Citește și:
Textul
este plasat la SECTIUNEA TRANSPARENTA/acte normative in dezbatere
publica. Dezbaterea publica este deschisa pentru PATRU ZILE, PANA MARTI,
ORA 17!.
Raluca
Pruna a luat pe cont propriu actiunea de eliminare din lege a
posibilitatii de a obtine eliberari conditionate si reduceri de termene
ale detentiei prin elaborarea si publicarea de lucrari cu caracter
stiintific de catre detinuti. Declaratiile publice ale doamnei
ministru au anuntat masura respectiva nu ca o îmbunatatire a
legislatiei, ci mai mult ca o masura de pedepsire a muncii intelectuale
din penitenciare.
În
prima sedinta de Guvern din luna februarie, Ministrul Justitiei
PROPUNE O. U, care este impusa DE O SITUATIE EXTRAORDINARA, CARE
NECESITA O REGLEMENTARE.
DATELE CONCRETE ARATA CA ACTUL
NORMATIV propus Guvernului ARE O SERIE DE VICII DE LOGICA si INCEARCA
SA ASCUNDA PROPRIILE ÎNTARZIERI SI CONFUZUZII ALE MJ IN APLICAREA LEGII
254/2013
Motivarea
OU PORNESTE CU O ACUZA GENERALIZATOARE-,,Prin activitatea de elaborare
a unei lucrari stiintifice o persoana privata de libertate nu
intentioneaza si nici nu este incurajata sa isi formeze o conduita
corecta fata de ordinea de drept, fata de reguluile de convietuire
sociala si fata de munca”. Ca atare se induce ideea VINOVATIEI celor
care au realizat lucrari stiintifice in detentie . ARGUMENTELE MJ sunt
din zona subiectivitatii atunci cand sustine ca ,,O ÎNTREAGA COMUNITATE
ACADEMICA SI-A MANIFESATAT PUBLIC OPROBIUL SI ÎNDOIALA fata de
caracterul stiintific al lucrarilor vizate.Sunt ÎNSA si MULTE alte
opinii care contrazic motivarea MJ.
MINISTERUL VREA SA SCAPE DE RASPUNDERE
Legea
254/2013 a intrat in vigoare la 1 februarie 2014. Atunci a devenit
operabila si facilitatea de a echivala lucrarile stiintifice in 30 de
zile reducere a detentiei.
Ministerul Justitiei ERA
RESPONSABIL CU ELABORAREA UNUI REGULAMENT DE APLICARE A LEGII, SARCINA
DE CARE NU S-A ACHITAT NICI DUPA DOI ANI DE LA INTRAREA EI ÎN VIGOARE.
La
3 FEBRUARIE 2016, PRIN ORDONANTA DE URGENTA ministrul Raluca Pruna
VREA SA OBLIGE GUVERNUL LA O ELIBERARE DE SARCINA CE REVENEA MJ.Un
grup de lucru interministerial format din reprezentanti ai
MJ,CSM,Ministerului Educatiei, IGP, JUDECATORI a fost constituit si a
lucrat la REGULAMENTUL DE APLICARE A LEGII , CARE NU A FOST INSA
ADOPTAT. CE PREVEDE ACEL REGULAMENT? TACERE SI CEATA! Sustinea el
eliminarea LITEREI F din ART 96? Probabil NU,altfel ar fi fost adus ca
argument de Raluca Pruna.
VICII DE LOGICA
Pentru
a impune adoptarea de catre guvern a OU se aduc in ,,sprijin” date cu
lipsa de logica in interpretatre. Dinamica lucrarilor elaborate si
publicate a crescut in perioada 2014- 2015, se sperie MJ.ADICA ATUNCI
CAND A INTRAT IN VIGOARE LEGEA!Daca reglementarea ofera aceasta
posibilitate, in logica perversa a legiuitorului de la Justitie, este un
fapt negativ. Daca din cei 30 000 de detinuti, ceva peste o 200 sunt
autori de lucrari stiintifice,persoanele respective devin tinta unui
oprobiu!Ei fac abuz de drept!
Mai
mult, în sustinere se fac trimiteri la legislatia din alte tari.
Franta, Italia,Spania NU PREVAD PRIN REGLEMENTARI SPECIALE asemenea
situatii , ceea ce ar insemna in aceiasi logica a MJ, CA LEGEA DIN
ROMANIA NU ESTE BUNA. Unde?Exact in litera F.DACA SE ABROGA, statul de
drept se instaureaza si in penitenciare! Aducerea ca model de
reglementare legea din ARMENIA SI GEORGIA aduce o gluma buna pentru
dezbatere!
MINCIUNI DE-A DREPTUL
Nota de fundamentare cuprind grave deturnari de la realitate, facute cu buna stiinta.
Sectiunea 6 PREVEDE CONSULTARI.
Este
ocolit Consiliul Legislativ iar avizul CSM este necesar.Or SEDINTA DE
PLEN A CSM DIN 28 IANUARIE AA RESPINS PROPUNEREA DE AGROGARE FACUTA DE
MINISTERUL JUSTITIEI.
CINE ARE INTERESUL SA PUNA
GUVERNUL ROMANIEI ÎN OPOZITIE CU OPINIA CEA MAI AUTORIZATA ÎN MATERIE
JURIDICA? TEHNOCRATII DIN PALATUL VICTORIA URMEAZA SA CONTRAZICA
AUTORITATEA CARE ASIGURA PRIN LEGE INDEPENDENTA JUSTITIEI!
LA
CONSULTARI AU FOST OCOLITE SI ONGURILE, si Institutele de Cercetari in
domeniu cat si institutiile implicate., MJ considerand ca OU nu
implica si nu se refera ca subiect interesant pentru acestea.
Sectiunea7
ACTIVITATEA DE INFORMARE, are si ea pete albe. Informarea societatii
civile cu privire la necesitatea elaborarii acului normativ nu a fost
necesara, desi MJ invoca puncte de vedere ale comunitatii academice si
interesul din societate.
SIMULACRU DE DEZBATERE
PUNCTELE
DE VEDERE, OBSERVATIILE, PROPUNERILE la OU pot fi facute PANA MARTI 2
FEBRUARIE, DESI CALENDARUL legat de evolutia actulu normativ a inceput
in 24 aprilie 2015, LA SESIZAREA DNA!
Vin turcii, evadeaza detinutii care au lucrari stiintifice de a dat viteza abrogarii peste Guvern?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu