luni, 29 iunie 2015

Învățământ profesional dual la Liceul “Ion Ionescu de la Brad”

Învățământ profesional dual la Liceul “Ion Ionescu de la Brad”

Învățământ profesional dual la Liceul “Ion Ionescu de la Brad”
30 June
03:29 2015
Societatea Marsat, condusă de inginerul Vasile Balcan, sprijină acest demers, pentru a da pe piaţa muncii forţă de muncă bine pregătită.
În anul şcolar 2015 – 2016, Liceul Tehnologic “Ion Ionescu de la Brad” din Horia va organiza învăţământ profesional în sistem dual, cu durata de trei ani, pentru calificarea mecanic agricol. Agentul economic care a răspuns solicitării liceului de a se înfiinţa această formă de învăţământ este SC Marsat SA din Roman, condusă de inginerul Vasile Balcan, care a dorit să se implice şi să investească în dezvoltarea resurselor umane.
“Pentru a avea, în viitor, forţă de muncă pregătită la standarde europene, Marsat se angajează să asigure elevilor o bursă de studii în valoare de 200 lei/lună/practicant, suplimentar sprijinului financiar acordat de Guvernul României. Absolvenţii acestei forme de învăţământ care promovează examenul de certificare a calificării profesionale dobândesc certificate de calificare profesională şi suplimentul descriptiv al certificatului conform Europass. Marsat va angaja cu prioritate absolvenţii învăţământului profesional în sistem dual cu durata de trei ani. Sprijin în demararea acestei acţiuni, în premieră pentru zona Moldovei, am primit şi de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, de la domnul inspector general Viorel Stan şi de la domnul inspector Mircea Corlăţeanu. La nivelul Primăriei Horia, domnul primar Vasile Baciu s-a alăturat acestui demers. De altfel, Primăria Horia a premiat un elev al liceului nostru care a participat la Olimpiada Naţională de Tehnologii”, a precizat profesor Maria Maftei, directorul Liceului Tehnologic “Ion Ionescu de la Brad”.
Sistemul de învăţământ dual este reprezentativ pentru statele germanofone, unde are o vechime de circa 200 de ani, acolo unde aproximativ 40 – 50 de procente dintre liceeeni îl urmează, mai nou fiind introdus şi în facultăţi. Mai târziu el a fost importat și de alte state precum: Franța. Spania, Italia, Marea Britanie etc. Vorbim de un sistem performant de educație și formare profesională caracterizat prin combinația dintre formarea practică orientată și învățarea teoretică a know-how-ului și a competențelor cheie. În acest sistem, practica reprezintă 75%-85% din programă. Între școală, familie (părinte și elev) și companie se încheie un contract de practică, iar partenerul economic se obligă să le ofere posibilitatea tinerilor elevi să efectueze practică la un punct de lucru, astfel încât elevul să fie pregătit temeinic la finalul perioadei de studiu. Pe perioada studiilor, elevul are statut de angajat, el primind o remunerație din partea partenerilor economici. Acest sistem de pregatire profesională este cu atât mai atractiv cu cât la finalizarea şcolii, absolvenţii au prioritate la angajari în cadrul societaţilor implicate, fapt ce îi avantajează pe agenții economici, în asigurarea pe viitor a forţei de muncă calificată.Singura obligație a tânărului este de a se ține de şcoală, el încheiând un contract cu agentul economic în acest sens. De partea cealaltă, compania ştie că la finalul şcolii poate avea un muncitor profesionist.

Comentarii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu