SCANDALUL
VOLKSWAGEN: Încrederea investitorilor în economia Germaniei, la minimul
ultimului an. Grupul va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an
Indicele referitor la aşteptările investitorilor şi analiştilor calculat
de institutul ZEW a scăzut la numai 1,9 puncte în octombrie, de la 12,1
puncte în septembrie. Indicele, care estimează evoluţiile economice în
următoarele şase luni, este în declin pentru a şaptea lună consecutiv.
Analiştii anticipau că indicele va coborî la 6,5 puncte.
Recunoaşterea de către Volkswagen, pe 18 septembrie, că a înşelat testele de poluare prin instalarea unui soft ilegal pe 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume, a costat grupul până la 33 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă, în timp ce indicele bursier german DAX a scăzut cu 3,5% în următoarele două şedinţe de tranzacţionare.
Scandalul s-a declanşat într-o perioadă în care economia germană axată
pe exporturi trebuie să se adapteze la scăderea cererii pe pieţele
emergente.
Exporturile Germaniei au scăzut cu 5,2% în august, cel mai mult după momentul de vârf al recesiunii din 2009.
Comenzile fabricilor şi producţia industrială au scăzut în mod neaşteptat, iar institutele economice ale ţării au redus estimările privind avansul economic din 2015.
În acelaşi timp, consumul intern, investiţiile şi redresarea zonei euro susţin încă economia germană.
Indicele ZEW referitor la condiţiile economice actuale a coborât la 55,2 puncte în octombrie, de la 67,5 puncte, iar indicele privind aşteptările pentru zona euro a scăzut la 30,1 puncte, de la 33,3 puncte.
Investiţii reduse
Grupul Volkswagen va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an la marca VW, faţă de nivelul planificat, precum şi alte costuri, şi va schimba tehnologia pentru automobilele diesel, după scandalul provocat de manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante, relatează MarketWatch.
Noul board al mărcii Volkswagen a decis că vehiculele diesel "vor fi echipate cu sisteme de evacuare a emisiilor care folosesc cea mai bună tehnologie pentru mediu".
Astfel, vehiculele diesel destinate Europei şi Americii de Nord vor fi prevăzute cu tehnologie SCR şi AdBlue, cât mai curând posibil.
Brandul se va concentra totodată mai mult pe dezvoltarea de modele hibrid şi electrice. Noua generaţie a modelului premium Phaeton va fi electrică. În plus, brandul VW va accelera programul de eficientizare a operaţiunilor.
În urma scandalului, Volkswagen a încercat să limiteze daunele, dar Standard & Poor's a retrogradat luni ratingul pe termen lung al grupului, măsură care va creşte costurile de finanţare ale producătorului auto.
VW a bugetat pentru trimestrul al treilea costuri de 6,5 miliarde de euro pentru finanţarea unei campanii de rechemări în service a 11 milioane de automobile diesel, pentru înlocuirea softului ilegal, care va avea loc în 2016.
Analiştii anticipau că indicele va coborî la 6,5 puncte.
Recunoaşterea de către Volkswagen, pe 18 septembrie, că a înşelat testele de poluare prin instalarea unui soft ilegal pe 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume, a costat grupul până la 33 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă, în timp ce indicele bursier german DAX a scăzut cu 3,5% în următoarele două şedinţe de tranzacţionare.
Exporturile Germaniei au scăzut cu 5,2% în august, cel mai mult după momentul de vârf al recesiunii din 2009.
Comenzile fabricilor şi producţia industrială au scăzut în mod neaşteptat, iar institutele economice ale ţării au redus estimările privind avansul economic din 2015.
În acelaşi timp, consumul intern, investiţiile şi redresarea zonei euro susţin încă economia germană.
Indicele ZEW referitor la condiţiile economice actuale a coborât la 55,2 puncte în octombrie, de la 67,5 puncte, iar indicele privind aşteptările pentru zona euro a scăzut la 30,1 puncte, de la 33,3 puncte.
Investiţii reduse
Grupul Volkswagen va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an la marca VW, faţă de nivelul planificat, precum şi alte costuri, şi va schimba tehnologia pentru automobilele diesel, după scandalul provocat de manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante, relatează MarketWatch.
Noul board al mărcii Volkswagen a decis că vehiculele diesel "vor fi echipate cu sisteme de evacuare a emisiilor care folosesc cea mai bună tehnologie pentru mediu".
Astfel, vehiculele diesel destinate Europei şi Americii de Nord vor fi prevăzute cu tehnologie SCR şi AdBlue, cât mai curând posibil.
Brandul se va concentra totodată mai mult pe dezvoltarea de modele hibrid şi electrice. Noua generaţie a modelului premium Phaeton va fi electrică. În plus, brandul VW va accelera programul de eficientizare a operaţiunilor.
În urma scandalului, Volkswagen a încercat să limiteze daunele, dar Standard & Poor's a retrogradat luni ratingul pe termen lung al grupului, măsură care va creşte costurile de finanţare ale producătorului auto.
VW a bugetat pentru trimestrul al treilea costuri de 6,5 miliarde de euro pentru finanţarea unei campanii de rechemări în service a 11 milioane de automobile diesel, pentru înlocuirea softului ilegal, care va avea loc în 2016.
Citeşte şi:
ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Brandul Volkswagen, afectat mediatic puternic şi în România - INFOGRAFICE
Citeşte şi:
Ministrul Mediului: Vom da în judecată Volkswagen pentru recuperarea prejudiciului de peste 30 milioane euro
Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă
republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea
MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la
adresa vanzari@mediafax.ro.
„Este un MARE PĂCAT”. Un gest obişnuit pentru oamenii din ziua de azi a fost INTERZIS de Biserică. Cum a fost posibil aşa ceva
GANDUL.INFO
GANDUL.INFO
"Timpul s-a scurs!" Ordinea mondială se PRĂBUŞEŞTE, iar economia lumii este în pragul unei noi CRIZE
ZF.RO
ZF.RO
Povestea lui Lisa Brennan-Jobs. Cum arată fata lui Steve Jobs acum şi de ce nu a vrut să o recunoscă tatăl ei - FOTO
BUSINESSMAGAZIN.RO
BUSINESSMAGAZIN.RO
Oficial,
formau o familie fericită. Acum divorţează după doar 13 luni. Ce mesaje
îi dădea fostul rugbyst George Kay acestui fotomodel. FOTO
PROSPORT.RO
PROSPORT.RO
CITEȘTE ȘI...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu