marți, 29 septembrie 2015

LULUTZA ZICE CA-I NORMALA – Sefa DNA Codruta Kovesi isi continua campania de imagine: „Oamenii au surprize cand vad ca am o viata foarte normala. Ca imi fac singura cumparaturile la piata sau ca imi gatesc singura. Sunt surpinsi cand afla ca imi calc singura hainele... Sunt uimiti ca ma vad in parc... Ma uit la film, citesc, fac mult sport. Ma plimb. Ascult orice fel de muzica, depinde insa de dispozitie. Am avut o perioada cand ascultam muzica populara... Lucrurile simple ma fac fericita”

LULUTZA ZICE CA-I NORMALA – Sefa DNA Codruta Kovesi isi continua campania de imagine: „Oamenii au surprize cand vad ca am o viata foarte normala. Ca imi fac singura cumparaturile la piata sau ca imi gatesc singura. Sunt surpinsi cand afla ca imi calc singura hainele... Sunt uimiti ca ma vad in parc... Ma uit la film, citesc, fac mult sport. Ma plimb. Ascult orice fel de muzica, depinde insa de dispozitie. Am avut o perioada cand ascultam muzica populara... Lucrurile simple ma fac fericita”

Marţi, 29 septembrie 2015 13:19 | Scris de George TARATA | pdf | print | email
Desi sustine ca nu este interesata de nicio functie politica sau in administratie, sefa DNA Laura Codruta Kovesi lasa cu totul si cu totul o alta impresie. Din ce in ce mai mult, Kovesi vorbeste precum un politician care se pregateste de o candidatura la o functia inalta, interviurile sale semanand cu cele oferite in cadrul unei campanii de imagine. Va amintiti ca in urma cu cateva luni, Laura Codruta Kovesi ne-a dezvaluit, intr-un interviu acordat revistei „Elle”, ca este o femeie normala, ca se duce la piata, la film sau in parc. Acum cateva zile, sefa DNA ne-a spus ca unii o considera simpatica sau ca stie sa glumeasca. Iata ca pe piata a aparut un nou interviu de acest gen realizat cu Laura Codruta Kovesi.
Astfel, sefa parchetului anticoruptie a vorbit pentru revista „Psychologies” despre relatia dintre putere si feminitate, despre cum o femeie trebuie sa munceasca mai mult decat un barbat, daca lucreaza intr-un mediu specific barbatilor, sau despre cum in Romania inca mai exista ideea ca femeile trebuie „sa stea la cratita”.
Evident, Laura Codruta Kovesi a fost intrebata si despre viata personala. Si cu aceasta ocazie, Kovesi a explicat, din nou, ca are o viata normala, ca merge la piata, ca isi face singura cumparaturile, ca isi gateste singura si ca isi calca singura hainele. Tot Kovesi ne-a spus ca se uita la filme, citeste, face sport, se plimba si ca asculta muzica, fiind timpuri cand, din cauza dorului de casa, asculta si muzica populara.
Iata interviul acordat de Laura Codruta Kovesi revistei Psychologies, interviu publicat de site-ul evz.ro:
Care credeti ca e relatia dintre putere si feminitate? Au femeile destula putere in societatea romaneasca de azi?
Nu stiu daca exista o conexiune directa intre putere si feminitate, sau intre putere si calitatea de a fi barbat. Cred ca puterea poate fi detinuta si de o femeie, si de un barbat, la fel de bine. Mai important e felul cum se exercita puterea respectiva. Faptul ca esti femeie te influenteaza in maniera ta de a exercita puterea? Eu nu simt asta… Cred ca tine de personalitatea si caracterul fiecaruia. Acestea sunt esentiale cand detii puterea. Poti fi o femeie puternica sau un barbat puternic indiferent de mediu si de meserie. Daca e sa analizez situatia mea, va pot spune ca lucrez intr-un mediu care, cu cevea timp in urma, era destinat cam 90% barbatilor. Primul lucru pe care il auzeai cand te angajai in Procuratura era: “Procuratura nu-i pentru femei”.
Chiar si repartizarile in functie se faceau in favoarea baietilor. Primii intrau baietii, isi alegeau posturile convenabile, apoi fetele alegeau posturile care mai ramaneau. Iata ca, in 20 de ani, s-au schimbat mult lucrurile. Acum nu mai avem discriminare nici in elul cum accedem in profesie, nici pentru ocuparea unei functii de conducere. Eu cred ca poti fi un bun procuror si daca esti femeie, si daca esti barbat. Felul cum iti faci meseria tine de profesionalism, nu de gen.
Au femeile mai multe de demonstrate in meseriile acestea competitive?
Daca lucrezi intr-un domeniu specific barbatilor, da, trebuie sa muncesti mai mult ca sa dovedesti ca esti la fel de buna ca un barbat. Sigur, e cazul tutror profesiilor unde barbatii predomina. In Armata sau in oricare domeniu unde e nevoie si de forta fizica. In general, atunci cand lucrezi intr-un mediu predominant masculin, trebuie sa faci un efort mai mare sa dovedesti ca esti la fel de competitiva ca ei.
Credeti ca feminismul mai are lupte de dat in Romania?
Da, mai sunt lucruri de castigat. Mai ales pentru schimbarea mentalitatilor. Inca exista ideea ca femeile trebuie 'sa stea la cratita', ca femeile nu ar trebui sa faca anumite activitati sau profesii. Mai sunt lucruri de schimbat, dar nu cred nici in derapajele feministe. Daca intr-o institutie exista un post de conducere liber, simplul fapt ca esti femeie nu ar trebui sa fie un avantaj in fata barbatilor. Poate sunt pic subiectiva. Spre exemplu, eu am fost prima femeie procuror-general din Romania. La vremea respectiva, a fost mare surpriza, pentru ca eram femeie si pentru ca eram tanara - 33 de ani -, desi aveam vechimea profesionala necesara. Multi nu mi-au dat sanse la vremea aceea, nici macar dintre amicii mei. imi spuneau ca nu voi reusi sa rezist mai mult de sase luni. Pentru ca eram femeie si pentru ca eram tanara.
Ce carti citeati cand erati eleva si studenta?
In primul rand, lecturile suplimentare. Mama a predat limba si litratura romana. Ea fiind profesoara si tata procuror, eram mereu inconjurata de carti, citeam cam tot ce aparea la Editura Biblioteca pentru Toti, unele imi placeau, altele nu. Dar mereu duceam la final cartea, sa vad cum se termina. Nu citeam ultimele pagini ca sa aflu finalul, pentru ca imi placea sa citesc povestea! Prin liceu, cand am decis ca vreau sa fac Dreptul, am inceput sa citesc carti politiste, sa aflu cum se rezolva enigma.
Cum ati vrea sa fiti perceputa de cititorii Psychologies?
E greu sa vorbesti despre tine insuti. Eu cred ca sunt un om simplu, modest, serios, care tine la principii. Imi place sa ma amuz, uneori de mine insami, alteori de altii. Apoi impreuna cu ei. Cred ca incapatanarea este defectul meu, dar eu ii spun consecventa. Tin sa duc lucrurile la bun sfarsit (…) Oamenii au surprize cand vad ca am o viata foarte normala. Ca imi fac singura cumparaturile la piata sau ca imi gatesc singura. Sunt surpinsi cand afla ca imi calc singura hainele sau ca merg pe munte. Sunt uimiti ca ma vad in parc sau cumparand o inghetata. Nu fac lucruri diferite pentru ca am acest statut profesional. Dar, da, sunt mai vizibila, oamenii ma vad mai des. Insa eu, personal, nu m-am schimbat, am aceiasi prieteni de dinainte de a fi in aceasta functie. Si 90% din lucrurile pe care le fac azi sunt la fel cu cele de dinainte.
Cum va relaxati?
Tot prin lucruri simple. Ma uit la film, citesc, fac mult sport. Ma plimb. Am zile cand ma duc pe jos catre casa si asta ma relaxeaza. Ascult orice fel de muzica, depinde insa de dispozitie. Am avut o perioada cand ascultam muzica populara, atunci cand lucram la Bruxelles si imi era dor de casa.
Care sunt viciile care va fac sa detestati pe cineva?
Ipocrizia si egoismul.
Care este ideea dvs. despre fericire?
Sa te duci cu bucurie acasa si la munca. Pe mine, lucrurile simple ma fac fericita: o cafea cu prietenii, timpul petrecut cu familia, sa merg pe munte cu prietenii... Lucruri simple. Nu ar trebui sa facem eforturi ca sa fim fericiti.
Care este cea mai mare implinire a dvs?
Aceea ca merg cu bucurie acasa si la birou”.
Accesari:315

Comentarii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu