• Medicul a vrut sa rezolve o situatie grava • Nu a crezut ca
dupa ce a depus eforturi pentru a realiza toata lucrarea va avea parte
de asa ceva • Medicul nu va renunta
De luni de zile incearca sa obtina aprobare pentru a rezolva o problema extrem de grava din sistemul sanitar iesean. Medicul din Iasi care detine si o functie de conducere in sistem a inaintat o documentatie Ministerului Sanatatii prin care a aratat ca este absolut necesar sa se infiinteze doua substatii de ambulanta in judetul Iasi. Aceste doua subunitati din cadrul Serviciului de Ambulanta al Judetului (SAJ) Iasi urmau sa deserveasca populatia din comunele aflate in partea de Sud a judetului. In localitatile respective ambulantele ajung cu intarziere la solicitari, mai mult de jumatate de ora, timp in care pacientul ar putea deceda. In documentatia trimisa de managerul SAJ Iasi la minister s-a mentionat si necesarul de personal, 20 de persoane pentru a asigura desfasurarea activitatii medicale la cele doua substatii. Reprezentantii ministerului au aprobat doar 3 din cele 20 de posturi. Si, ca bataia de joc sa fie completa, nu au dat aviz pentru infiintarea subunitatilor. Acelasi aviz trebuia obtinut si de Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor. "Nu am primit avizele necesare de la cele doua ministere pentru a infiinta cele doua substatii in judet. Din 20 de posturi au fost aprobate doar 3. O sa trimit inca o data adresa la Ministerul Sanatatii poate se rezolva problema", a declarat dr. Florin Agapi, manager la Serviciul de Ambulanta Iasi. Fiecare substatie trebuia sa aiba 10 angajati, dintre care 5 asistenti medicali si 5 ambulantieri si sa fie dotate cu cate o ambulnata de tip B2.
Viata pacientului este pusa in pericol
Cele doua substatii urmau sa functioneze in localitatile Coropceni si Scanteia. "Zona din sudul judetului este total descoperita. In judetul Iasi exista 9 substatii de ambulanta, la Pascani, Tg. Frumos, Harlau, Mircesti, Raducaneni, Tibanesti, Bivolari, Vladeni, Podu Iloaie. Pe traseul Iasi - Vaslui, pe o distanta de 75 km nu exista nicio substatie. Nici dincolo de granita, in judetul Vaslui, nu exista o substatie de ambulanta. Atunci cand avem solicitare, daca nu exista o ambulanta in zona, pacientul poate sa moara. Pana se elibereaza un echipaj care sa preia apelul poate sa treaca zeci de minute. Daca am avea cele doua substatii astfel de situatii pot fi evitate. De asemenea, ambulanta ar ajunge in 5 minute la solicitare fata de 35-40 de minute acum. Avem lipsa de personal si la unitatea centrala din municipiu. Serviciul de Ambulanta al Judetului Iasi are 60 de ambulante, desi ar trebui sa fie 160", a spus managerul SAJ Iasi.
Substatia din Pacurari, un vis
In urma cu mai multi ani s-a discutat despre infiintarea unei substatii in cartierul Pacurari din municipiul Iasi, pentru a scurta mult din timpul de asteptare la solicitarile din aceasta zona a orasului. Aceasta trebuia sa functioneze in fostul sediu RADEF Iasi. Serviciul de Ambulanta trebuia sa investeasca un milion de lei in lucrari de reparatii. Dupa un an, reprezentantii RADEF au reziliat contractul de comodat, deoarece nu au inceput lucrarile. "Contractul de comodat trebuia sa aiba o perioada de cativa ani pentru ca si noi sa putem justifica investitia in reparatia cladirii. Voi discuta cu primarul Mihai Chirica pentru a infiinta aceasta substatie in Pacurari", a declarat dr. Florin Agapi.
De luni de zile incearca sa obtina aprobare pentru a rezolva o problema extrem de grava din sistemul sanitar iesean. Medicul din Iasi care detine si o functie de conducere in sistem a inaintat o documentatie Ministerului Sanatatii prin care a aratat ca este absolut necesar sa se infiinteze doua substatii de ambulanta in judetul Iasi. Aceste doua subunitati din cadrul Serviciului de Ambulanta al Judetului (SAJ) Iasi urmau sa deserveasca populatia din comunele aflate in partea de Sud a judetului. In localitatile respective ambulantele ajung cu intarziere la solicitari, mai mult de jumatate de ora, timp in care pacientul ar putea deceda. In documentatia trimisa de managerul SAJ Iasi la minister s-a mentionat si necesarul de personal, 20 de persoane pentru a asigura desfasurarea activitatii medicale la cele doua substatii. Reprezentantii ministerului au aprobat doar 3 din cele 20 de posturi. Si, ca bataia de joc sa fie completa, nu au dat aviz pentru infiintarea subunitatilor. Acelasi aviz trebuia obtinut si de Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor. "Nu am primit avizele necesare de la cele doua ministere pentru a infiinta cele doua substatii in judet. Din 20 de posturi au fost aprobate doar 3. O sa trimit inca o data adresa la Ministerul Sanatatii poate se rezolva problema", a declarat dr. Florin Agapi, manager la Serviciul de Ambulanta Iasi. Fiecare substatie trebuia sa aiba 10 angajati, dintre care 5 asistenti medicali si 5 ambulantieri si sa fie dotate cu cate o ambulnata de tip B2.
Viata pacientului este pusa in pericol
Cele doua substatii urmau sa functioneze in localitatile Coropceni si Scanteia. "Zona din sudul judetului este total descoperita. In judetul Iasi exista 9 substatii de ambulanta, la Pascani, Tg. Frumos, Harlau, Mircesti, Raducaneni, Tibanesti, Bivolari, Vladeni, Podu Iloaie. Pe traseul Iasi - Vaslui, pe o distanta de 75 km nu exista nicio substatie. Nici dincolo de granita, in judetul Vaslui, nu exista o substatie de ambulanta. Atunci cand avem solicitare, daca nu exista o ambulanta in zona, pacientul poate sa moara. Pana se elibereaza un echipaj care sa preia apelul poate sa treaca zeci de minute. Daca am avea cele doua substatii astfel de situatii pot fi evitate. De asemenea, ambulanta ar ajunge in 5 minute la solicitare fata de 35-40 de minute acum. Avem lipsa de personal si la unitatea centrala din municipiu. Serviciul de Ambulanta al Judetului Iasi are 60 de ambulante, desi ar trebui sa fie 160", a spus managerul SAJ Iasi.
Substatia din Pacurari, un vis
In urma cu mai multi ani s-a discutat despre infiintarea unei substatii in cartierul Pacurari din municipiul Iasi, pentru a scurta mult din timpul de asteptare la solicitarile din aceasta zona a orasului. Aceasta trebuia sa functioneze in fostul sediu RADEF Iasi. Serviciul de Ambulanta trebuia sa investeasca un milion de lei in lucrari de reparatii. Dupa un an, reprezentantii RADEF au reziliat contractul de comodat, deoarece nu au inceput lucrarile. "Contractul de comodat trebuia sa aiba o perioada de cativa ani pentru ca si noi sa putem justifica investitia in reparatia cladirii. Voi discuta cu primarul Mihai Chirica pentru a infiinta aceasta substatie in Pacurari", a declarat dr. Florin Agapi.
Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu