marți, 27 septembrie 2016

Sebastian Papaiani a murit. Actorul va fi înmormântat joi, la Cimitirul Bellu, lângă Marin Moraru




Sebastian Papaiani a murit astăzi după o îndelungă suferință. Actorul era internat într-o clinică de recuperare după ce la sfârșitul lunii mai a fost găsit căzut de soție, după ce i s-a făcut rău în baie. Sebastian Papaianu va fi înmormântat joi, la Cimitirul Bellu, lângă Marin Moraru.

Sebastian Papaiani a murit. Sumar:

UPDATE ora 13:35. Sebastian Papaiani va fi înmormântat joi, la Cimitirul Bellu, la solicitarea familiei actorului, a anunțat Primăria Capitalei.
„Am aflat cu mare tristeţe de decesul lui Sebastian Papaiani. Este unul dintre actorii mei favoriţi şi aşa va rămâne în continuare. Opera sa va dăinui în timp. Am primit o solicitare din partea familiei marelui actor pentru a încerca să rezolvăm pe cale administrativă şi această problemă. Este dureroasă dar necesară. În acest moment pot să afirm că s-a găsit un loc de veci chiar lângă Marin Moraru”, a declarat Gabriela Firea, potrivit Mediafax.
UPDATE ora 11:15. Stela Popescu: „Eu am lucrat cu el, am lucrat cu el la film, am lucrat cu el la televiziune. Era un om deosebit de deștept, era un om plin de haz. Avea gluma cu el întotdeauna, vorbele la el cum se spune. Tare rău îmi pare. Este îngrozitor”, a declarat actrița, pentru Agerpres.
Mircea Diaconu: „Știam că e bolnav, dar speram că se va rezolva. La fel ca toți marii actori, era cum îl știa o țară întreagă. Nu s-a ascuns de lume să fie cu două fețe — una publică și una acasă. Nu. Era la fel. Era dulce, plin de umor, dar, în ultima vreme, se adăugase — sigur, tot cu umor o făcea — o revoltă, o enervare, pe destinul generației noastre, care îl supăra, îl dezamăgea, îl întrista, îl durea foarte tare. Și, din păcate, s-a dus pe partea ailaltă cu ea cu tot”, a spus actorul, pentru Agerpres.
Mădălin Voicu: „După cum vedem, arta și cultura românească încep să se transforme în necrolog. Ne facem în fiecare zi socoteala câți am mai rămas în viață și câți au plecat din cei care erau vârfuri și exponenți ai culturii și artei românești. E foarte urât și foarte grav și foarte periculos, pentru că nu punem nimic în loc. Dumnezeu să-l odihnească și sper să fie primit cu brațele deschise în Rai!”, a declarat deputatul, pentru Agerpres.
UPDATE ora 11:00. George Ivașcu: „Era un om absolut… De un umor şi de o bunătate extraordinară, un om care punea multă pasiune în tot ceea ce făcea. Este tare pustiu. Comedia în România a devenit foarte tristă şi suferindă. Iată, întâi Gyuri şi acum nenea Bică. Este o comedie tristă”.
UPDATE ora 10:50. Florin Zamfirescu: „Am avut o discuție acum două luni. Era indispus. Vorbea greu. Nu mi-a recunoscut vocea și m-a întrebat ‘Ce vrei?’. Am încercat să-i cresc moralul. Nu pot să-l prezint pe Papaiani, pentru că toată lumea îl cunoaște. Nu pot să-l laud pe Papaiani, pentru că toată lumea îl iubește. Dumnezei să-l odihnească”.
UPDATE ora 10:35. Alexandru Arșinel: „Mă întreb cine o sa ne mai facă să zâmbim. A fost o jumătate de an infernală. Nu am vorbit cu el, era bolnav. Stiu că personalul de la Spitalul Universitar vorbea la modul cel mai plăcut despre el, spunea că îi făcea să zâmbească. Omul de rând şi-a iubit actorii, mai ales pe cei de comedie. Întotdeauna ei sunt înconjuraţi cu dragoste, pe stradă, la spectacole”.
Actorul în vârstă de 80 de ani s-a lovit la cap în luna mai, a suferit o pareză la piciorul stâng și avea dificultăți de vorbire, starea lui fiind imprevizibilă. Multă vreme, medicii au considerat că starea sa este critică, însă o urmă de speranță a apărut în sufletul celor apropiați. La începutul lunii august, Sebastian Papaiani a fost externat, urmând să continue recuperarea într-o clinică de specialitate.

Sebastian Papaiani a murit. Biografia actorului

Actorul Sebastian Papaiani s-a născut la 25 august 1936, la Pitești. Și-a petrecut copilăria, după cum declara într-un interviu, ”într-o lume modestă, într-un cartier paralel cu Costache Negri, unde era plin de țigani, dar țigani cu care puteai să fii prieten…”. Tatăl său, Alecu Papaiani, era grec de origine — Papayannis fiind proprietarul unei curți, undeva în mărginimea Piteștiului în care erau apartamente de două cămăruțe, închiriate de coșari, geambași, lustragii etc. Alături de prietenii lui era fascinat de circul ce venea în cartier și de filmele ce rulau în acei ani, iar John Wayne și Johnny Weissmuller erau preferații lui.
Mărturia şocantă a actorului Sebastian Papaiani! „Tatăl meu a fost „peşte”
Sebastian Papaiani 3
La 17 ani se angajează contabil la un oficiu farmaceutic, joacă teatru de amatori, îndrumat de fosta Miss România 1936, Crina Cojocaru, care îl determină să treacă peste multe obstacole și să devină actor.
A absolvit, în 1960, Institutul de Teatru și Cinematografie din București. În 1961, și-a făcut debutul în producția cinematografică ”Purgatoriul nr. 5”, iar în 1963 joacă în comedia regizorului Geo Zaizescu ”Un surâs în plină vară”, unde alături de tânăra și frumoasa actriță Florina Luican, se face remarcat atât de critici, cât și de public. Filmează an de an, însă calea spre marea carieră i-a fost deschisă de întâlnirea cu regizorul Geo Saizescu, care l-a distribuit în rolul lui Păcală, în filmul cu același nume (1974).
Papaiani Sebastian
Actor complet, complex și deosebit de talentat, și-a câștigat popularitatea și simpatia publicului, prin rolurile de comedie, dar și prin cele în care a abordat și registre mai grave. Dintre piesele jucate pe scena Teatrului Odeon (fost Giulești) menționăm: ”Astă seară se joacă fără piesă” de Luigi Pirandello, în regia lui Alexa Visarion, ”Domnișoara Nastasia” de Gh. M. Zamfirescu, în regia lui Horea Popescu, ”Livada cu vișini” de Cehov, regia Sorin Militaru, ”Să nu-ți faci prăvălie cu scară” de Eugen Barbu, regia Sanda Manu și multe altele.
Rămâne de neegalat în rolurile Plutonier Căpșună din seria ”B.D”, Alecu din ”Astă seară dansăm în familie”, Pompei din ”Toamna bobocilor” și mai ales Ieremia din serialul TV ”Toate pânzele sus”.

Sebastian Papaianu a murit. Și-a pierdut frații la 4 ani

Copilăria actorului a fost marcată de un eveniment extrem de tragic: la doar patru ani, și-a pierdut frații gemeni în cutremur din 1940.
„A căzut tavanul pe ei. Mama a băgat copăița cu Radu și cu Luminița sub pat, iar noi am ieșit. Noi nu am știut că a căzut tavanul peste ei… au murit asfixiați acolo. Casa noastră era făcută dintr-un material care nu te omoară, din chirpici. Cădea peretele, rămânea restul. Dar aici a căzut tocmai pe pat, care s-a rupt și el, la rândul lui”, a povestit Papaiani.
Sebastian Papaiani a fost căsătorit, de foarte tânăr, cu actrița Eugenia Giurgiu. În 1963, aceasta i-a dăruit un fiu, botezat la rândul sau, tot Sebastian. Sebastian Jr. a fost crescut de mamă și nu și-a văzut tatăl din 1987.
La vârsta de 37 de ani s-a căsătorit a doua oară, cu Marcela. ”Soţia mea nu mi-a reproşat niciodată nimic legat de repetiţii, turnee… lucru pentru care îi mulţumesc. Marcela este genul de femeie care te face să simţi cu adevărat ce înseamnă o zi festivă. Indiferent că este vorba despre Dragobete, Paşte sau Crăciun, ea întotdeauna le respectă şi umple casa cu parfum de sărbătoare. Fiul meu îmi moşteneşte talentul pentru partea tehnică, însă este cu mult deasupra mea. Citeam într-o carte că americanii, înainte să construiască un pod în Washington, l-au gândit doi ani şi l-au construit în şase luni. La noi se pune asfalt în două minute, iar a doua zi se duce. Aşa e fiul meu, desface toate piesele din calculator şi, până nu găseşte unde e buba, nu se lasă. În timpul liber îmi place să fac ce am făcut dintotdeauna: îmi folosesc forţa şi priceperea”, povestea Papaiani pentru revista Taifasuri.



Citește ultimele ȘTIRI pe Libertatea.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu