Realizările individuale, de echipă sau interdiscipli-nare sunt foarte
importante pentru viitoarea carieră a unui absolvent. De aceea,
studenţii sunt atraşi de facultăţile care le dau ocazia să-şi pună în
aplicare ideile.
Centrele universitare Bucureşti şi Cluj pun accent pe identificarea şi promovarea tinerilor cu abilităţi deosebite, astfel putându-se lăuda şi cu cele mai multe proiecte interesante ale studenţilor, care şi-au găsit deja aplicabilitate în societate.
Un proiect unic, premiat peste hotare, este Medical Interactive Recovery Assistant (MIRA), o platformă medicală de recuperare fizică prin jocuri, proiectată de patru tineri matematicieni şi informaticieni din cadrul UBB Cluj. Gândită iniţial pentru a le veni în ajutor copiilor cu dizabilităţi locomotorii, aplicaţia a fost adaptată ulterior şi pentru adulţi şi poate fi folosită de orice per-soană care şi-a pierdut unele reflexe sau abilităţi motorii. Proiectul a obţinut mai multe premii, iar acum este folosit în câteva clinici din România şi Marea Britanie.
Soft de recuperare cognitivă
„În prezent, cei patru tineri vor să dezvolte aplicaţia şi spre alte ramuri medicale, colaborând deja cu Facultatea de Psihologie pe un soft de recuperare cognitivă. În România sunt singurii care se ocupă de această piaţă a aplicaţiilor din domeniul recuperării interactive”, spun reprezentanţii UBB.
„Un proiect de succes al UBB Cluj este Colegiul Studenţesc de Performanţă Academică (CSPA), înfiinţat în 2013, care reuneşte stu-denţii cu performanţe deo-sebite de la mai multe fa-cultăţi, cu scopul de a crea un cadru complementar celui tradiţional pentru dezvoltarea academică și profesională a studenților”, ne-a spus prof. univ. dr. Ioan Bolovan, prorector UBB. Acum sunt 36 de studenţi în CSPA, dintre care 10 derulează proiecte de cercetare de interes pentru comunitate, cu sprijin financiar şi logistic din partea universității. „Un exemplu ar fi un proiect de cercetare interdisciplinară care demonstrează că extractul de sânziene are efecte benefice asupra cre-ierului - zone responsabile cu procesele de memorare şi învăţare, scoarţa cerebrală”, a precizat prof. Bolovan.
O aplicaţie realizată în anul III
Toate obiectivele din România aflate pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO au fost puse pe o hartă interactivă de către un student din anul III al Facultăţii de Geo- grafie de la Universitatea Bucureşti. Aplicaţia interactivă a fost realizată folosind uneltele oferite de GIS (Geographic Information Systems - n.n.) şi poate fi vizualizată pe internet. În prezent, Patrimoniul Mon-dial UNESCO include şapte locaţii din România, care însumează 32 de monumente din diverse zone ale ţării. Aplicaţia este funcţională şi orice persoană interesată - fie că este vorba de turişti români sau străini, ori de elevi sau studenţi pasionaţi de istorie şi cultură – poate explora obiectivele UNESCO, fiecare dintre monumente fiind însoţit de fotografii şi detalii. Profesorii tânărului geograf spun că proiectul este util pentru o mai bună promovare a patrimoniului românesc şi a ţării noastre. Sistemul informaţional geografic (GIS) permite vizualizarea, interogarea, analiza şi interpretarea datelor printr-un proces computerizat şi poate fi utilizat în diverse domenii științifice.
Fabricat în facultate
Proiectele în care sunt implicaţi studenţii le deschid acestora porţile unor domenii profesionale interesante. Poate cel mai de actualitate este o hartă a defrişărilor ilegale realizată de studenţii Facultăţii de Geografie din cadrul Universităţii Bucureşti. Tăierile de păduri din România pot fi raportate acum de orice persoană care vrea să se implice activ în această pro-blemă. O fotografie făcută cu telefonul mobil în zona defrişată, împreună cu coordonatele GPS, poate fi trimisă direct că-tre „Harta tăierilor de păduri”, printr-o aplicaţie Android. Harta cuprinde toate tăierile de păduri raporate, dar şi gaterele, pepinierele şi plantaţiile noi. Astfel, autorităţile pot avea acces la aceste date în timp util pentru a lua măsuri.
Roboții de la Politehnică
Şi Universitatea Politehnica Bucureşti oferă studenţilor posibilitatea de a-şi pune în practică proiectele. Luptele de sumo şi campionatele de fotbal ale roboţilor concepuţi de viitorii ingineri de aici sunt deja cunoscute de toată lumea, în fiecare an fiind adăugate în portofoliul universităţii sute de noi proiecte inovative.
Centrele universitare Bucureşti şi Cluj pun accent pe identificarea şi promovarea tinerilor cu abilităţi deosebite, astfel putându-se lăuda şi cu cele mai multe proiecte interesante ale studenţilor, care şi-au găsit deja aplicabilitate în societate.
Un proiect unic, premiat peste hotare, este Medical Interactive Recovery Assistant (MIRA), o platformă medicală de recuperare fizică prin jocuri, proiectată de patru tineri matematicieni şi informaticieni din cadrul UBB Cluj. Gândită iniţial pentru a le veni în ajutor copiilor cu dizabilităţi locomotorii, aplicaţia a fost adaptată ulterior şi pentru adulţi şi poate fi folosită de orice per-soană care şi-a pierdut unele reflexe sau abilităţi motorii. Proiectul a obţinut mai multe premii, iar acum este folosit în câteva clinici din România şi Marea Britanie.
Soft de recuperare cognitivă
„În prezent, cei patru tineri vor să dezvolte aplicaţia şi spre alte ramuri medicale, colaborând deja cu Facultatea de Psihologie pe un soft de recuperare cognitivă. În România sunt singurii care se ocupă de această piaţă a aplicaţiilor din domeniul recuperării interactive”, spun reprezentanţii UBB.
„Un proiect de succes al UBB Cluj este Colegiul Studenţesc de Performanţă Academică (CSPA), înfiinţat în 2013, care reuneşte stu-denţii cu performanţe deo-sebite de la mai multe fa-cultăţi, cu scopul de a crea un cadru complementar celui tradiţional pentru dezvoltarea academică și profesională a studenților”, ne-a spus prof. univ. dr. Ioan Bolovan, prorector UBB. Acum sunt 36 de studenţi în CSPA, dintre care 10 derulează proiecte de cercetare de interes pentru comunitate, cu sprijin financiar şi logistic din partea universității. „Un exemplu ar fi un proiect de cercetare interdisciplinară care demonstrează că extractul de sânziene are efecte benefice asupra cre-ierului - zone responsabile cu procesele de memorare şi învăţare, scoarţa cerebrală”, a precizat prof. Bolovan.
O aplicaţie realizată în anul III
Toate obiectivele din România aflate pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO au fost puse pe o hartă interactivă de către un student din anul III al Facultăţii de Geo- grafie de la Universitatea Bucureşti. Aplicaţia interactivă a fost realizată folosind uneltele oferite de GIS (Geographic Information Systems - n.n.) şi poate fi vizualizată pe internet. În prezent, Patrimoniul Mon-dial UNESCO include şapte locaţii din România, care însumează 32 de monumente din diverse zone ale ţării. Aplicaţia este funcţională şi orice persoană interesată - fie că este vorba de turişti români sau străini, ori de elevi sau studenţi pasionaţi de istorie şi cultură – poate explora obiectivele UNESCO, fiecare dintre monumente fiind însoţit de fotografii şi detalii. Profesorii tânărului geograf spun că proiectul este util pentru o mai bună promovare a patrimoniului românesc şi a ţării noastre. Sistemul informaţional geografic (GIS) permite vizualizarea, interogarea, analiza şi interpretarea datelor printr-un proces computerizat şi poate fi utilizat în diverse domenii științifice.
Fabricat în facultate
Proiectele în care sunt implicaţi studenţii le deschid acestora porţile unor domenii profesionale interesante. Poate cel mai de actualitate este o hartă a defrişărilor ilegale realizată de studenţii Facultăţii de Geografie din cadrul Universităţii Bucureşti. Tăierile de păduri din România pot fi raportate acum de orice persoană care vrea să se implice activ în această pro-blemă. O fotografie făcută cu telefonul mobil în zona defrişată, împreună cu coordonatele GPS, poate fi trimisă direct că-tre „Harta tăierilor de păduri”, printr-o aplicaţie Android. Harta cuprinde toate tăierile de păduri raporate, dar şi gaterele, pepinierele şi plantaţiile noi. Astfel, autorităţile pot avea acces la aceste date în timp util pentru a lua măsuri.
Roboții de la Politehnică
Şi Universitatea Politehnica Bucureşti oferă studenţilor posibilitatea de a-şi pune în practică proiectele. Luptele de sumo şi campionatele de fotbal ale roboţilor concepuţi de viitorii ingineri de aici sunt deja cunoscute de toată lumea, în fiecare an fiind adăugate în portofoliul universităţii sute de noi proiecte inovative.
Citeşte mai multe despre:
invatamant superior
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu