Stefan Vlaston: Subiectul controversat de la proba de matematica la Evaluarea nationala, ambiguu
de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2016, 21:05 Actualitate | Esenţial
Profesorul
Stefan Vlaston considera ca subiectul disputat de la proba de
matematica din cadrul Evaluarii Nationale a absolventilor de clasa a
VIII-a este formulat ambiguu.
Vlaston critica si explicatia oferita de specialistii de la Centrul National de Matematica arata ca acestia nu au "legatura cu realitatea scolara".
"Itemul contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate. In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)", a fost explicatia oferita de acestia.
"De unde sa stie elevii de clasa a VIII-a notiuni sofisticate de 'dependenta functionala' de 'variabile', notiuni care se invata in clasa a XI-a? Care variabila se reprezinta pe axa orizontala, pentru ca exista doua variabile, independenta si dependenta? De ce n-ar fi invers? De unde sa stie elevii ce-au avut in cap profesorii care au creat subiectele?", se intreaba Stefan Vlaston, intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Acesta subliniaza ca legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor nu spune in ce axa trebuie plasat numarul elevilor, orizontala sau verticala, iar "explicatiile date de Centrul de Evaluare nu sunt stiintifice si nu tin seama de nivelul cunostintelor din clasa a VIII-a".
"Subiectul a fost formulat ambiguu, dovada fiind ca rezolvarile elevilor s-au axat pe ambele variante, corespunzatoare alegerii axelor pentru numarul de elevi si notele elevilor", incheie acesta.
Vlaston critica si explicatia oferita de specialistii de la Centrul National de Matematica arata ca acestia nu au "legatura cu realitatea scolara".
"Itemul contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate. In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)", a fost explicatia oferita de acestia.
"De unde sa stie elevii de clasa a VIII-a notiuni sofisticate de 'dependenta functionala' de 'variabile', notiuni care se invata in clasa a XI-a? Care variabila se reprezinta pe axa orizontala, pentru ca exista doua variabile, independenta si dependenta? De ce n-ar fi invers? De unde sa stie elevii ce-au avut in cap profesorii care au creat subiectele?", se intreaba Stefan Vlaston, intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Acesta subliniaza ca legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor nu spune in ce axa trebuie plasat numarul elevilor, orizontala sau verticala, iar "explicatiile date de Centrul de Evaluare nu sunt stiintifice si nu tin seama de nivelul cunostintelor din clasa a VIII-a".
"Subiectul a fost formulat ambiguu, dovada fiind ca rezolvarile elevilor s-au axat pe ambele variante, corespunzatoare alegerii axelor pentru numarul de elevi si notele elevilor", incheie acesta.
Citeste mai multe despre evaluare nationala 2016 • proba de matematica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu