luni, 27 iulie 2015

EXCLUSIV | Tolea, rege neîncoronat al şahului

E un munte de om, o forţă a naturii în faţa căreia nu ai vrea să te afli atunci când se dezlănţuie. În spatele imaginii fioroase pe care “greul” Tolea Ciumac o afişează în mod natural, fără nici cel mai mic efort, se ascunde un alt Tolea, un personaj neştiut. Luptătorul, care a cochetat cu întrecerile din K1, are o pasiune secretă, care e în contrast cu violenţa din ring: iubeşte la nebunie şahul.

  • Tolea Ciumac a dus o partidă grea cu Dragoș Hogea, antrenor de lupte. Încleștarea minții s-a încheiat nedecis
    Tolea Ciumac a dus o partidă grea cu Dragoș Hogea, antrenor de lupte. Încleștarea minții s-a încheiat nedecis
Pe Tolea l-am întâlnit pe Litoral, în- tr-un complex turistic- sportiv din staţiunea 2 Mai, unde venise cu nişte prieteni, pentru câteva zile de relaxare la malul mării.
Ca orice sportiv de performanţă care se respectă, uriaşul nu a întrerupt antrenamentele, chiar dacă s-a limitat la tehnici mai uşoare, în ton cu vacanţa. Lucruri normale pentru un luptător care “trage” din greu.
Poartă tabla de şah după el
Puţină lume ştie că Tolea-cel-fioros, a cărui forţă a simţit-o pe pielea lui şi Dan Diaconescu, “părintele” OTV, atunci când a ajuns într-un tomberon, este priceput şi în sportul minţii.
Deschiderile siciliene, atacurile pe flancuri la rege şi la regină sau dezvoltările strategice pe tabla cu 64 de pătrate nu îi sunt străine. Ba dimpotrivă.
Studiate în ani, tehnicile l-au plasat, printre amicii săi, în postura de rege neîncoronat al şahului care înşiră victoriile precum pumnii expediaţi în figurile adversarilor.
“Niciodată nu plec de acasă fără tabla de şah. E un sport de care m-am îndrăgostit la închisoare, acolo l-am învăţat. Mă linişteşte. Înainte luam bătaie, dar m-am perfecţionat şi acum mă descurc binişor”, ne dezvăluie, cu modestie, uriaşul Tolea, secretul său.
Foto: Vlad Chirea
0 comentarii
Articole similare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu