marți, 24 mai 2016

Relația primar – cetățeni, prioritate pentru Laurențiu Leoreanu!

Relația primar – cetățeni, prioritate pentru Laurențiu Leoreanu!

poza stire relatia cu cetatenii 7Încă de la preluarea primului mandat, o preocupare constantă a conducerii administrației locale a fost cea de a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite cetățenilor, creșterea profesionalismului angajaților și dezvoltarea unui dialog permanent și constructiv cu cetățenii municipiului. Biroul Unic - pe care l-am înființat în primele luni ale primului mandat de primar - și-a consolidat în toți acești ani postura de principală interfață a instituției în relația cu publicul care apelează la serviciile primăriei.
Funcţionarii Biroului Unic au asigurat consilierea cetățenilor în vederea constituirii şi depunerii dosarelor pentru locuinţe sociale şi locuinţe construite din fonduri ANL, completarea și evidența acestor dosare, întocmirea dispozițiilor de atribuire și a repartițiilor către cei aflați pe lista de priorități cât și interfața cu agenții economici și persoanele fizice autorizate care desfășoară activitate de taximetrie, în vederea actualizării dosarelor necesare autorizării. poza stire relatia cu cetatenii 4
Anual s-a discutat cu peste 2.000 de persoane dintre care o parte au primit lămuriri, clarificări sau soluţii pe loc, iar altele au fost îndrumate către directorii din primărie pentru consultaţii sau către alte instituţii cu competenţă în soluţionarea problemelor ridicate. De asemenea, inspectorii angajaţi în activitatea de relaţii publice au oferit îndrumare, consiliere şi asistenţă pentru întocmirea documentaţiilor în vederea obţinerii de avize, certificate, autorizaţii în domenii ca: urbanism şi amenajarea teritoriului, cadastru, registru agricol, comercial, transporturi, sistematizare, tuturor celor care s-au adresat cu aceste probleme Primăriei Roman.
În fiecare an au fost înscrise în audienţe, în medie 350 de persoane, și am discutat cu fiecare cetățean problemele sau sugestiile transmise.
Romașcanilor aflați în dificultate din punct de vedere social li s-a asigurat la nivelul administratiei locale pârghiile necesare pentru ca aceștia să beneficieze de ajutorul oferit de legislația locală sau națională. Conform Hotărîrii Consiliului Local nr 47/14.05.2013, prin Direcția de Asistență Socială s-au distribuit tichete sociale către 6.750 de beneficiari, pentru achiziţionarea de alimente de bază, iar alți 5.224 de romașcani au primit ajutoare alimentare din stocurile de intervenție comunitare, destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate din România.
poza stire relatia cu cetatenii 2În anul 2014, prin Direcția de Asistență Socială, s-au întocmit 372 dosare pentru acordarea în condiţiile legii a ajutoarelor de urgenţă familiilor aflate în situaţii deosebite, iar ca urmare a Hotărârii de Consiliu Local nr. 17/14.03.2014 s-au distribuit trimestrial tichete sociale la 3.306 de romașcani, pentru achiziţionarea de alimente de bază. La Direcția de Impozite și Taxe Locale s-au primit 484 de cereri de reducere cu 50% a impozitelor conform HCL 156/2013, toate rezolvându-se favorabil, reducerea fiind de 30.938 lei. De asemenea, s-au primit alte 235 de cereri de scutire pentru persoane încadrate în gradul I de invaliditate, cu handicap accentuat sau grav, conform Legii 571/2003.
Prin activitatea desfășurată de Direcția de Asistență Socială, în condiţiile legii, în anul 2015:
-s-au acordat 244 de ajutoare de urgenţă familiilor aflate în situaţii deosebite,
-s-au distribuit în baza Hotărârii de Consiliu Local nr. 32/2015 tichete sociale către 2.871 de persoane,
-s-au distribuit 12.518 pachete cu ajutoare comunitare, conform HG 799/2014 privind implementarea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 2014, către 4.295 persoane.
De asemenea Direcția Impozite și Taxe Locale a primit:
- 532 cereri de reducere a impozitelor cu 50% conform HCL 170/2014, toate rezolvându-se favorabil, valoarea totală a reducerilor acordate fiind de 33.432 lei.
- 306 cereri de scutire pentru persoanele încadrate în gradul I de invaliditate, cu handicap accentuat sau grav, rezolvându-se favorabil un număr de 302 cereri, pentru celelalte neavând temei legal.poza stire relatia cu cetatenii 5
Ţinând cont de faptul că o componentă importantă a H.G. nr. 1221 din 14 decembrie 2011, pentru aprobarea Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii romilor pentru perioada 2012 – 2020 o reprezintă parteneriatul permanent cu administraţia publică şi societatea civilă, în aplicarea unor programe specifice focalizate pe măsuri în domeniul social, administrația locală a iniţiat constituirea Grupului de Iniţiativă Locală (G.I.L.) şi a elaborat proiectul pentru H.C.L. nr. 106 din 27.09.2012 prin care s-a aprobat constituirea Grupului de lucru local (G.L.L.) – Roman şi Regulamentul de Funcţionare a Grupului de lucru pentru asigurarea implementării Strategiei Guvernului de incluziune a cetăţenilor aparţinând minorităţii rrome din Municipiul Roman.
În anul 2013 a fost elaborat Planul Local de Măsuri pentru Implementarea Strategiei Guvernului României de Incluziune Socială a Cetăţenilor Români de Etnie Romă din Municipiul Roman, document aprobat prin HCL NR. 68/2013. Prin Grupul Local de Lucru Roman am derulat o serie de acțiuni menite să sprijine cetăţenii de etnie rromă să intre în legalitate cu documentele de identitate sau cele de stare civilă.
În urma acestora, în anul 2014, Biroul de stare civilă a eliberat un număr de 47 de acte de stare civilă (34 de naştere, 11 de căsătorie şi 2 de deces), iar în cursul anului 2014 a eliberat în total 129 de acte de stare civilă pentru cetăţenii de etnie rromă (93 certificate de naştere, 27 certificate de căsătorie şi 9 de deces), având în vedere Protocolul de colaborare încheiat cu Grupul Local de Lucru Roman. Protocolul de colaborare a permis Biroului Evidența Persoanei punerea în legalitate în cursul anului 2015 a 356 de persoane de etnie rromă, iar Biroului de Stare Civilă să elibereze 128 acte de stare civilă pentru cetăţenii de etnie romă (83 certificate de naştere, 24 certificate de căsătorie şi 21 de deces).
Administrația publică locală a desfășurat în anul 2015 un proces de sondare a opiniei publice în vederea aprecierii serviciilor oferite de administrația publică locală şi a creşterii calităţii acestora, cu respectarea cerințelor documentate de Sistemul de Management al Calității ISO 9001:2008, Strategia Națională Anticorupție 2012-2015 și Sistemul de Control Intern Managerial.
poza stire relatia cu cetatenii 6Metodele folosite pentru monitorizarea satisfacției cetățenilor au fost alese astfel încât să pună la dispoziția Primăriei Municipiului Roman informații semnificative cu privire la așteptările, nemulțumirile și propunerile cetățenilor față de serviciile publice astfel încât să ofere o imagine cât mai fidelă a situației existente. Chestionarul de evaluare a satisfacției cetățenilor a fost postat electronic, la începutul anului, pe site-ul instituției - www.primariaroman.ro, unde a fost accesat și completat on-line de către romașcani, dar s-a regăsit și în mod clasic, tipărit, la Biroul Unic. Pe parcursul anului 2015 au participat 253 respondenți (235 chestionare fiind completate on-line și 18 chestionare în format tipărit, depuse în urna din Holul Primăriei). Rolul chestionarului aplicat a fost acela de a identifica atât aspectele pozitive cât și cele care pot fi îmbunătățite, alături de propunerile punctuale ale cetățenilor. Astfel 70 % dintre respondenți s-au declarat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile Primăriei Municipiului Roman şi de relaţia cu primarul municipiului, iar din modul de completare al chestionarelor a rezultat că cetăţeanul este mulţumit pentru că a fost consultat şi a avut prilejul să îşi exprime nemulţumirile şi propunerile.
Dintre propunerile transmise pentru conducerea Primăriei Roman enumerăm: reabilitarea Cinematografului UNIREA; reabilitarea Casei Celibidache; schimbarea atitudinii unor funcționari; eliminarea grupurile de infractori minori; anveloparea blocurilor; curățenia unor zone din oraș; eliminarea birocrației; noi locuri de joacă; modernizarea transportului în comun și a taximetriei; construirea de piste pentru biciclete.
Chestionarul s-a dovedit un instrument de sprijinire a procesului decizional, în sensul modelării şi adaptării soluţiilor la nevoile actuale ale societăţii.
Romanul Financiar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu