O mare actriţă, Emilia Popescu, antipatizează ochelarii, şi asta mai
ales pe scenă, refuză să-şi poarte ochelarii în timpul spectacolelor la
teatru. Plină de farmec, strălucitoare, cu o frumuseţe aparte, trădând
şi frumuseţea interioară, Popeasca cea îndrăgită de români a păţit-o
într-o piesă tocmai din cauza faptului că nu-şi pune pe nas ochelarii de
mioapă. În timpul interpretării unui rol de succes, Emilia Popescu s-a
îndreptat spre o fereastră din decor, n-a văzut limpede colţul acela de
scenă, s-a lovit cu fruntea de fereastra „decupată” în decor, şi-a spart
arcada, aşa că fruntea şi obrazul s-au umplut de sânge. Unii actori au
exploatat aerul aparte adus de nişte ochelari cu dioptrie mai mare şi au
valorificat alura de timizi ochelarişti. Horaţiu Mălăele este
inconfundabil cu ochelarii rotunzi de elev tocilar, de funcţionar
cuminte, dar cu haz şi vino-încoa. Dintre delicioşii ochelarişti ai
scenei şi ecranului în România îi amintim pe Mişu Fotino şi Nicu
Constantin. Dioptriile le făceau pupilele mari, iar nostimada creştea
fiindcă aveau şi niţel strabism, unul era saşiu cu ochii spre nas,
celălalt privea cruciş spre tâmple. Umblă vorba că la sfârşitul unui
spectacol la Tănase, plecând la volanul propriilor maşini, nefiind
atenţi, Mişu Fotino şi Nicu Constantin şi-au ciocnit uşor automobilele.
Cu ochii saşii, cum spune proverbul, cu un ochi la slănină şi cu altul
la făină, simpaticii actori şi-au strigat unul altuia „de ce nu te uiţi
pe unde mergi?”, la care Nicu Constantin a replicat la fel de hazos „dar
tu de ce nu mergi pe unde te uiţi?”. Şi să n-o uităm pe splendida
ochelaristă a teatrului şi revistei Stela Popescu, strălucitoare cu
ochelarii pe nas.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu