vineri, 22 septembrie 2017

Dincolo de suflet – Mihai Coșerariu și Cristina Marin

Dincolo de suflet – Mihai Coșerariu și Cristina Marin

Biblioteca Județeană „G.T. Kirileanu“ Neamț, în parteneriat cu Asociația Culturală „Eu cred“, a găzduit, în Sala Expo-Club „Victor Brauner“, lansarea albumului muzical pe compact disc „Dincolo de suflet“ al cantautorilor Mihai Coșerariu și Cristina Marin, precum și a cărților de poezie care au stat la baza textelor cântecelor, joi, 21 septembrie, începând cu ora 17.00. Volumele de poezie așezate ca fundal pentru CD-ul muzical sunt ale lui Mihai Coșerariu și au titlurile: „Așa sunt eu. Poemele dezamăgirii și speranței“, „Dincolo de suflet. Poeme sincere“ și „Amprente lirice“.
Lansarea a fost însoțită de cântecele trio-ului Cristina Marin, Elena Ropotoaia, Mihai Coșerariu, precum și ale invitatei speciale, Sînziana Elena Ailenei, informează un comunicat al Bibliotecii Județene G.T. Kirileanu Neamț.
Au luat cuvântul invitații Ion Asavei – director al Bibliotecii Orășenești „Mihai Eminescu“ Bicaz, Marin Udroiu – profesor de religie, Cornel Duculesc  – profesor, fost director al Școlii cu clasele I-VII Bicazu Ardelean.
Întâlnirea a fost moderată de Dan Iacob, bibliotecar în cadrul Compartimentului Imagine-Patrimoniu al Bibliotecii Județene „G.T. Kirileanu“
Dan Iacob: „Bine ați venit la Biblioteca Județeană «G.T. Kirileanu», în Sala Expo-Club «Victor Brauner», unde găzduim o lansare de CD în parteneriat cu Asociația Culturală «Eu cred» Tașca, cu oameni pasionaţi de frumos  de pe Valea Bistriței, pe care i-am cunoscut mergând la manifestările găzduite de Biblioteca «Mihai Eminescu» din orașul Bicaz, regăsindu-i apoi la Bicazu Ardelean ori la Tașca. Iată că, de data aceasta sunt prezenți la Biblioteca Județeană. Dincolo de acest CD am așezat pe masă și cele trei volume de versuri care stau la baza cântecelor de pe CD. Pentru început voi da cuvântul lui Ion Asavei, directorul Bibliotecii «Mihai Eminescu» Bicaz, rugându-l să  ne spună cum a intrat în această aventură spirituală cu Asociația Culturală «Eu cred»“.
Ion Asavei: „Doamnelor și domnilor, iată, ne reîntâlnim sau ne întâlnim aici, la Biblioteca Județeană «G.T. Kirileanu» din Piatra Neamț, cea care patronează activitatea bibliotecilor publice din Neamț. Și nu este întâmplător că am ajuns aici, pentru că, după cum vedeți și dumneavoastră, am alături de mine prieteni dragi, pe care deja i-ați ascultat cântând și care, de fiecare dată, înnobilează cu prezența lor activitățile de la Biblioteca «Mihai Eminescu» Bicaz. Mă refer la prezentări de cărți sau vernisaje de expoziții. Ne-am cunoscut cu ani în urmă, când am ajuns, în calitate de gazetar, pe Valea Bicazului și am aflat cu surprindere că există acești oameni, care făceau festivaluri de muzică folk și antrenau copiii Văii Bicazului în a mânui chitara și a cânta muzică de calitate. Am rămas uimit când am văzut ce se întâmpla și cum apa zburdalnică a Bicazului era concurată de această trupă, formată din doi oameni la început, cărora li s-a adăugat și doamna profesoară Elena Ropotoaia. Formația a devenit interesantă, pentru că, pe lângă faptul că promovează muzica folk, a antrenat copiii și, mai mult decât atât, a inițiat festivaluri, manifestări, culminând cu Festivalul „Dăm Folk“, ajuns la a doua ediție. Muzică de calitate, melodii de calitate, poet de calitate, zic eu – Mihai Coșerariu- , care, iată, a ajuns la al patrulea volum de versuri. El are o ușurință a versificației, este un tip vulcanic, care reușește să ne angreneze pe toți, astfel că îl consider «frumosul nebun al Văii Bicazului», parafrazând titlul unui celebru roman. Sunt onorat pentru că, odată descoperiți, am intrat în legătură, iar ei au fost foarte receptivi la invitațiile noastre, ale Bibliotecii Bicaz, cu o stare de spirit pe care o ridică și o țin la un înalt nivel calitativ. Cei trei formează un tot muzical, deși sunt trei spirite diferite: vulcanicul Mihai Coșerariu, liniștea și dulceața interioară a doamnei Cristina Marin și starea de echilibru a doamnei Elena Ropotoaia. Le urez succes, mă bucur că am participat la acest eveniment și nu oricum, ci în calitate de vorbitor“.
Cornel Duculescu, fost director al Școlii cu clasele I-VIII Bicazu Ardelean: „În urmă cu vreo cinci ani, în biserica nouă de la Bicazu Ardelean s-a organizat o manifestare cu prilejul Crăciunului, sprijinită pe un recital de colinde susținut de un grup de copii de la Dămuc, instruit de Mihai Coșerariu. Colindele acompaniate de chitare au răsunat în biserică senzațional, cu o rezonanță deosebită. L-am văzut atunci pe Coșerariu ca pe un om cu neastâmpăr, dedicat muncii, pasiunii pentru formarea copiilor. I-am propus să vină și la noi, la Școala Bicazu Ardelean, dacă poate, să descopere copii talentați, pe care să-i inițieze, să-i îndrume. M-a impresionat faptul că nu a stat mult pe gânduri, ba chiar i-a surâs ideea și în zilele următoare a dat curs invitației. Așa se face că astăzi s-a ajuns la peste 40 de copii care știu să cânte, s-au perfecționat și participă la festivaluri, au primit premii și sunt deja cunoscuți. Le urez succes și îmi exprim speranța că  poate la următorul album vor fi patru membri ai formației, având în vedere că aici se află și Sînziana, care s-a alăturat grupului «Eu cred». Ar putea fi un album, să zic: M.E.C.S.! Nu Ministerul Educației și Cercetării Științifice, ci Mihai, Elena, Cristina și Sînziana“.
Marin Udroiu: „M-am simțit îndemnat să răspund invitației minunate a prietenilor pe care mi i-a dat Dumnezeu și am simțit că am ceva să vă spun. În primul și primul rând mi s-a întâmplat ceva minunat astăzi și atunci când sufletul mi-e plin, mi se pare un act de egoism să țin pentru mine. Pentru că obișnuiesc să dau un titlu la ceea ce urmează să spun, astăzi m-am gândit la titlul următor: «Semănătorii de lumină». Cei care seamănă lumina. Astăzi m-a întrebat o fetiță, pe care o cheamă Diana: «Domnule profesor, de ce la ora de religie îmi bate inima mai tare?» Ce legătură are aceasta cu evenimentul de astăzi, veți vedea. Nu-i așa, sunteți de acord, că adevărata sărbătoare de suflet este atunci când ne bate inima mai tare? Autorul acestor versuri a început să scrie după ce Dumnezeu l-a scos din groapă ca pe Iosif din Vechiul Testament, pentru că a avut o boală în urma căreia era să nu mai fie. De multe ori l-am întrebat «Ce rol a avut boala aia în viața ta?» Și mi-a mărturisit: «M-a trezit!»“.
Dan Iacob: „Mulțumim prietenilor de pe Valea Bicazului că au fost alături de noi în această seară, vă mulțumim dumneavoastră că v-ați făcut timp să ajungeți la această manifestare a Bibliotecii Județene și vă așteptăm și la altele. A început toamna și Biblioteca intră într-un program susținut. Săptămâna viitoare vom avea lansarea unui proiect de modelaj în lut, vernisajul unei expoziții colective de pictură, alte activități culturale. De pe websiteul nostru, de pe cel al Consiliului Județean, din presă, de pe afișe veți afla detalii despre toate acestea și, în măsura în care timpul vă permite, vă așteptăm alături de noi!
Elena CRISTEA

Distribuie acest articol:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu