miercuri, 17 mai 2017

Realitate virtuală, cinema interactiv şi experienţe inovatoare într-un nou program InfiniTIFF - TIFF, 2017

Un spaţiu al inovaţiei şi experimentelor va fi inaugurat anul acesta la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 2 - 11 iunie 2017). InfiniTIFF, amenajat în fosta Casă de Modă din Cluj-Napoca, este o platformă dedicată noilor forme de storytelling audiovizual şi îşi propune să-i conecteze pe cinefili şi artişti la ideile şi inovaţiile de ultimă oră în materie de realitate virtuală/ Virtual Reality (VR) şi cinema interactiv. Spaţiul este susţinut de Samsung prin tehnologia Gear VR şi propune publicului o experienţă captivantă de vizionare şi de interacţiune cu lumea filmului. TIFF se înscrie astfel în trendul marilor festivaluri precum Cannes sau Tribeca (New York) care plănuiesc anul acesta, la rândul lor, evenimente extinse dedicate VR-ului.

Între 3 şi 10 iunie 2017, prima ediţie a InfiniTIFF va prezenta o selecţie amplă de filme VR în spaţiul special amenajat powered by Samsung Gear VR, un program de filme interactive pe marele ecran, Doom Room - o instalaţie care te poartă prin experienţe tactile şi vizuale unice, şi proiecţii de clipuri din era Youtube, precum şi workshop-uri în care profesionişti, alături de pasionaţi şi experţi în animaţie digitală, VR sau programare vor putea dezbate şi dezvolta împreună experienţe VR.

Curatorul acestui program este Erwin M. Schmidt, cu experienţă extinsă în producţie, vânzări internaţionale şi organizarea de festivaluri. Până în anul 2015, a fost producătorul pe proiecte 3D al lui Wim Wenders, la Neue Road Movies. Este co-fondator al studioului Cinemathon (Berlin), axat pe noile tehnologii, şi al Propellor Film Tech Hub (www.propellorfilmtech.com), un proiect iniţiat împreună cu European Film Market (Berlinale), Rotterdam IFF şi Copenhagen International Documentary Festival.

"Prin intermediul InfiniTIFF, vom redefini experienţa cinematografică colectivă a secolului 21 şi vom explora modul în care realitatea virtuală şi filmul convenţional pot coexista. Este o şansă unică de a completa receptarea tradiţională, pasivă a filmelor într-un festival cu experienţele active, participative ale noilor forme de storytelling audiovizual", declară Erwin M. Schmidt.

Spectatorii vor avea parte de experienţe cu totul inedite în spaţiul InfiniTIFF. Doom Room (3-5 iunie 2017), o combinaţie de elemente performative live şi ficţiune VR, regizată de Jesper Dalgaard (Danemarca), îi va purta pe participanţi într-o călătorie de auto-descoperire deopotrivă vizuală şi tactilă. Seria de proiecţii VR va include titluri precum Viens!, de Michel Reilhac, un "poem tantric", 6x9 (r. Francesca Panetta), produs de The Guardian, care-i plasează pe spectatori în interiorul unei celule de închisoare, pentru a sublinia efectele devastatoare ale izolării extreme. Escape (r. Millo Simulov), primul film românesc în 360o, aduce şapte tineri în mijlocul unui reality show extrem. În distribuţie: Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Pavel Ulici, Michaela Prosan, Anghel Damian, Alex Călin, Oana Nedelcu. La TIFF, regizorul Millo Simulov va susţine o prezentare despre provocările tehnice pe care le implică producerea unui astfel de film.

"Suntem onoraţi să susţinem industria cinematografică şi să aducem publicului experienţe care nu erau posibile în urmă cu doar câţiva ani. Realitatea virtuală poate provoca imaginaţia şi aduce noi perspective asupra felului în care consumăm conţinut, iar acesta este doar începutul unor posibilităţi infinite pe care le vom descoperi împreună prin inovaţiile recent lansate - noul Gear VR, prin care utilizatorii se pot bucura de un control mai precis în timp ce vizionează filme, jocuri şi clipuri video 360, noua cameră Gear 360, prin care utilizatorii pot înregistra conţinut 4k şi îl pot împărtăşi cu uşurinţă cu prietenii şi, nu în ultimul rând, inima ecosistemului nostru de produse, noul Galaxy S8 o revoluţie a smartphone-ului, aşa cum îl ştiam până acum", a declarat Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe.

În paralel, în sălile de cinema, InfiniTIFF va prezenta o selecţie de filme interactive, în timpul cărora audienţa poate lua decizii privind cursul acţiunii sau soarta unor personaje. Cu ajutorul telefoanelor mobile, spectatorii se vor pune în pielea preşedintelui Franţei în Tantalum (r. Gilles Porte). În thriller-ul Late Shift, audienţa trebuie să-l ajute pe erou, un student acuzat de furt dintr-o casă de licitaţii, să-şi demonstreze nevinovăţia, votând cursul acţiunii în 180 de momente.

Spaţiul va găzdui şi proiecţii ale unor producţii Youtube, alese de câţiva dintre cei mai populari vloggeri români, care vor veni la Cluj cu această ocazie, între 5 şi 9 iunie 2017: Tequila, Pandutzu, Noaptea Târziu, Zaiafet, Selly. Lor li se alătură Florin Grozea, care va susţine şi un workshop, "Secretele industriei", despre industriile creative şi promovarea online prin conţinutul video: videoclipuri, vloguri, documentare online. Calupurile de producţii Youtube vor cuprinde, de asemenea, şi clipuri selectate de Mikey Hash, Levi Elekes, Mariposa şi Skivomady.

InfiniTIFF VR Workshop powered by Samsung se adresează profesioniştilor din lumea cinematografică, designerilor, artiştilor vizuali, pasionaţilor de animaţie digitală, jocuri, specialiştilor în software, tuturor celor interesaţi să dezvolte interacţiuni şi conţinut în VR. În urma înscrierilor, 16 participanţi selecţionaţi vor lucra în echipe de câte patru şi vor produce conţinut VR original pe parcursul a patru zile, conţinut care va fi editat apoi într-o versiune interactivă, vizionat de public în aceleaşi locuri în care a şi fost produs. Tutorii sunt specialişti cu experienţă internaţională, nume importante în peisajul european al noilor tehnologii: Mads Damsbo - producător, şi Balder Brüsch - creative technologist la Makropol, studio de VR din Copenhaga, şi Fred Baus de la Realab, studio de software VR din Luxemburg. >Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor este 23 mai 2017.

Un alt workshop va fi VR Canvas: Tilt Brush, realizat în colaborare cu CINETic - Centrul Internaţional de Cercetare şi Educaţie în Tehnologii Inovativ Creative, din cadrul UNATC. Şase artişti selecţionaţi vor avea o zi la dispoziţie pentru a realiza un concept ilustrat în realitate virtuală, pe o temă dată, cu ajutorul Tilt Brush, un proiect artistic lansat de Google care permite desenul 3D în realitatea virtuală. Rezidenţa va avea loc între 4 şi 6 iunie 2017 şi va include o etapă de training şi de teste în Tilt Brush. Rezultatele atelierului vor fi prezentate publicului între 7-10 iunie 2017. >Data limită pentru aplicaţii :23 mai 2017.

Detalii despre înscrieri la ateliere: http://tiff.ro/InfiniTIFF

Pentru informaţii suplimentare: infinitiff@tiff.ro.
Partenerii exclusivi ai InfiniTIFF sunt: Samsung, Banca Transilvania, Conceptual Lab, Nespresso, Spider Group

***

Ne puteţi urmări pe: tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram | Youtube

***

Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă - MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Raiffeisen Bank
Partener Principal: Mastercard
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: HBO, MOL România, Tenaris Silcotub, E-ON, Compania de Apă Someş, Avon, Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria, Persil, McDonald's, Nespresso, Jameson, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Aegon, UPC, Noumax, Nikon, CSI Romania, Electroglobal, Sykes, Farmec, PMA Invest, Promelek, Vel Pitar, Lecom, Agressione, SDL, Ax Perpetuum
Partener Logistic Oficial: DHL
Co-producători: TVR1, TVR Cluj
Parteneri media: TV5 Monde, Shorts TV, Europa FM, Zile şi Nopţi, Cinemagia, Glamour, VIVA!, Unica, Psychologies, Business Review, Vice, Decât o Revistă, Scena 9, Radio România Cultural, Cinemap, Cineuropa, Film New Europe, News.ro, A List Magazine, Observator Cultural, Life.ro, LiterNet, Urban.ro, Muzzix.ro, AaRC.ro, Umblat.ro
Parteneri media locali: Transilvania Reporter, Sinteza, Radio Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Erdely Naplo, Kronika, Infotrafic, I Love Cluj, Transindex, Filmtett, Clujul Cultural, I Like Cluj
Partener de monitorizare: mediaTRUST




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu