• Cu siguranta, in aceste zile, viata academica dintr-o
importanta universitate de stat din Iasi este tulburata si marcata
intr-un mod incredibil! • Intreaga conducere a institutiei va ramane
masca la aflarea vestii... • Totul a plecat de la un eveniment
senzational provocat de cativa studenti, alaturi de profesorii lor •
Deja, daca lucrurile vor evolua, totul va ajunge si in prim-planul
presei internationale
Pasiune, foarte multa munca si dorinta curata de a demonstra ca pot fi cei mai buni, dintre cei mai buni! Zilnic, fie ca au stat in fata calculatorului si au lucrat la proiectare digitala sau in atelierul mecanic unde au surubarit, sudat sau testat, un grup de studenti politehnisti (de la Facultatea de Mecanica - Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi) si-au dedicat ore bune din timpul liber pentru a finaliza o masina deosebita. Ei au fost coordonati de profesorul Gabriel Ursescu si de seful de lucrari Ciprian Ciofu. Acestia nu sunt la prima experienta de acest gen. In ultimii ani, ei au facut senzatie cu proiecte asemanatoare, fie cu masini de tip roadster sau de modelul celor existente in Formula 1.
Citeste si: Studentii de la UTI, pregatiti sa intre in Formula 1
O bijuterie inginereasca si automobilistica
Ca urmare a muncii depuse de Ursescu si Ciofu, alaturi de doi studenti romani si unul grec, masina produsa a luat medalia de aur la cel de-al XIX-lea Salon International al Inventiilor, Cercetarii, Inovarii si Transferului Tehnologic - INVENTICA 2015. Aici, acestia au concurat cu institute si centre de cercetare sau inventatori individuali din: Franta, Italia, Moldova, Portugalia, Rusia, Slovacia, Spania, Taiwan, Turcia, Turkmenistan, Ucraina sau Marea Britanie. "Aceasta medalie este o recunoastere a proiectului Formula Student, demarat acum patru ani. Noi am fost premiati pentru un monopost realizat la editiile anterioare. Datele tehnice ale monopostului realizat si pentru care am fost premiati sunt urmatoarele: motor Honda, care atinge in doar 3.6 secunde viteza de 100 kilometri la ora, o capacitate cilindrica de 599 centimetri cubi, 82 cai putere si cantareste 298 kilograme. De asemenea, plecand de pe loc, dupa 400 metri, ajunge la o viteza de 104 kilometri la ora", a dezvaluit Ciprian Ciofu.
Citeste si: EXCLUSIV! O noua masina minune, realizata de studentii de la UTI - UPDATE GALERIE FOTO, VIDEO
Se pregatesc sa arboreze tricolorul la Budapesta
Chiar daca abia au fost rasplatiti pentru munca lor extrem de interesanta si de ingenioasa, acestia se pregatesc de o noua performanta. Echipa de la UTI va intra, inca o data, in competitia celor mai buni constructori pentru monoposturi, inclusiv de Formula 1! Ei vor participa, in aproximativ doua luni, la faimoasa competitie internationala Formula Student, programata de data aceasta chiar in Ungaria. "Acum, noi suntem in stadiu de proiect si de executie pentru un nou monopost. Cu el vom concura, anul acesta, la cea mai importanta competitie europeana de acest gen, in Ungaria (programata in luna august 2015 - n.r.). Vorbim de o intrecere pentru studenti de inginerie care are si o parte sportiva si necesita un proiect extrem de vast, unde sunt implicate mai multe facultati de la universitatea noastra. Ceea ce facem noi inseamna multa munca, pasiune, dar si o problema cu lipsa sponsorilor. Noi vom merge in Ungaria cu o masina foarte usoara, ea va fi testata la nivel de comportament pe un circuit extrem de virajat si la nivel de demaraj si nu se urmareste viteza maxima pe care o poate atinge. A noastra poate ajunge la aproximativ 180 de kilometri la ora. Repet, e multa nebunie si pasiune in ceea ce facem noi si, chiar daca este foarte greu, noi vom continua sa facem asta", a mai povestit cadrul didactic de la Politehnica ieseana. Costurile estimative pentru finalizarea acestui monopost se ridica la peste 20 mii de euro. Tocmai de aceea, acestia au nevoi de o sustinere financiara din partea sponsorilor interesati in a sustine oameni de calitate, talentati si inovatori.
Citeste si: O masina-minune realizata la Universitatea Tehnica, expusa la Palas
Povestea unor tineri care viseaza frumos
Tinerii implicati in aceasta activitate, studenti sau masteranzi, tin sa arate ca totul a fost posibil avandu-i in spate pe cei doi profesori inimosi. "Am depus mult efort si timp in acest proiect. A merge in Ungaria este o oportunitate sa concurezi cu echipe care au bugete mult mai mari, dar noi avem sansa sa dovedim ca am facut performanta. Pasiunea si grupul nostru foarte unit inseamna totul pentru mine. Eu imi doresc, pe viitor, sa continui pe aceasta linie a ingineriei mecanice. Uneori am venit si cu bani de acasa pentru a ne indeplini visul, insa sunt foarte mandru de ceea ce am realizat si de ceea ce urmeaza sa mai facem pentru a ajunge in Ungaria", a mentionat si Alexandru Gramada - anul IV la Facultatea de Mecanica.
Citeste si: O masina produsa la Iasi va concura cu Mercedes si BMW - FOTO, VIDEO
Un alt coleg de-al sau, implicat tot in aceasta "aventura" a ingineriei automobilistice si tehnice, a tinut sa reliefeze ca ceea ce face inseamna totul pentru el. "E rodul muncii si al unui efort deosebit pentru a face o asemenea performanta. Acum am ocazia sa vad cum se infaptuieste, pas cu pas, un proiect deosebit. Eu am ajuns aici din pasiune pentru masina si inginerie mecanica. Conteaza enorm pentru mine sprijinul profesorilor deoarece acestia ne ajuta sa facem lucruri reale si practice in acest domeniu, iar ei ne sustin complet. Va fi o mare provocare in Ungaria insa, chiar daca vom concura cu echipaje sustinute mai bine financiar, noi vom putea demonstra ca suntem mai buni", a concluzionat si Stefan Grigorean, masterand in anul II, tot la Mecanica.
Pasiune, foarte multa munca si dorinta curata de a demonstra ca pot fi cei mai buni, dintre cei mai buni! Zilnic, fie ca au stat in fata calculatorului si au lucrat la proiectare digitala sau in atelierul mecanic unde au surubarit, sudat sau testat, un grup de studenti politehnisti (de la Facultatea de Mecanica - Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi) si-au dedicat ore bune din timpul liber pentru a finaliza o masina deosebita. Ei au fost coordonati de profesorul Gabriel Ursescu si de seful de lucrari Ciprian Ciofu. Acestia nu sunt la prima experienta de acest gen. In ultimii ani, ei au facut senzatie cu proiecte asemanatoare, fie cu masini de tip roadster sau de modelul celor existente in Formula 1.
Citeste si: Studentii de la UTI, pregatiti sa intre in Formula 1
O bijuterie inginereasca si automobilistica
Ca urmare a muncii depuse de Ursescu si Ciofu, alaturi de doi studenti romani si unul grec, masina produsa a luat medalia de aur la cel de-al XIX-lea Salon International al Inventiilor, Cercetarii, Inovarii si Transferului Tehnologic - INVENTICA 2015. Aici, acestia au concurat cu institute si centre de cercetare sau inventatori individuali din: Franta, Italia, Moldova, Portugalia, Rusia, Slovacia, Spania, Taiwan, Turcia, Turkmenistan, Ucraina sau Marea Britanie. "Aceasta medalie este o recunoastere a proiectului Formula Student, demarat acum patru ani. Noi am fost premiati pentru un monopost realizat la editiile anterioare. Datele tehnice ale monopostului realizat si pentru care am fost premiati sunt urmatoarele: motor Honda, care atinge in doar 3.6 secunde viteza de 100 kilometri la ora, o capacitate cilindrica de 599 centimetri cubi, 82 cai putere si cantareste 298 kilograme. De asemenea, plecand de pe loc, dupa 400 metri, ajunge la o viteza de 104 kilometri la ora", a dezvaluit Ciprian Ciofu.
Citeste si: EXCLUSIV! O noua masina minune, realizata de studentii de la UTI - UPDATE GALERIE FOTO, VIDEO
Se pregatesc sa arboreze tricolorul la Budapesta
Chiar daca abia au fost rasplatiti pentru munca lor extrem de interesanta si de ingenioasa, acestia se pregatesc de o noua performanta. Echipa de la UTI va intra, inca o data, in competitia celor mai buni constructori pentru monoposturi, inclusiv de Formula 1! Ei vor participa, in aproximativ doua luni, la faimoasa competitie internationala Formula Student, programata de data aceasta chiar in Ungaria. "Acum, noi suntem in stadiu de proiect si de executie pentru un nou monopost. Cu el vom concura, anul acesta, la cea mai importanta competitie europeana de acest gen, in Ungaria (programata in luna august 2015 - n.r.). Vorbim de o intrecere pentru studenti de inginerie care are si o parte sportiva si necesita un proiect extrem de vast, unde sunt implicate mai multe facultati de la universitatea noastra. Ceea ce facem noi inseamna multa munca, pasiune, dar si o problema cu lipsa sponsorilor. Noi vom merge in Ungaria cu o masina foarte usoara, ea va fi testata la nivel de comportament pe un circuit extrem de virajat si la nivel de demaraj si nu se urmareste viteza maxima pe care o poate atinge. A noastra poate ajunge la aproximativ 180 de kilometri la ora. Repet, e multa nebunie si pasiune in ceea ce facem noi si, chiar daca este foarte greu, noi vom continua sa facem asta", a mai povestit cadrul didactic de la Politehnica ieseana. Costurile estimative pentru finalizarea acestui monopost se ridica la peste 20 mii de euro. Tocmai de aceea, acestia au nevoi de o sustinere financiara din partea sponsorilor interesati in a sustine oameni de calitate, talentati si inovatori.
Citeste si: O masina-minune realizata la Universitatea Tehnica, expusa la Palas
Povestea unor tineri care viseaza frumos
Tinerii implicati in aceasta activitate, studenti sau masteranzi, tin sa arate ca totul a fost posibil avandu-i in spate pe cei doi profesori inimosi. "Am depus mult efort si timp in acest proiect. A merge in Ungaria este o oportunitate sa concurezi cu echipe care au bugete mult mai mari, dar noi avem sansa sa dovedim ca am facut performanta. Pasiunea si grupul nostru foarte unit inseamna totul pentru mine. Eu imi doresc, pe viitor, sa continui pe aceasta linie a ingineriei mecanice. Uneori am venit si cu bani de acasa pentru a ne indeplini visul, insa sunt foarte mandru de ceea ce am realizat si de ceea ce urmeaza sa mai facem pentru a ajunge in Ungaria", a mentionat si Alexandru Gramada - anul IV la Facultatea de Mecanica.
Citeste si: O masina produsa la Iasi va concura cu Mercedes si BMW - FOTO, VIDEO
Un alt coleg de-al sau, implicat tot in aceasta "aventura" a ingineriei automobilistice si tehnice, a tinut sa reliefeze ca ceea ce face inseamna totul pentru el. "E rodul muncii si al unui efort deosebit pentru a face o asemenea performanta. Acum am ocazia sa vad cum se infaptuieste, pas cu pas, un proiect deosebit. Eu am ajuns aici din pasiune pentru masina si inginerie mecanica. Conteaza enorm pentru mine sprijinul profesorilor deoarece acestia ne ajuta sa facem lucruri reale si practice in acest domeniu, iar ei ne sustin complet. Va fi o mare provocare in Ungaria insa, chiar daca vom concura cu echipaje sustinute mai bine financiar, noi vom putea demonstra ca suntem mai buni", a concluzionat si Stefan Grigorean, masterand in anul II, tot la Mecanica.
Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu