Sigurul tenor român pentru care admiratorii au spart geamurile Operei Române în dorința disperată de a-l vedea și auzi, maestrul Florin Georgescu (57 ani) a ales să ducă o viață fericită și liniștită alături de familia sa în frumosul sat montan Pietroșița, Dâmbovița, unde s-a restabilit după 30 de ani. Loc pe care nu l-ar schimba pentru nimic în lume, deși în lunga sa carieră a cântat pe patru continente de pe întreg mapamondul.
Credea că locul lui e la oțelărie
Talentul său ce l-a propulsat într-una din marile personalități muzicale din perioada ‘80-’90, a plecat ”neșlefuit” dintr-o secție a Combinatului de Oțeluri Speciale Târgoviște și a prins ”formă” la Teatrul de Operetă din București. ”După tot ce am făcut, încă visez că m-a lăsat vocea, m-am întors la oțelărie și colegii îmi aduc aminte că acolo era locul meu – glumește tenorul. Povestea mea a început de la Pietroșița. La 19 ani, am plecat cu un tren de noapte spre București și am ajuns la ora 03.00, în Gara Basarab, unde am dormit, pe o bancă, până dimineața. La ora 06.00 am ajuns la audiție iar la ora 09.00 eram deja angajat la Opereta din București”, își aduce aminte maestrul despre ziua în care a simțit că țara nu mai are granițe. ”La Conservator, actuala Universitate națională de Muzică din București, am avut noroc să-l cunosc pe profesorul Ioan Pop, care și-a sacrificat cinci ani din viață făcând specializare cu mine. Aș putea spune că era pasionat de mine, mi-a fost ca un tată. Își făcea timp pentru studiul meu chiar și sâmbetele și duminicile. El m-a convins să rup barierele, să plec spre scenele lumii, fac fac ceea ce nu aș fi crezut vreodată”.Debut cu Traviata și 6.500 de spectatori
Cel mai emoționat spectacol a avut loc la Teatrul Michigan, unde românul a fost angajat timp de trei ani. ”Am debutat cu ”Traviata”, într-o sală cu 6500 locuri, unde, din respect pentru mine, s-a cântat Imnul României. A fost ceva inimaginabil”, își aduce aminte artistul.
Anii comunismului n-au fost de criză pentru cultura și muzica clasică românească. Oriunde concerta tânărul tenor Florin Georgescu sălile erau pline la refuz. ”Cristina Cotescu, regizor al Operei Naționale Române mi-a amintit un moment deosebit de prin 1982, când s-au spart geamurile instituției. Mă aflam în turneu cu ”Rigoletto” și a venit la mine directorul administrativ al Operei să-mi spună că e coada la bilete lungă până în stația de troleibuz. S-au instalat boxe în afara clădirii, pentru cei ce n-au intrat însă tot s-au spart geamurile, mulți și-au dorit să intre cu orice preț. Nu veneau numai oameni selecți la Operă”, glumește Florin Georgescu ce, la un moment dat, s-a împrieteni cu ofițerul de securitate delegat să-l supravegheze. Mergeau împreună mai oriunde, la baruri, la întâlniri cu fete. ”Aș vrea să-l revăd, nu mai țin mine numele său, mi-ar face plăcere. Mi-a zis și am înțeles -”asta-i datoria mea, trebuie să fac raport cu ce faci tu!”
Un singur regret
”Am ajuns la vârsta în care nu mai doresc să mă afirm, am ajuns la finalul carierei mele. Regrete? Mi-aș dori să mai am iar 20 de ani, să reiau această frumoasă meserie”, concluzionează cel care sensibiliza întrega audiență feminină cu ariile ”Te voi răpi la noapte”, Mi-e dor, de-o fată mi-e dor”, ”Frumoasa mea cu ochii verzi”ori ”Corbăierii”.mediavenus.biz | |||
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu