Salubrizarea, o afacere cu profit de 900.000 de lei pe an
27 September
19:00
2015
Aprobarea acestor documentaţii reprezintă un pas necesar pentru scoaterea la licitaţie a serviciului de colectare, sortare şi transport ale deşeurilor pentru toată zona.
Zona 2 este formată din municipiul Roman şi 25 de comune arondate: Oniceni, Bozieni, Poienari, Pânceşti, Boghicea, Sagna, Gâdinţi, Ion Creangă, Icuşeşti, Horia, Cordun, Tămăşeni, Doljeşti, Săbăoani, Gherăeşti, Dulceşti, Trifeşti, Boteşti, Văleni, Secuieni, Moldoveni, Valea Ursului şi Bahna. Gunoaiele din toate aceste localităţi vor fi colectate şi transportate la staţia de sortare de la Cordun.
Cantitatea estimată de deşeuri care va fi operată prin intermediul staţiei de sortare de la Cordun, calculată pentru opt ani, va fi de 121.982 de tone, cu un cost care va pleca de la aproximativ 1,58 milioane lei/an în primul an de operare şi va ajunge la aproximativ 1,82 milioane lei/an la finele perioadei de concesiune (opt ani începând cu anul 2016).
Conform estimărilor realizate de specialiştii Consiliului Judeţean Neamţ, staţia de sortare va genera venituri mai mari decât costurile (aproximativ 2,5 milioane de lei în anul de început şi 2,6 milioane de lei la finele perioadei de concesiune), ceea ce face ca operatorul staţiei de sortare să obţină un profit de peste 900.000 lei/an în primul an de operare.
“În cazul staţiei de transfer Cordun, costurile de operare cresc de la valoarea de 1,069 milioane de lei, în anul 2016, la 1,154 milioane de lei în anul 2023, deci la finele duratei de delegare a serviciului. În cei opt ani de concesiune, costurile de operare vor fi de aproximativ 8,8 milioane de lei. Cea mai costisitoare activitate este cea de colectare şi transport ale deşeurilor. În zona 2 se vor genera şi colecta cantităţi de deşeuri ce variază între 64.169 de tone/an în anul 2016 şi 64.878 de tone/an în anul 2023, la un cost de peste 8,6 milioane de lei/an pentru această activitate. Pentru cei opt ani de concesiune se vor colecta 516.707 tone de deşeuri, cu un cost de 69 de milioane lei”, se precizează în documentaţia de atribuire.
Din aceleaşi documente reiese că, pe durata celor 96 de luni de contract, în cazul locuinţelor individuale se va plăti, lunar, o sumă de persoană. Pentru utilizatorii casnici din mediul urban, suma maximă lunară/persoană va fi între 6,83 lei în primul an şi 8,89 lei în ultimul an de contract. Pentru persoanele din mediul rural, suma maximă va fi între 3,12 lei/persoană/lună în primul an de contract şi 4,06 lei/persoană/lună în ultimele 12 luni. Aceste sume reprezintă plafoane maxime, însă nu cuprind TVA şi pot fi actualizate cu indicele inflaţiei. Pentru utilizatorii non-casnici se va percepe un tarif pentru fiecare tonă colectată.
Operatorul care va câştiga licitaţia pentru colectarea, sortarea şi transportul deşeurilor zonei 2 va fi obligat să organizeze anual campanii de informare publică, în scopul creşterii gradului de participare a populaţiei şi a celorlalţi generatori de deşeuri din instituţii şi agenţi economici la schemele de colectare selectivă a deşeurilor reciclabile. Pentru campania de informare publică, operatorul îşi va prevedea anual un fond de minimum 1% din valoarea nominală a contravalorii serviciului prestat populaţiei. O altă obligaţie pentru cel ce va câştiga licitaţie va fi să amenajeze un birou de lucru cu publicul şi să instaleze suficiente linii telefonice cu serviciu non-stop sau cu mesagerie la biroul mai sus menţionat, pentru înregistrarea reclamaţiilor şi sesizărilor publice. Biroul va avea cel puţin un angajat în timpul orelor de lucru în care se efectuează serviciul. Biroul va dispune, de asemenea, şi de un cont de e-mail.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu