miercuri, 22 iulie 2015

O profesoara din Iasi socheaza toata Romania. Scena s-a consumat intr-o sala de curs a unui mare colegiu - FOTO



• Totul are in prim-plan o profesoara din Iasi! • Gestul acesteia a provocat o reactie de zile mari la nivelul intregii tari • Nimeni nu si-ar fi imaginat ca este capabila de asa ceva • Au fost momente in care a fost la un pas sa renunte la tot • A strans din dinti si nu a incetat sa lupte, mergand pana la capat • In spatele acestei povesti se ascund si o serie de evenimente extrem de dure • Aceasta a acceptat sa le dezvaluie reporterilor BUNA ZIUA IASI ceea ce a determinat-o sa nu renunte la marele sau vis

Unii ar acuza-o de naivitate, altii de faptul ca nu si-a urmat interesul sau ca nu a stiut cum sa se orienteze in viata! In pofida tuturor celor spuse de cei mai multi, pentru Ionela Livia Panainte din Iasi intreaga viata a fost presarata de multa munca, inteligenta nativa, excelenta, respectiv noi si noi provocari. Pe de alta parte, forta interioara pe care o are Ionela pleaca din educatia primita de la parinti si de la bunici. Acum, fiica sa de doar cativa anisori este cea care i-a redat zambetul pe buze si puterea de a merge pana la capat.

Citeste si: Profesorul iesean de nota 10 i-a trimis o scrisoare dura ministrului Funeriu - VEZI AICI TEXTUL INTEGRAL AL SCRISORII - FOTO, VIDEO

"Am invatat pana mi-a venit rau"

Concret, Ionela este unul dintre cei patru decaristi din judetul Iasi care a obtinut media ZECE, la proba scrisa la disciplina Biologie, in cadrul examenului de Titularizare 2015 derulat in centrul de la Colegiul National Emil Racovita. "Ufff, bine ca s-a terminat totul... Au fost momente in care am crezut ca nu pot merge mai departe si ca nu mai am resurse fizice sa invat! Chiar mi-a venit rau si am fost la un pas de lesin, dar nu am renuntat la nimic si am mers mai departe. Acum am aflat ca am luat nota zece si m-am bucurat, inca o data de ea. Eu sunt in Malta, in aceste zile, intr-o activitate derulata in cadrul unui proiect educational al Liceului Teoretic Dimitrie Cantemir, e vorba de un curs despre e-Learning care se numeste Technology Enhanced Learning. Dincolo de toate acestea, din cate stiu eu, sansa in a ocupa un post de titular bun pentru mine este fie la Scoala Sanitara Postliceala Grigore Ghica Voda din municipiul Iasi sau, ca alternativa cat de cat decenta, la o unitate de invatamant gimnaziala din orasul Harlau... In rest, e vorba de scoli din mediul rural aflate la mare departate de oras... Aici, pentru mine nu este o problema deoarece am mai mers zeci de kilometri la tara si am facut naveta pentru a-i invata farmecul Biologiei pe niste copii minunati", a marturisit Panainte.

Citeste si: Profesor de nota 10, obligat sa faca naveta pe jos

"Efectiv m-a luat de-acasa, anul trecut, si m-a pus la munca"

Un alt moment extrem de incitant din viata decaristei de la Titularizare s-a petrecut chiar anul trecut. Dezamagita de sistemul educational prost gandit la nivelul intregii tari, unul dintre directorii de la Cantemir, anume prof. Anca Dimitriu, a facut un gest incredibil pentru a o convinge ca e pacat sa renunte. "Practic, anul trecut, aceasta a venit la mine acasa si m-a convins sa revin la catedra. Pe aceasta cale tin sa-i multumesc foarte mult si sa arat ca a fost un om care stie sa te motiveze sa continui. As vrea sa mai spun ca nu e simplu sa iei de doua ori ZECE la Titularizare, asta ca sa nu mai spun in ce conditii de sanatate am dat eu concursul anul acesta...", a mai povestit Livia.

Citeste si: Profesor de nota 10, titular la tara - Galerie FOTO, VIDEO - UPDATE

Profesor de nota 10, repartizat la tara

De reamintit ca, in anul 2011, Ionela Panainte a luat tot nota maxima in cadrul acestui test definitoriu pentru un profesor. Drept rasplata, ea a primit un post tocmai in localitatea Tibana. In pofida faptului ca s-a atasat foarte mult de elevi, ea a renuntat la post din motive financiare. O dovada a paradoxului unui sistem educational care-si trateaza cu dispret valorile! In acel context, i-a trimis inclusiv o scrisoare fostului ministru al Educatiei, Daniel Petru Funeriu in care expunea o serie de argumente referitoare la neregulile si problemele din educatia autohtona. Nici pana in ziua de azi nu a primit un raspuns la cele expuse. Asta cu toate ca-i vorbea un om care a muncit ca sa-si finalizeze studiile cu medie maxima la un liceu si a absolvit Facultatea de Biologie de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) cu nota 10 si a fost cercetator in Germania la Freiburg cativa ani buni. "Nu-mi pare rau de ceea ce a fost in trecut si nici nu vreau sa dezgrop mortii, vreau doar sa spun ca este foarte important ca am reusit sa merg mai departe cu visul meu si cu pasiunea pentru scoala. Asta este tot ceea ce conteaza si nimic mai mult... Privesc cu speranta in viitor, ma bucur ca am familia aproape si ca pot, in fiecare zi, sa invat mai multe si sa ma perfectionez", a conchis profesoara.

Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Galerie foto

 
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu