marți, 30 iunie 2015

«M-am pregătit pentru Bac cu vodcă și manele!»

Ieri au început probele de foc pentru absolvenţii claselor a XII-a. Aproape 170.000 de elevi au dat testul scris la limba română, în funcţie de profil: cei de la uman, filierele vocaţionale şi pedagogic au primit un tip de subiecte, iar cei de la real şi tehnologic, o altă variantă, mai uşoară.

  • «Este a doua oară când dau examenul. Nu am învățat decât “Harap Alb” și “Moromeții”» / foto: Dan Bistrițeanu
La Colegiul Tehnic Mihai Bravu din Capitală, ieri au fost comasaţi absolvenţii de la cele mai slabe licee tehnologice din Bucureşti: Liceul “Timpuri Noi”, Liceul “Nicolae Teclu” şi Liceul “Theodor Pallady”.
Au mers la noroc
Unii dintre ei dădeau bacalaureatul a treia oară. Dar asta nu i-a determinat să înveţe carte, ci au apelat la tot felul de alte metode. “Înainte să mă culc am băut jumătate de sticlă de vodcă şi am ascultat manele. La examen am fost semiparalel. Nu am rezolvat decât eseul. Sper să fie suficient”, ne-a declarat Alex, unul dintre absolvenţii de la “Mihai Bravu”. Ieri, el a fost coleg de examen cu Adela, care e la a doua testare de acest gen. Prima dată a picat Bac-ul. “Este a doua oară când dau examenul. Nu am învăţat decât «Harap Alb» şi «Moromeţii», pentru că nu pot reţine poeziile. Anul ăsta am avut noroc”, a răsuflat uşurată Adela, absolventă a Liceului “Nicolae Teclu”.
Urmează alte două examene scrise
Şi David a mers pe noroc şi mai puţin pe învăţat, deşi s-a aflat pentru a treia oară în sala de examen. “Cum am învăţat eu pentru proba de română de la bacalaureat? Am transcris de şase ori rezumatul de la «Moromeţii», înainte de examen, ca să îmi intre ceva în cap. De data asta sper să iau”, ne-a povestit tânărul. Astăzi are loc proba la limba maternă, mâine - cea obligatorie a profilului, iar vineri - proba la alegere a profilului şi specializării, toate fiind scrise.

A dat examenul în spital


Alexandra, o elevă de 18 ani care a terminat Colegiul Pedagogic “Costache Negri” din Galaţi, a fost la un pas de a rata bacalaureatul. Fata a fost internată în urmă cu două săptămâni la Spitalul de Urgenţă din cauza unei răceli foarte grave. Ieri însă, a făcut eforturi pentru a putea susţine proba de limba şi literatura română. Pentru ea s-a organizat o comisie specială şi o clasă improvizată într-un birou din spital. “Nu vreau să pierd examenul, de aceea îl dau chiar dacă sunt în spital”, ne-a povestit Alexandra, căreia i s-a făcut rău în timpul probei, însă a reuşit să termine de scris. (Maria Vlad)
Emil Boc, emoţii pentru fiica sa

Primarul Emil Boc şi soţia sa Oana Boc au aşteptat-o emoţionaţi, în faţa unui liceu din Cluj-Napoca, pe fiica lor, să iasă de la proba de limba română.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu