asa ca atunci cand eram mica si as fi putut sa prind orice limba la perfectie si cu foarte mare usurinta, nu ma simteam stimulata sa depun eforturi mai mari sa invat. Asa ca ma multumeam adesea, vrand-nevrand, cu ceea ce prindeam din zbor.
Din pacate, dorinta profesorilor de limbi straine sa ma stimuleze sa invat mai mult, cu mult mai mult, s-a facut simtita abia cand am intrat la liceu. Spun "din pacate" pentru ca in liceau altele erau prioritatile. Urmam cursurile unui liceu cu profil de matematica-fizica (profil real/tehnologic), asa ca se studia cu mult mai mult, ca timp matematica, fizica si chimia, adicatelea "stiintele exacte". Limbile straine se studiau in scoala, fiecare, o ora pe saptamana. Asa ca ceea ce invatam acum in clasa si pentru ora uitam in mare masura pana saptamana urmatoare. As fi suplimentat, din proprie initiativa studiul limbilor straine acasa, de una singura, dar timpul nu imi permitea, caci eram ocupata cu... matematica, fizica si chimia, in cea mai mare parte.
Adult fiind, imi era tot mai dificil sa reiau studiul limbilor straine in stilul in care invatasem pana acum. Nu dispun de o rezerva constanta de timp liber, timp in care sa studiez ritmic si constant cate ceva, deci... trebuie sa schimb putin tactica.
Cel mai usor mi-ar fi sa reincep cu limba engleza. Am studiat-o mai mult timp in scoala. Iar muzica si filmele in limba engleza difuzate, cu preponderenta pe toate canalele, m-ar ajuta mult sa imi reamintesc cele invatate pana acum si sa prind lucruri noi. E adevarat... Cu toții știm engleză. Am prins-o din filme, din desene, de pe Youtube,
după ureche. Dacă ne ia, totuși, cineva la puricat, engleza noastră este
cam șubredă și ne găsim cu greu cuvintele când trebuie să vorbim în
engleză. Suntem siguri că fiecare a încercat să învețe engleza de unul
singur cu tutoriale pe Youtube, Duolingo și orice alte materiale online. Numai ca trebuie alte si alte metode de invatare ale limbii. Si totusi aceste metode exista, pot fi depistate si folosite. Asa ca: Let’s speak English!
Desigur, se pot folosi in continuare cartile deja existente: manuale, carti de gramatica, dictionare, carti cu texte mai ample in limba engleza. Imi amintesc mereu ca am o carte de povesti rusesti in limba engleza, intr-o prezentare incantatoare, pe a carei prima pagina posesorul precedent al cartii scrisese: "Imi doresc sa invat cat de curand limba engleza la perfectie!". Si totusi nu este de ajuns studiul individual, desi este absolut esential, caci nimeni nu iti poate baga in cap ceva fara sa faci tu insuti nici un efort. Orice limba straina se invata cel mai bine in grup. Sau macar in doi, folosind o metoda interactiva care sa te ajute sa inveti in mod activ si fara sa "trisezi" cumva.
Se poate folosi orice metoda de a invata engleza fara profesor. Se poate invata foarte usor engleza de acasa. Pentru cei cu acces la internet de acasa un avantaj este folosirea de cursuri engleză online. Un astfel de program este Engleza pentru toți...
Engleza pentru Toți a pornit de la ideea de a oferi ceva diferit unui
public altfel: adulții. Ei nu au timp, nu mai pot învăța ca la școală
și, de obicei, au un deadline. De cunoașterea limbii engleze depinde
promovarea, un job nou sau emigrarea. Adulții au nevoie de cursuri de
engleză diferite de cele clasice, care urmează litera manualului. La
Engleza pentru toți se merge pe ideea că nu există persoană care să nu
poată învăța engleza, indiferent de timpul disponibil sau țara în care
se află. De aceea, pentru a veni în întâmpinarea tuturor celor care vor
să învețe engleză, avem cursuri individuale sau în grupe de 2 persoane
în București, cursuri individuale pe Skype și cursuri online pe o
platformă profesională de elearning. Mai mult decât atât, săptămânal
avem un webinar gratuit interactiv și o sesiune live pe Facebook, în
care sunt abordate diferite probleme legate de învățarea limbii engleze.
Gama de metode si oportunitati de invatare este extrem de variata si accesibila pentru extrem de multe persoane. Desigur, cei interesati nu se pot rezuma doar la aceste metode de invatare, totul depinzand insa de disponibilitatea fiecaruia, atat ca timp, cat si ca resurse. Dar aceste cursuri pot reprezenta baza unui nou inceput in invatarea limbii engleze.
Asa ca: Let’s speak English!
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu