marți, 1 septembrie 2015

Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLO

Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLO

Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLO
 
- Bazate pe mii de cazuri, cercetările savanţilor americani demonstrează un adevăr pe care creştinismul îl propovăduieşte necontenit: după moarte există viaţă -

Călătoriile soldatului Ritchie

De la apariţia cărţii doctorului Raymond Moody, "Life After Life" ("Viaţă după viaţă"), se poate spune că moar­tea nu se mai ascunde după o mantie neagră şi nici nu mai are coasă. Ea nu mai are hârcă, în loc de faţă, pentru că într-o perioadă scurtă s-au conjugat două fapte majore, care au dus la descoperirea cea mai importantă a ultimilor 50 de ani: topografia morţii şi a drumului ei. Într-adevăr, în 1975, micro­proce­soa­rele şi-au făcut intrarea în sistemul de măsurători car­diace şi Raymond Moody şi-a publicat cartea "Life After Life". Dar ce legătură este între aceste două lucruri? Mi­croprocesoarele din aparatele medicale de măsură le-au permis doctorilor să supravegheze în timp real activitatea inimii. Înainte, când inima unui pacient ope­­rat se oprea după intervenţia chirurgicală, doctorii constatau decesul după minute bune. Astăzi, cea mai mică dereglare este semnalată prin nişte sunete sintetice, asemănătoare cu cele din jocurile de pe cal­cu­la­tor, declanşând imediat o invazie de doctori de gardă şi infirmiere în camera muribundului, pentru a-l rea­ni­ma. De acum, bolnavii instabili sunt acoperiţi de elec­trozi legaţi la un calculator cen­tral, care de­tec­tează la o sutime de secundă cea mai mi­că problemă. Nu se mai moare chiar aşa de uşor, decât dacă este vorba despre o oprire brutală a inimii.
Să ne întoarcem la Raymond Moody. Cu mult timp înaintea zorilor revoluţiei informatice, în 1965, el este încă student, dar nu la medicină, ci la filosofie. Într-o zi s-a întâlnit cu George Ritchie, doctor psi­hiatru la Char­lotsville şi profesor universitar, care i-a povestit cum a "murit" în 1943, pe când era un simplu soldat, mo­bilizat într-o cazarmă din Texas. Moody l-a as­cul­tat cu interes. În urma unei instrucţii dure, soldatul Ritchie con­tractase o pneumonie. Tem­pe­ratura sa a cres­cut aşa de mult, încât pe 20 decembrie 1943, la ora 3.10, a leşinat în braţele unei infirmiere, pe nume Retta Irvine. Câteva ore mai târziu, tânărul se trezeşte, sare din pat şi caută pe cineva care să-i spună cât este cea­­sul, pentru că nu voia să piardă trenul permisiei sale de Crăciun. A luat-o pe culoarele spitalului şi a des­­co­pe­rit dintr-oda­tă că nimeni nu părea să-l vadă şi, mai rău, oamenii treceau prin cor­pul său fără măcar să cli­peas­că. Neîn­ţe­legând ce se întâmplă, soldatul se întoar­ce în camera sa uluit şi vede un corp zăcând pe pat, corp pe care îl identifică drept al său, datorită ve­righetei. În ace­laşi moment, a văzut o lumină mi­nus­culă şi ciu­dată, a cărei inten­si­tate a în­ceput să crească şi i-a atras aten­ţia. "Toa­te lămpile din sală la un loc nu pu­teau să fur­ni­zeze o ase­menea lumi­no­zitate. Nici toa­te lăm­pile din uni­vers", povesteşte el. În mod pro­gre­siv, tânărul a în­ceput să distingă o formă ome­neas­că în haloul lu­mi­­nos, gândindu-se în ace­laşi timp că aceas­tă intensitate lumi­noa­să ar fi tre­buit să-i distrugă retina din pri­ma se­cun­­dă. "Am văzut atunci că nu era vorba despre lu­mi­nă, ci despre un om care intrase în ca­me­ră, un om făcut din lumină... M-am ri­dicat în pi­cioa­re şi, din­tr-odată, am avut această fantastică cer­ti­tu­dine: «Te afli în prezenţa Fiului Domnului». În pre­­zenţa ce­lei mai puternice fiinţe pe care ai cu­nos­cut-o vreo­dată." Singura pro­blemă: faţa sa nu sea­mă­nă cu aceea din cărţile de ru­găciuni: "Nu era ace­laşi Iisus din cărţile de cate­hism. Acolo el era bun, amabil, înţe­le­gător. Iar acest personaj era Pu­te­rea însăşi, mai bă­trân decât timpul, şi în acelaşi timp mai tânăr decât ori­cine. Dincolo de toate, cu aceeaşi certitudine in­terioară misterioasă, am ştiut că această făptură mă iu­bea. Mai mult decât putere, ceea ce ema­na din acea prezenţă era o dragoste necon­diţio­nată. O dragoste sur­prinzătoare. O dragoste si­tuată din­colo de visele mele cele mai ne­buneşti". În timp ce se gân­dea la aces­te lucruri, el a descoperit în acelaşi fel că Iisus ştia totul despre el, că îi cunoştea viaţa în cele mai mici detalii. În aceeaşi clipă, George Ritchie şi-a re­vă­zut cei douăzeci de ani de viaţă într-o se­cundă, de la naş­tere pâ­nă la această întâl­nire, trecând prin ex­plorările sexuale din timpul pubertăţii. Ulterior, în cea de-a do­ua sa carte "My Life After Dying" ("Viaţa mea de du­pă moarte"), Ritchie a precizat că a fost foarte jenat când aceste "explorări" au trecut prin faţa Sa, dar aceasta nu a părut să-L şocheze sau să-L surprindă peste măsură. Apoi Iisus l-a întrebat: "Ce ai făcut im­portant în viaţă şi ai putea să-mi arăţi?". Tână­rul a în­­cercat să-i arate câte­va momente din copilăria sa, apoi s-a revoltat, gân­dindu-se că nu are nimic să-i ara­te, că este prea tânăr ca să moară. Dar Iisus i-a respins aceas­tă obiecţie: "Ni­meni nu este prea tânăr ca să moară, pentru că nu este vorba decât despre trecerea dintr-o realitate în alta". Imediat, l-a dus să viziteze cinci din­tre aceste reali­tăţi, pe care Ritchie le-a estimat mai târ­ziu ca fiind, poate, diferitele zone a ceea ce noi numim In­fern, Purgatoriu şi Paradis. După aceas­tă călătorie, Ritchie nu a mai vrut să-l părăsească pe Iisus, dar a le­şinat. Cât despre doc­tori, ei nu-şi puteau ima­gina că muribundul pe care încercau să-l reani­me­ze se plimba cu o "Fiinţă de Lu­mină" pe undeva prin cer. Inima lui s-a oprit şi a fost declarat mort pen­tru pri­ma dată. Au mai trecut opt sau nouă minute şi a fost examinat încă o dată, pen­tru con­firmarea dece­sului. De data aceasta, Ritchie a fost de­clarat oficial mort. I s-a tras cear­şaful peste cap şi a fost lăsat singur. Dar un medic tânăr, de aceeaşi vârstă cu Ritchie, plic­tisit şi "ne­şti­ind de ce", s-a hotărât să veri­fice încă o dată decesul şi a înfipt acul hipodermic drept în inimă. Incredibil, ea a în­ceput să bată dintr-odată. Aceasta a fost reîn­toar­ce­rea solda­tului Ritchie. Iar când acesta a deschis ochii, a auzit-o pe infirmiera Ir­vine intrând în ca­mera sa şi zicân­du-i: "Este minunat să te avem din nou prin­tre noi, sol­dat Ritchie". "În ce zi suntem?", a în­tre­bat el, gândindu-se la trenul cu care trebuia să plece în permisie. "Este 24 de­cembrie, ajunul Cră­­ciu­nu­lui", i-a răs­puns ea. "Ai fost inconştient timp de patru zile."

Viaţa după viaţă
Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLOCălătoria sufletului în imaginaţia populară
 

Moody a fost im­pre­sio­nat şi de poveste, dar şi de doc­torul aşe­zat în faţa sa. Ritchie nu arăta ca un ză­pă­­cit, ci ca un om cu capul pe umeri, extrem de sim­pa­tic, dotat cu un simţ al umorului foarte solid. Apoi a uitat de această în­tâl­nire, şi-a dat doctoratul în filo­sofie şi a devenit pro­fesor la Universitatea din Carolina de Nord. Într-o zi a anului 1970, s-a ho­tărât să discute la un se­mi­nar cu studenţii - "Phe­don", lu­crare în care Pla­ton abor­dează nemurirea su­fletului. După dez­batere, unul dintre studenţi l-a ru­gat să-i acorde o întreve­de­re în care i-a povestit o ex­pe­­ri­en­ţă pe care o trăise bunica sa. Moody a sta­bilit ime­diat cone­xiu­­nea dintre aceas­tă poveste şi cea a lui Ritchie. Câ­teva zile mai târ­ziu, a re­pro­dus aceste po­­veşti la ora de curs şi i-a pus pe stu­denţi să le co­men­te­ze. Surprin­ză­tor, unul dintre ei a ridicat mâ­na şi i-a re­latat expe­rienţa su­ro­rii sale, care tre­cuse şi ea pe lân­gă moarte, tra­ver­sând acelaşi tunel care a condus-o către o lumină pe lân­gă care soarele se­măna cu un bec de 40 de waţi.
În acel moment, Moody a început să-şi pună nu­me­­roa­se întrebări şi s-a hotărât să întreprindă o mică an­chetă. Încet-încet, a cules şi alte poveşti, aproa­pe iden­tice, şi le-a clasat într-un dosar. La scurtă vreme după aceea, şi-a dat seama că meseria de profesor îl plictisea şi s-a hotărât să devină practician. S-a mutat în Geor­gia şi s-a înscris la Facultatea de Medicină, unde şi-a dat şi doctoratul. În al treilea an de facultate, una dintre cunoştinţele sale l-a invitat să vorbească despre "tune­lu­rile" sale, în faţa membrilor clubului lo­cal de tineri medici. Moody a făcut o expunere foarte clară şi, spre marea sa mirare, la sfârşitul dis­cur­sului, unii doctori au luat cu­vân­tul şi i-au spus că s-au în­tâl­nit şi ei cu cazuri simi­lare. Carnetul de adrese al lui Moody s-a îmbogăţit. Un zia­rist chiar a scris des­pre el un articol într-un ziar local, ce a ajuns în mâna unui edi­tor, pe nume Iggel, care a cerut să-l întâl­neas­că, în ve­derea unei even­tuale pu­blicări a poveştilor sale. Moody acceptă şi se apucă de treabă, interogând foar­te multe persoane care trecu­seră prin salonul de rea­nimare al spitalului. A găsit ca­zuri impresionante, în total 150, perfect documentate, care dovedeau că su­biecţii muriseră într-adevăr, timp de câ­teva minute. A mai descoperit, de asemenea, că nimeni nu se mai ocu­pase de acest subiect, cu excepţia unei alte doc­toriţe, Elisabeth Kubler-Ross, căreia i-a trimis manus­crisul, rugând-o să scrie o prefaţă.
Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLOSufletele morţilor se înalţă la cer. Gravură din Evul Mediu
 
Cartea sa, "Life After Life", a apărut în 1975, pe când intra în anul al patrulea la Medicină. Şi, deşi edi­torul nu se aştepta să depăşească un tiraj de două mii de exemplare (cititorii locali şi prietenii prietenilor), volumul a avut un succes colosal: aproape 10 milioane de exem­plare traduse în 15 limbi! Un asemenea suc­ces l-a făcut pe Moody să trăiască un coşmar. Stă­tea cu spaima per­manentă ca nu cumva po­veştile sale des­pre viaţa de du­pă moar­te să le dea citi­to­rilor cu o exis­tenţă nefericită dorinţa de a se sinucide. A ple­cat în căutarea sinuci­ga­şi­lor virtuali (ra­taţi, prin defi­ni­ţie) şi a publicat o a doua carte: "Noi lu­mini asu­pra vieţii de după viaţă". Astfel, Moody a pus pri­ma piatră de te­melie pri­vind exis­ten­ţa vieţii "de dincolo". În pri­ma sa lu­crare, iden­­ti­fica 14 carac­te­ristici comune pa­ci­enţilor care se întor­se­seră de "dincolo". Într-un fel, în­toc­­mise primul ghid al des­tinaţiei fi­nale a ori­cărei fiinţe omeneşti, moartea:
1) Subiectul de­cla­ră întot­dea­una că ceea ce a trăit nu este exprimabil în cuvinte omeneşti.
2) Subiectul aude când este declarat mort sau totul i se pare straniu. Se simte mort.
3) Subiectul nu mai simte niciun fel de durere şi este per­fect destins şi calm.
4) Aude zgomotul apropiat al unei so­nerii.
5) Subiectul iese afa­ră din propriul corp şi vede ceea ce se petrece în jurul său. Pluteşte.
6) Subiectul este aspirat într-un fel de tunel.
7) Membri ai familiei, decedaţi, apar în tunel şi îl ajută.
8) Subiectul vede o lumină strălucitoare.
9) El îşi revede viaţa în cele mai mici detalii.
10) Subiectul se loveşte de un fel de "ba­rie­ră".
11) Se regăseşte dintr-odată în corpul său.
12) Subiectul vrea să-şi spună povestea, dar este considerat drept nebun. Se închide ca într-o cochilie şi îşi imaginează că este singurul care a trăit o astfel de experienţă.
13) Începe să citească pentru a înţelege.
14) Nu mai este speriat de moarte.
Cât despre problema îngerilor, Moody a tra­tat-o cu o oarecare reţinere, ca să nu spunem pru­denţă. În capi­tolul 7 al cărţii sale, intitulat "Con­tact cu îngerii", el scrie: "O femeie mi-a povestit că, după ce sufletul i-a ieşit din trup, a simţit ime­diat prezenţa a două fiinţe care i-au spus că sunt «ghizii săi spirituali»". Dar Moody era pru­dent. Nu voia să se arunce în detalii care i-ar fi discreditat munca, aflată, şi aşa, la limita supra­naturalului. Faptul că în cartea sa presupunea că după moarte poate exista viaţă era deja de o în­drăz­­neală de neconceput. Moody chiar a su­por­tat atacuri viru­lente şi nu aştepta decât un singur lucru: ca un cer­cetător serios să facă o inves­ti­ga­ţie ştiinţifică. Minunea s-a întâmplat la doi ani după ie­şirea primei sale cărţi: un car­diolog renumit a pu­bli­cat o lucrare care a con­firmat concluziile lui Moody. Nu mai era singur. Cer­cetările lui Maurice Rawlings, cardiolog de renume in­ternaţional, aveau să-i susţină teza.

Lupta cu Infernul
Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLOCălătorie spre lumea de dincolo (Gravură din sec XVI)
 

În mediul "închis" al cardiologilor, nimeni nu ar fi auzit de doctorul Rawlings dacă, într-o zi, un om care venise la o consultaţie nu ar fi leşinat în sala de aştep­tare a spitalului, victimă a unei crize cardiace. Raw­lings i-a administrat imediat un masaj cardiac în forţă. A masat pieptul în permanenţă, observând în acelaşi timp chipul muribundului: avea în jur de 50 de ani, lucra la o fermă, avea părul negru şi era de talie medie. Un om normal. Dar deodată, în plină reanimare "ma­nuală", omul s-a agăţat de halatul său şi l-a rugat să nu se oprească. "Pielea i s-a albăstrit", povesteşte Raw­lings în cartea sa "Beyond Death's Door" ("Dincolo de pragul morţii"). "În timp ce-i ma­­sam pieptul, o asis­ten­tă a început să-i facă res­pi­raţie artificială. La un mo­ment dat, pacientul a în­ceput să-şi revină. Dar, cum luam mâinile de pe piep­tul său, căutând un instrument sau altceva, îşi pier­dea cunoştinţa, dădea ochii peste cap, îşi arcuia spa­tele în convulsii stranii, înceta să mai respire şi mu­rea din nou. De fiecare dată când pulsul şi respiraţia îi reveneau, pacientul striga: «Sunt în In­fern!». Era îngrozit şi mă implora să-l ajut. Deodată a strigat: «Nu te opri!». Pe faţa sa se citea groaza. Arăta mai rău decât atunci când murise. Pacientul se strâm­ba groaz­nic şi părea extrem de îngrozit. Pu­pi­lele sale erau dilatate, transpira şi tremura. Atunci s-a întâm­plat ceva straniu. Mi-a spus: «Înţelegi? Sunt în Iad. De fiecare dată când te opreşti, mă întorc acolo. Nu mă lăsa!». Niciodată nu am văzut un om aşa de spe­riat. Asta m-a făcut să acţionez şi mai repede. Apoi, pacien­tul a mai trecut prin trei sau patru episoade de moarte clinică, fără puls şi fără să respire. În final m-a între­bat: «Cum pot să rămân în afara Iadului?». I-am răs­puns că, după părerea mea, trebuie să se roa­ge lui Iisus Hristos. Atunci mi-a spus: «Nu ştiu cum. Roagă-te pen­tru mine». I-am replicat că sunt doctor, nu preot. «Roagă-te pentru mine», mi-a zis din nou. Ştiam că nu am de ales. Era ultima dorinţă a unui om înainte de a muri. Atunci, i-am spus să re­pete după mine. Era o ru­gă­ciune simplă, pentru că nu ştiam mare lucru despre acest subiect. A fost ceva de genul: «Sfinte Iisuse Hris­toase, iartă-mi păcatele, fereşte-mă de Infern»."
Foarte marcat de această întâmplare, Rawlings a căzut pe gânduri. Deşi auzise despre cartea lui Moody, nu-i dăduse niciodată atenţie. Dar, stând în fo­toliul său cu imaginea chipului îngrozit al mu­ribundului în minte, Raw­lings a vrut să ştie cum arată Iadul şi a luat Biblia din bibliotecă. S-a gândit mult şi a con­si­derat că această poveste trebuie aprofun­dată. Atunci şi-a interogat toţi pacienţii "la cald", ime­diat după ce îi opera. Ceea ce a aflat i-a dat frisoane: ieşirea su­fle­tului în afara cor­pu­lui, tunele de lumină, membri ai fa­miliei decedaţi de mult, în­geri, lumina cea pu­ter­nică etc. La fel ca şi Ray­mond Moody, doc­torul Mau­rice Rawlings a fost obligat să admită că viaţa nu se oprea în momentul morţii. Astfel, a adunat toate măr­turiile pacienţilor săi într-un volum apărut în 1978. Cartea sa este o nouă do­vadă fun­­damentală în seria ar­gu­mentelor care do­vedesc exis­tenţa vieţii de din­colo. Marele său avantaj a fost ace­­­la de a-şi fi in­te­ro­gat nemijlocit pacienţii, aflaţi în secţia de reanimare, despre "călătoriile" lor.

MĂRTURII
Argumente pentru VIAŢA DE DINCOLOIadul - un popas spre lumea de dincolo
 

Când îngerii coboară pe scări
Un pacient suferea de tuberculoză pulmonară avan­­sată şi îşi trăia ultimele clipe din viaţă. Aceasta este mărturia infirmierei de la spi­tal:"Pacientul nu era sub in­flu­enţa niciunui calmant, era per­fect lucid şi nu avea febră. Era foarte credincios. Ştiam că va muri şi fără îndoială că ştia şi el, pentru că ne cerea să ne ru­găm pentru el. În camera în care se odihnea, se gă­seau nişte scări care urcau la etaj. Deodată, a stri­gat: «Pri­viţi, îngerii coboară pe scări!». Toţi s-au uitat în acea direcţie. Pe una din scări aşeza­sem un pa­har, din întâmplare. A explodat în mii de cioburi, fără niciun motiv. Nu a că­zut, pur şi simplu a ex­plo­dat. Noi nu am putut să vedem îngerii. O ex­pre­sie de linişte şi de fericire s-a aşternut pe chipul bol­na­vului, care în acea clipă şi-a dat ultima suflare. Chiar după ce a murit, acea ex­­presie i-a rămas înti­părită pe chip".

Concertul îngerilor
Într-un număr din re­vista americană "Life", un zia­rist povesteşte des­pre moartea unei fetiţe, în bra­ţele pă­rin­ţilor ei, aşa cum a fost văzută de către doc­torul Komp: doc­to­riţa Diane Komp stătea împreună cu pă­rinţii la că­pătâiul fetiţei lor, în vârstă de 7 ani, bolnavă de leu­ce­mie în ul­ti­mul sta­diu. "A avut pu­te­rea neaştep­tată - po­ves­teşte doctoriţa - să se ridice din pat şi să spună: «Ce frumoşi sunt în­ge­rii, mamă! Îi vezi? Le auzi cântecele? Nu am auzit niciodată nişte cântece aşa de frumoase!». Apoi a murit. «Dar» a fost cu­vântul care mi-a venit ime­diat în min­te. Nu era numai un dar de pace sufle­tească făcut copilului în mo­men­tul morţii sale, ci şi un ca­dou făcut părinţilor."

Un înger a luat-o de mână
O fetiţă în vârstă de 10 ani s-a stins din viaţă, din cauza unei pneumonii, într-un spital din Pen­nsyl­vania (SUA). Temperatura sa revenise la normal şi criza de su­focare îi trecuse. Iată măr­turia unei asis­ten­te: "Ma­­ma fetiţei a văzut că aceasta era pe moarte şi ne-a che­mat. Ne-a po­vestit că fetiţa îi spu­sese că un înger a luat-o de mâ­nă. Mu­rise pe loc, ceea ce ne-a mirat foarte tare, pen­tru că nu dăduse niciun semn de moarte imi­­nentă. Era aşa de cal­mă şi de senină, şi totuşi aşa de aproape de moar­te! Acest deces subit ne-a întris­tat enorm".
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu