vineri, 27 noiembrie 2015

Ea este femeia de aur a Iasului. A acceptat sa scoata la iveala cele mai frumoase secrete - GALERIE FOTO, VIDEO

• Intr-adevar, aceasta este una dintre cele mai interesante si deosebite femei din orasul Iasi! • Chiar daca, zi de zi sute de oameni o vad, niciunul dintre ei nu-si imagineaza ce poveste emotionanta se poate ascunde in spatele unei priviri atat de senine, dar si ferme in acelasi timp • Chiar daca pare greu de crezut, atunci cand pleaca peste hotare, inclusiv in marile capitale ale lumii, toti o recunosc si o respecta! • Ea a acceptat, pentru prima data, sa-si dezvaluie intreaga poveste a vietii reporterilor BZI • De asemenea, doar pe www.bzi.ro, puteti urmariti interviul video complet cu aceasta 

Dincolo de cotidianul alert, cel mai adesea pierdut in banalul unor evenimente si personaje prafuite, Iasul ascunde si personaje speciale! Din pacate, asta in pofida faptului ca ele au intr-adevar ceva de spus si fac o munca cu rezultate extraordinare, ele nu sunt cunoscute si mai putin respectate la adevarata lor valoare.


Citeste si: O noua descoperire de senzatie in subsolurile Palatului Culturii - FOTO

La 55 de ani, Dorina Rusu, expert restaurator la Centrul de Restaurare - Conservare a Patrimoniului Mobil din cadrul Complexul Muzeal National Moldova (CMNM), se poate considera un om cu adevarat implinit, atat pe plan profesional, dar mai ales familial. Munca sa de aproape un sfert de secol in cercetare a fost rasplatita, inclusiv acum cateva zile la Bruxelles, cu medalia de aur la unul dintre faimoasele saloane de inventica din intreaga lume. Modesta, eleganta in vorbire, aceasta si-a pus intreaga viata si pasiune pentru a face totul pentru a demonstra ca se poate face performanta la cel mai inalt nivel. Biroul acesteia este bine ascuns intr-o camera din labirintul de la Palatul Culturii.

Citeste si: Memoria patrimoniului industrial. Atelierele CFR Nicolina, intr-o expozitie programata la Palatul Culturii

"Eu am terminat, dupa anii '80, actuala Facultate de Textile de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi. Dupa ce am lucrat in diverse orase si locatii din tara, dupa 1990, am participat la un concurs organizat de Palatul Culturii si asa am ajuns, ca de aproape un sfert de secol, sa fac restaurare a unor artefacte din piele la Complexul Muzeal! Niciodata nu am fost tentata sa plec din tara mea, deoarece aici simt ca apartin si aici ma regasesc pentru totdeauna. E greu sa faci cercetare in tara noastra, insa daca nu pui pasiune si nu crezi in ceea ce faci, nu poti realiza mai nimic", considera ing. Rusu.

Citeste si: Te vei indragosti pe loc! Povestea acestei iesence te va fermeca - GALERIE FOTO, VIDEO

Descifreaza secrete de acum jumatate de mileniu

Concret, cea care a fost laureata celor mai mari saloane de inventica din lume cu medalii de aur, precum cele de la Moscova, Geneva sau Bruxelles, se ocupa de o zona extrem de incitanta si de valoroasa a reconstituirii marturii trecutului. "Cu ajutorul unor dispozitive pe care le-am realizat si inventat alaturi de colegii mei, si spun ca nu se poate face nimic fara a fi o echipa, eu restaurez obiecte vechi din piele, gasite de arheologi in timpul sapaturilor lor de pe santiere. Vreau sa va spun ca acestea sunt extrem de rare, iar noi, printr-o tehnica ecologica, reusim sa le refacem. Un asemenea obiect la care am lucrat este si o pereche de cizme din piele, ce dateaza undeva de pe la anul 1600. Desigur, pentru ceea ce am inventat am fost premiati cu aur la saloane precum cele de la Moscova, Geneva sau Bruxelles. Trebuie sa-ti placa foarte mult ceea ce faci, pentru a te dedica unui asemenea domeniu, asta atata timp cat, daca ar fi sa compar cum sunt eu remunerata fata de colegii mei din strainatate, nu are rost sa discut....", mai povesteste cercetatoarea de la Palatul Culturii.

Citeste si: Imagini SF din subsolul Palatului Culturii! Nu credeai ca exista asa ceva - GALERIE FOTO, VIDEO

O familie perfecta

Dincolo de toate acestea, chiar daca in aceste vremuri Belgia a fost tinta unor atacuri si amenintari teroriste fara precedent, Dorina Rusu a fost prezenta la Salonul International de Inventica de la Bruxelles, de unde s-a intors cu o noua medalie de aur. Ea dezvaluie ca a avut parte de o experienta extrem de emotionanta, avand in vedere ca a fost insotita de cei doi copii ai sai. "Da, am fost la Bruxelles chiar in aceste teribile si urate momente. Cel mai greu pentru mine a fost ca alaturi de mine am avut pe fiica si pe baiatul meu. Mereu eram in contact cu ei, atata timp cat la fiecare colt de strada erau tab-uri sau politisti inarmati... Totusi, a fost bine pana la urma si m-am intors cu o noua medalie de aur pentru inventia realizata in cadrul proiectului din care fac parte si care a presupus realizarea unui dispozitiv care, cu ajutorul plasmei, contribuie la reconstituirea unor artefacte vechi de cateva sute de ani. Chiar daca eu fac aceste lucruri, copiii mei nu mi-au urmat calea, atata timp cat fata mea lucreaza la o multinationala, iar baiatul meu traieste la Londra si lucreaza in zona IT", mai reliefeaza aceasta. Doar pe www.bzi.ro, puteti urmariti interviul video complet cu povestea si cariera Dorinei Rusu - expert restaurator la Centrul de Restaurare - Conservare a Patrimoniului Mobil din cadrul Complexul Muzeal National Moldova.

Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Galerie foto

 

Galerie video

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu