miercuri, 18 noiembrie 2015

Interviu cu Violeta Loredana Pascal, PRwave: „Este important ca bloggerii să îşi găsească o voce şi să aibă un scop concret”

De ziua ei, Violeta Loredana Pascal, director PRwave, ne-a făcut bucuria de a ne acorda un interviu despre profesionistul în comunicare, dar și despre omul din spatele proiectelor. Despre bloggeri Violeta spune că „este foarte important să îşi găsească o voce şi să aibă un scop concret”. Mai multe despre ea, despre PRwave și despre comunicarea online vă invităm să aflați din rândurile ce urmează.
VioletaPascal_PRwave1. În primul rând, te invităm să ne spui câteva lucruri despre tine. Cine este Violeta-Loredana Pascal?
Dacă ne referim la partea profesională, sunt directorul PRwave International – agenţie de comunicare şi relaţii publice lansată acum 10 ani. Tot profesional vorbind, sunt cea care a lansat PRwave (tot acum 10 ani). Sunt şi lector, trainer (predau un curs de comunicare la AcademiadeAfaceri.ro) şi pregătesc şi alte surprize în această zonă. Sunt blogger – şi scriu şi foarte multe articole pentru diverse site-uri sau clienţi, acoperind o gamă destul de largă de domenii (IT, imobiliar, marketing, social media, călătorii etc.).
2. Ce este PRwave şi ce fel de informaţii putem găsi pe această platformă?
PRwave este primul site dedicat în totalitate comunicării şi relaţiilor publice pentru afaceri. Când l-am lansat, nu exista niciun site unde să fie publicate articole şi studii de caz (Case Studies) din domeniu, aşa că mi-am dorit ca aici să fie accentul. Am încurajat şi discuţiile pe forum (în momentul de faţă devenit inactiv, date fiind schimbările din mediul on-line), iar apoi ştirile, informaţiile primite de la companii (rubrica News) au început să aibă cel mai mult conţinut (firesc, companiile trimit multe informaţii, mai des decât apucă să scrie un articol. Apar informaţii din domenii variate: IT, marketing, financiar, media, lifestyle, auto etc. Am lansat apoi şi BooksWave – rubrica permanentă în care sunt prezentate cărţi săptămânal, din diverse domenii specifice site-ului – comunicare, afaceri, vânzări – dar şi de timp liber pentru că, în final, toţi citim cărţi variate. Sunt mândră să spun că am ajuns la aproape 900 de titluri prezentate pe site!
În concluzie, vizitatorii PRwave găsesc informaţii publicate (imediat ce sunt primite) din domenii variate, ştiri de la companii, articole şi studii de caz scrise în exclusivitate pentru noi, prezentări de cărţi.
3. Ai o experienţă de cel puţin 10 ani în comunicarea online. Ce înseamnă pentru tine acest tip de comunicare?
De când am început să lucrez în comunicare – atât în cea off-line, cât şi în cea on-line – (acum aproape 14 ani), lucrurile s-au schimbat foarte mult. Este limpede pentru oricine că ultimii ani au adus în prim plan social media şi campaniile pe bloguri. Sigur, aceasta nu înseamnă că totul se face exclusiv on-line – de altfel, pe blogul meu prezint adesea exemple de campanii sau idei interesante din zona „tradiţională”. Pentru noi a fost o oportunitate de care am profitat. Am învăţat foarte multe despre această zonă, am lansat primul infographic din România, de exemplu, am făcut printre primele campanii pe bloguri şi, pentru clienţii din străinătate, am utilizat foarte mult diverse site-uri pentru a le disemina informaţiile. Comunicarea on-line este cu siguranţă una vitală astăzi pentru orice companie.
4. Ce este important să facă un bloggger atunci când îşi doreşte să scrie articole apreciate şi să crească numărul de vizualizări pe blogul său? Şi, în acelaşi timp, ce NU trebuie să facă un blogger care vrea să evolueze în acest sens?
Acesta este un subiect extrem de amplu. Cred că este foarte important ca fiecare blogger să îşi găsească o voce şi să aibă un scop concret cu blogul său. Să scrie lucruri relevante pentru el şi să aibă articole de calitate. Şi da, acum şi aud vocile care arată că multe articole scurte, dar cu ceva comercial sau care generează reacţii puternice (pro ori contra), ori materiale şocante au multe citiri. Într-adevăr, în final, fiecare alege despre ce scrie şi cum îşi poziţionează blogul. Vorbind din cealaltă perspectivă – a celui care alege bloguri pe care le recomandă clienţilor ca să le includă în campanii – fiecare companie decide cu cine doreşte să se asocieze şi ce caută. Unii vor merge spre blogurile cu mult trafic, alţii pot alege bloguri poate mai mici, dar îngrijite, relevante pentru companie. Cât despre ce să nu facă, cred că aici intervin principiile fiecăruia, etica personală. Ceea ce eu nu fac (şi nu citesc) poate să fie fix genul de articol cu care altcineva face trafic, chiar dacă este, poate, mai slab calitativ, din punctul meu de vedere. Fiecare are libertatea de alegere, iar numărul de accesări, de comentarii va arăta ce apreciază audienţa. Să spun, de pildă, că articolul despre Starbucks Frappula a avut peste 8000 de unici într-o zi (şi, după aceea, alte câteva zile cu mii de unici)?
5. Ce abilități este important să aibă/să-și dezvolte cei care scriu articole pentru mediul online?
Trebuie să ştie să scrie corect, să argumenteze, să găsească surse variate de informaţii şi să optimizeze conţinutul (da, trebuie şi ceva cunoştinţe de SEO). De asemenea, trebuie să poată anticipa ce va prinde şi ce nu şi să găsească şi unghiuri diferite de analiză, perspective diferite asupra unui subiect.
6. PRwave are peste 10 ani de activitate. Cum a evoluat această platformă și ce ai învățat într-un deceniu de comunicare online?
Într-adevăr, ne apropiem de cea de-a 11-a aniversare (aprilie 2016) şi mă bucur că am reuşit să ajungem aici şi că mergem mai departe. Cum spuneam, date fiind materialele primite, în timp conţinutul a fost adaptat, iar rubrici au fost adăugate în mod constant. Un lucru este clar: este important să te adaptezi, să incluzi ceea ce este nou şi relevant pentru vizitatori.
prwave7. PRwave este alături de competiţia noastră de mult timp. Ce vă atrage la SuperBlog?
Suntem parteneri media de tradiţie deja şi ne bucurăm că lucrurile stau astfel. Ne-a plăcut ideea în sine şi am apreciat profesionalismul de care aţi dat dovadă voi, organizatorii, la fiecare ediţie în parte – şi am văzut acest lucru din multe perspective, inclusiv pentru că unul dintre clienţii noştri a participat la o ediţie anterioară a SuperBlog. Ştiu că nu se vede public tot ce faceţi, că sunt multe care rămân „în culise” şi tocmai pentru munca pe care o depuneţi şi pentru diplomaţia de care daţi dovadă vă apreciez. Şi, evident, vă urez să aveţi în continuare multe ediţii de succes ale SuperBlog!
8. În ce măsură crezi că este important ca o companie să comunice şi prin blogosferă?
În zilele noastre, orice companie este menţionată on-line, fie că vrea, fie că nu. Se pun actualizări în cadrul reţelelor de socializare şi se scriu articole pe bloguri. Articole pe care oamenii le scriu pentru a se plânge sau pentru a lăuda ceva. În plus, sunt deja ani de zile de când s-a demonstrat importanţa din ce în ce mai mare pe care o au bloggerii şi oamenii cu influenţă în on-line în procesul de decizie al cumpărătorilor. Companiile nu pot să nu includă, aşadar, comunicarea în blogosferă în strategia de comunicare.
9. Ai scris despre multe campanii de promovare. Ce fel de campanii te-au surprins plăcut?
Au fost, de-a lungul anilor, multe campanii bine realizate pe care le-am apreciat. Îmi plac campaniile cu mesaj, cele care reuşesc să impresioneze, dar şi să te facă să asociezi campania cu o anume firmă sau cu un produs. Îmi plac campaniile adaptate tipului de public-ţintă vizat.
10. Ne-ar plăcea să aflăm mai multe și despre omul din spatele PRwave. Ce pasiuni mai are Violeta-Loredana Pascal?
Îmi plac multe lucruri şi încerc să le includ pe toate în viaţa mea, pe lângă partea profesională. Ador să călătoresc, să descopăr noi locuri, ţări, culturi. Am o listă lungă de locuri în care îmi doresc să ajung. De altfel, pasiunea pentru călătorii se vede şi în cele două bloguri de travel pe care le-am lansat în aceşti ani – şi unde vă invit cu drag: Travel – Moments in Time (blog care împlinește 6 ani pe 13 decembrie – da, a fost zi cu noroc acea lansare) şi mai noul Earth’s Attractions (are 2 ani). Îmi place să citesc (a se vedea şi rubrica BooksWave de pe site), îmi place să merg la teatru şi la film. Ador să petrec timp cu familia, îmi plac animalele şi lista poate continua :).
11. Știm că ai o familie frumoasă. În ce măsură reușești să menții echilibrul între viața profesională și cea personală?
Sunt norocoasă, într-adevăr, pentru că acum 10 ani l-am cunoscut pe actualul meu soţ şi ne-am unit destinele. A început o călătorie frumoasă şi, sperăm, de foarte lungă durată, iar între timp în viaţa noastră au apărut, în ordine, şi Maxie (câinele) şi apoi Eric (fiul). Andrei călătoreşte destul de mult cu serviciul, aşa că profităm de fiecare moment pe care îl petrecem împreună. Apreciem în fiecare zi ceea ce avem! Fiecare, cred eu, poate găsi un mod de a avea o viaţă echilibrată în care timpul petrecut cu familia şi prietenii să se îmbine cât mai armonios. Este vorba despre stabilirea unor priorităţi şi apoi de a încerca punerea lor în practică. Nu cred într-o soluţie universal-valabilă, pentru că oamenii sunt diferiţi şi îşi doresc lucruri diferite. Cred că fiecare trebuie să stabilească foarte clar ce doreşte şi, în funcţie de priorităţi, să ia cele mai bune decizii.
12. Ce plănuiește PRwave pentru următoarea perioadă?
Există câteva idei şi proiecte la care lucrăm activ. Dintre acestea, probabil că cel mai important este noul template. Va fi o schimbare radicală, un design actual, cu accent pe materiale, accesibilitate, un template aerisit, pe care abia aştept să vă invit să îl descoperiţi (dar mai durează puţin).

Comments

0 comments

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu