sâmbătă, 17 octombrie 2015

Marturii in procesul "Gala Bute" - Nastasia: I-am dus Elenei Udrea in birou o geanta si i-am spus ca sunt 900.000 de euro de la Gardean / Topoliceanu: I-am dat personal Elenei Udrea pana la 10.000 de euro

Stefan Lungu, Gheorghe Nastasia, Ana Maria Topoliceanu si Dragos Botoroaga au aratat vineri, la Inalta Curte, ca recunosc in totalitate faptele de care sunt acuzati in dosarul "Gala Bute" si vor sa fie judecati prin procedura simplificata, putand beneficia de reducerea cu o treime a pedepselor.

Completul de judecata de la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a citit, vineri, rechizitoriul din dosarul "Gala Bute" si le-a adus la cunostinta inculpatilor drepturile procesuale. Instanta a aratat ca daca inculpatii recunosc in totalitate faptele, limitele pedepsei inchisorii se reduc cu o treime.

Fostul ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a aratat, in fata instantei, ca intelege acuzatiile care ii sunt aduse de catre procurori, alege calea procesului normal si vrea sa dea declaratii in timpul judecatii cauzei.

Si fostul presedinte al Federatiei Romane de Box Rudel Obreja, Tudor Breazu si fostul ministru Ion Ariton au aratat in fata instantei ca vor sa fie judecati in procedura normala.

La randul lor, ajunsi in fata instantei, Stefan Lungu, fost consilier al Elenei Udrea, Gheorghe Nastasia, fost secretar general in MDRT, Ana Maria Topoliceanu, fost director al Companiei Nationale de Investitii, si Dragos Botoroaga au spus ca vor sa fie judecati prin procedura simplificata, ceea ce le-au putea aduce reducerea cu o treime a eventualelor pedepse cu inchisoare pe care ar putea sa le primeasca la finalul procesului.

Instanta a stabilit apoi ca ii va audia pe inculpatii care vor judecata prin procedura simplificata.

Lungu: Gardean parea ca stia reteta comisionului de 10% aplicabila MDRT, sub toti ministrii

Primul audiat de instanta a fost Stefan Lungu, fostul consilier al Elenei Udrea la MDRT, care a aratat ca recunoaste acuzatiile si merge pe varianta unei declaratii complete, privind cele trei infractiuni de complicitate la dare de mita de care este acuzat de procurori.

El a precizat ca omul de afaceri Adrian Gardean parea ca stia reteta comisionului de 10% aplicabila ministerelor din Romania si, in particular, Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), sub toate denumirile si sub toti ministrii.

"Momentan sunt dadaca. Am marketingul, iar companiile nu angajeaza (...) Am mentinut declaratia din 2 februarie si tot ce am facut a fost sa o completez, pentru ca sunt cinci ani intre fapta si momentul anchetei", a aratat Lungu, la inceputul declaratiei sale.

Acesta a spus ca in 2009, cand a fost la Elena Udrea sa ii spuna de omul de afaceri Adrian Gardean, aceasta i-a spus sa o lase in pace pentru ca Gardean este "omul lui Tariceanu".

"In 2009, cand am fost la Udrea sa ii povestesc faptul ca Gardeanu nu si-a incasat banii pentru lucrarile efectuate, Udrea mi-a spus: "Lasa-ma in pace, acesta este omul lui Tariceanu". A formulat o fraza prin care mi-a dat de inteles ca nu are rost sa ii pomenesc de Gardean. De aceea am mers mai departe la Nastasia", a mai spus Lungu.

Acesta a precizat ca, in ce priveste cele trei fapte, a dat in fata anchetatorilor o singura declaratie, completata.

"Cum am aratat si in timpul confruntarilor cu Nastasia si Udrea, am vrut sa scap de o umbra din trecut. Am crezut ca fac un bine, dar am facut o mare prostie. Pe Gardean (omul de afaceri Adrian Gardean, care controleaza Termogaz Company SA, n.r.) - eram seful Directiei de comunicare din Ministerul Turismului, el voia sa stie cum rezolva o problema a conturilor blocate la Termogaz Company - l-am ajutat pe baza unei povesti emotionante. El spunea ca daca se inchide compania... Se intampla in anii 2009, iar in 2010 i-am pus in legatura, la o intalnire, pe Gardean cu Nastasia. I-am spus lui Nastasia ca Gardean are platile blocate. La intalnirea celor doi, eram in birou, dar nu am acordat atentie celor discutate. Rezultatul discutiei a fost ca s-au transferat banii prin firma mea. Trebuia asa pentru ca o parte din banii primiti de societatea lui Gardean trebuia intoarsa catre Ministerul Turismului", a aratat Lungu.

Nastasia: I-am dus Elenei Udrea in birou o geanta si i-am spus ca sunt 900.000 de euro de la Gardean

Gheorghe Nastasia, fost secretar general in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, a declarat vineri, la ICCJ, in dosarul "Gala Bute", ca in septembrie 2011 i-a dus Elenei Udrea in birou o geanta si i-a spus ca sunt 900.000 de euro de la omul de afaceri Adrian Gardean.

"M-am intalnit cu Gardean si Udrea la pensiunea din Busteni. A fost o discutie scurta in care Udrea i-a spus lui Gardean ca este nevoie sa faca niste sponsorizari. Nu a detaliat. Petrecerea era de ziua mea, la pensiunea mea din Busteni. La discutie am fost doar noi trei. I-a spus pur si simplu. Urma sa se desfasoare Gala Bute, si cred ca pe acest fond. Atunci nu am discutat alte detalii cu Gardean. A fost o discutie generala despre sponsorizari. Gardean a spus ca o sa faca si nu s-a mai discutat nimic", a aratat Nastasia, la inceputul declaratiei sale.

Gheorghe Nastasia a completat declaratia aratand ca ulterior, la jumatatea aceluiasi an, a avut o discutie cu Elena Udrea, care i-a spus ca urmeaza sa vina Adrian Gardean pentru a face acea sponsorizare, lasandu-i impresia ca Gardean stia despre ce este vorba.

"Intr-una dintre discutiile din 2011 cu Udrea s-a discutat despre acest comision de zece la suta, reprezentand un procent pe care trebuia sa il dea Gardean pentru lucrarile finantate de minister. Acest comision era in realitate o mita si nu o sponsorizare. Concret, ministrul a spus ca va veni Gardean si ca va aduce aceasta suma. (...) Nu cunosc ca finantarea unitatilor adninistrativ-teritoriale sa fie conditionata de acordarea de astfel de comisioane", a precizat Nastasia.

Topoliceanu: I-am dat personal Elenei Udrea pana la 10.000 de euro

Ana Maria Topoliceanu, fosta sefa a Companiei Nationale de Investitii (CNI), audiata vineri in dosarul "Gala Bute", a declarat ca toti banii primiti de Tudor Breazu prin firma sa au ajuns la Elena Udrea, careia ea personal i-a dus in doua randuri pana la 10.000 de euro in numerar.

Topoliceanu a spus, vineri, la instanta suprema, ca banii incasati ca mita, pentru plata la timp a contractelor incheiate cu CNI, prin firma lui Tudor Breazu, fostul consilier al Elenei Udrea, au ajuns la fostul ministru.

Ea a mai spus ca i-a dus personal Elenei Udrea sume de pana la 10.000 de euro in numerar, in doua randuri.

"Acei bani au fost primiti de la Breazu si am facut o plata la Panache Liliana. Plata de 5.800 de euro era pentru niste clipulete facute de ea pentru PDL Bucuresti. Eu faceam mai multe plati in contul doamnei Udrea. Doamna Udrea mi-a spus sa fac o serie de plati pentru partid si in acest context am efectuat si platirea Lilianei Panache. I-am platit si lui Breazu salariu. De vreo doua - trei ori. El spunea 'Da-mi bani ca asa a spus Elena'. Nu-mi amintesc sa-mi fi cerut ea asa ceva in mod direct", a declarat Topoliceanu.

Aceasta a mai spus ca a platit si o cazare in Grecia pentru ea, Breazu si Udrea.

Topoliceanu a precizat ca au ajuns la ea aproximativ 30.000 de euro, din care a facut astfel de plati, si nu i-a mai ramas nicio suma de bani.

"Nu consider ca am luat mita, ci ca am fost complice la luare de mita. Sumele au ajuns de la Tudor Breazu. Era destul de incalcita linia banilor, dar in total la mine au ajuns aproximativ 30.000 de euro. La mine nu a ramas nicio suma de bani dupa efectuarea tuturor platilor. (...) Regret ca am acceptat sa fiu numita director general al CNI", a mai declarat Ana Maria Topoliceanu la instanta.



Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM
Cum sa nu mai platesti factura la curent electric! Introduceti in priza...
Cum sa nu mai platesti factura la curent electric! Introduceti in priza...
Am 43 de ani, dar arat de 25! Am fost in vacanta, in Brazilia, unde am aflat...
Am 43 de ani, dar arat de 25! Am fost in vacanta, in Brazilia, unde am aflat...
Vei scăpa de burtă în 3 ZILE! Pentru aceasta trebuie sa bei 1 lingură de ...
Vei scăpa de burtă în 3 ZILE! Pentru aceasta trebuie sa bei 1 lingură de ...
Descoperire in medicina. Acum e posibil sa RENUN?I la fumat in 2 ore!
Descoperire in medicina. Acum e posibil sa RENUN?I la fumat in 2 ore!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu