sâmbătă, 22 august 2015

EXPLOZIV! Motivele pentru care Marius Bodea trebuie sa-si dea demisia. Aeroportul Iasi a pierdut cea mai importanta cursa



• Unul din cele mai importante obiective strategice ale Iasului bate pasul pe loc din cauza celor care ii coordoneaza activitatea • Poarta principala de intrare in Iasi, Aeroportul International, a ajuns calul de bataie al unui personaj ajuns intamplator pe o functie de conducere • Iasul este la ani lumina in urma unor orase precum Cluj-Napoca sau Timisoara, lucru la care a contribuit in mare masura si administratia deficitara a liberalului Marius Bodea, preocupat de interesele partidului • Iesenii ar trebui sa-l ia la intrebari pe directorul aerogarii promovat politic pe aceasta functie de catre mentorul sau aflat acum sub control judiciar si trimis in judecata pentru fapte de coruptie

Date incredibile ies la iveala despre situatia dezastruoasa de la o importanta institutie publica ieseana. Desi se lauda in materiale platite la unele site-uri obscure ca lucrurile merg ca pe roate, situatia este cu totul alta. Conducerea institutiei a acoperit aceste detalii pentru a nu-i fi afectata imaginea publica. Chiar si in aceste conditii, reporterii BZI vor dovedi cat se poate de clar ca toti cei care coodoneaza activitatea autoritatii respective nu au nici cea mai mica tangenta cu meseria. Este vorba despre Aeroportul International Iasi, regie aflata in subordinea Consiliului Judetean. Directorul Marius Bodea s-a laudat in ultimii ani cu realizarile pe care le-a facut la aeroport, care insa sunt la ani lumina de ce se intampla pe alte aerogari din tara. Desi directorul aerogarii iesene, liberalul Marius Bodea, bate apa-n piua si lauda realizarile sale, realitatea este cu totul alta. Aeroportul International Iasi este la ani lumina de altele din tara, unde companiile se inghesuie sa vina, iar numarul de pasageri este in continua crestere. In comparatie cu aerogarile din Cluj-Napoca si Timisoara, Iasul este la o distanta apreciabila.

Astfel, Aeroportul International "Avram Iancu" este peste cel de la Iasi din toate punctele de vedere. De pe aerogara clujeana, a doua pe tara ca trafic de pasageri, opereaza companiile Wizz Air, Tarom, Lufthansa, Air Est, Silver Air, Vueling si Austrian Airlines. In plus, din ianuarie anul viitor, de pe aerogara clujeana va opera si compania Lot Polish Airlines, cu destinatia Varsovia. În prezent, de pe aeroport sunt operate peste 200 de destinatii, spre 12 tari din Europa si Orientul Mijlociu. Cei de la Cluj au zboruri spre Bruxelles, Dubai, Basel, Geneva, Beauvais, Dortmund, Köln, Nurnberg, Munchen, Tel Aviv, Bari, Treviso, Roma, Bologna, Milano (Bergamo), Londra (Lutton), Eindhoven, Palma de Mallorca, Zaragoza, Barcelona, Valencia, Madrid, Budapesta, Malmo si urmeaza Varsovia. In plus, traficul de pasageri de la Cluj este unul urias in comparatie cu ceea ce se intampla la Iasi. In acest moment, Clujul are un trafic pe aproximativ 1,2 milioane de pasageri anual, o crestere exponentiala inregistrandu-se in ultimii 3 ani. Iasul spera ca pana la finalul anului sa atinga abia 350 mii de pasageri procesati anual, cifra cu care directorul Bodea se mandreste.

O situatia asemanatoare cu cea de la Cluj-Napoca se regaseste si la Timisoara, pe Aeroportul International "Traian Vuia", unde opereaza companii precum Tarom, Wizz Air, Blue Air, Aegean Airlines sau Lufthansa. Cei de la Timisoara au acces spre destinatii externe precum Munchen, Valencia, Frankfurt, Treviso, Milano (Bergamo), Paris, Dortmund, Memmingen, Bruxelles, Bologna, Roma, Treviso. Bari, Londra (Lutton), Barcelona, Madrid, Valencia sau Skiatos. Si prin aerogara banateana au trecut sute de mii de pasageri pana in prezent. Datele tehnice aratau ca pana in luna iulie, peste 400.000 de pasageri au trecut prin aerogara banateana, cu mult peste numarul estimat pana la finalul anului de cei de la Iasi. In plus toate City-break-urile din afara tarii au ca punct de plecare exact aeroporturile din Cluj si Timisoara, Iasul fiind total ocolit de agentiile de turism care ofera astfel de pachete romanilor.

Decalaj urias al Iasului

Toate aceste detalii arata ca situatia de la Iasi este chiar dezastruoasa si ca Marius Bodea, care ocupa functia de presedinte al Consiliului de Administratie, ar trebui sa lase locul unor oameni mai competenti. Chiar daca in ultima perioada au crescut numarul zborurilor de la Iasi spre destinatii externe, acest lucru se datoreaza nevoii companiilor de a se dezvolta in conformitate cu cerintele pasagerilor si nicidecum managementului lui Marius Bodea. La Iasi opereaza in prezent companiile Tarom si Wizz Air cu cateva curse interne si externe, in vreme ce Austrian Airlines are o singura destinatie europeana. Salvarea aerogarii ar urma sa vina din partea companiei low-cost Blue Air, ce va deschide mai multe curse europene in perioada urmatoare. In plus, managementul defectuos al directorului liberal s-a vazut clar si in cazul lucrarilor la noul terminal 3 de la aerogara. Lucrarile trebuiau finalizate in aceasta luna, insa se vor prelungi cu alte cateva saptamani in mod neprevazut. Lucrarea efectuata de UTI Grup SA, firma anchetata de procurori pentru fapte de coruptie, s-a prelungit din cauza unor noi reglementari in securitate. Terminalul a costat peste 56 milioane lei si a fost realizat cu fonduri europene. Toate aceste cifre, extrem de clare, ar trebui sa fie suficiente motive pentru Marius Bodea ca sa demisioneze din functie. Liberalul nu vrea sa plece dintr-o functie din care s-a imbogatit atat el, cat si protectorul sau politic, Cristian Adomnitei.

Vom reveni!

Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu