vineri, 22 ianuarie 2016

Tuneluri misterioase, ascunse sub o cladire celebra din Iasi - GALERIE FOTO

 

• Putini cetateni ai Iasului si-ar fi imaginat ca sub acest imobil important al Iasului ar exista asa ceva! • Ar fi vorba de o serie impresionanta de tuneluri, chiar sub cladirea Garii Internationale Nicolina, ridicata undeva dupa anul 1950 • Din ceea ce reliefeaza legendele urbane, se pare ca aici ar fi fost depozitate o serie de bunuri de lux din perioada in care aici functiona Vama Iasi • Pe de alta parte, prin aceasta locatie au trecut, inainte de 1989, fondatorul Coreei de Nord, Kim Ir-Sen sau marele lider sovietic, Nikita Hrusciov

In jurul anului 1950, autoritatile comuniste instalate la conducerea Romaniei au decis ridicarea actualei Gari Internationale Nicolina! Aceasta a fost realizata in stilul arhitectural sovietic. Dincolo de toate acestea, exista informatii conform carora, o serie impresionanta de tuneluri au fost realizate chiar sub cladirea Garii Internationale.

Citeste si: Totul a fost descoperit sub o strada din centrul Iasului. Anchetatorii au ramas blocati de ceea ce au vazut - GALERIE FOTO



Legendele urbane spun ca, aici ar fi fost depozitate o serie de bunuri de lux din perioada in aceasta locatie functiona Vama Iasi. Pe de alta parte, prin aceasta locatie au trecut, cu treburi oficiale, inainte de 1989, fondatorul Coreei de Nord, Kim Ir-Sen sau marele lider sovietic, Nikita Hrusciov.



Citeste si: EXCLUSIV! Tuneluri misterioase descoperite in centrul Iasului! Totul tine de un plan secret - GALERIE FOTO

"Eu nu prea am auzit prea multe despre aceste lucruri, chiar daca sunt sef al Garii Nicolina de 19 ani. Da, aici ar fi fost sediul Serviciului Special, dar si al Vamii. Nu stiu daca sunt tuneluri sub cladire sau loc unde se depozitau diverse bunuri de lux sau armament. Mai departe, pe aici au trecut o serie de trenuri oficiale, inclusiv prezidentiale sau regale. Cred ca Statul roman ar trebuie sa aloce fonduri pentru reabilitatea macar a cladirii Garii Internationale Nicolina. Acum, aceasta nu mai este una functionala si nu mai opresc trenuri", a spus Constantin Vizitiu, seful Garii Nicolina. 



Comanda la Fabrica Nicolina pentru realizarea unui lift subteran

Gara Internationala gazduieste un punct de trecere al frontierei cu specific feroviar, care functioneaza în cadrul Sectorului Politiei de Frontiera Nicolina al Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Iasi. Dincolo de toate acestea, chiar in anul 1989, firma Nicolina a fost solicitata sa realizeze un lift interior, cu ajutorul caruia sa fie introduse in subteran diverse marfuri sau alte obiecte. "Imi aduc bine aminte de acest moment. A venit comanda la noi, la Nicolina, si chiar am participat la construirea acestui lift. Vreau sa va spun ca, atunci, intrarea in subterane se facea tocmai de sub Gara Internationala Nicolina. Ele aveau inaltime de peste cinci metri si duceau, din spusele unora, pe sub actualul bulevard Nicolae Iorga. Aici erau depozitate tot felul de marfuri de lux, de la televizoare si pana la diverse marfuri extrem de rare pe la acele timpuri. Cred ca aici erau si o serie de operatiuni secrete care se faceau", a dezvaluit si un fost angajat al fabricii Nicolina.



Citeste si: O comoara misterioasa de milioane euro a fost descoperita de un profesor iesean - FOTO, VIDEO

Acest punct de trecere a frontierei asigura respectarea prevederilor tratatelor, acordurilor, conventiilor si protocoalelor de frontiera încheiate cu Republica Moldova si a celor internationale la care România este parte, cu privire la tranzitul marfurilor peste frontiera cu Moldova. Acest punct de trecere are drept corespondent pe teritoriul moldovean Punctul de Trecere al Frontierei de la Ungheni. Gara a fost construita între anii 1952-1954, pentru a deservi traficul international de persoane si marfuri. Cladirea garii este un palat somptuos, cu doua etaje. În aceasta statie, au început sa opreasca trenurile care circula pe ruta Moscova - Bucuresti - Sofia - Istanbul. De asemenea, prin aceasta gara au trecut trenurile speciale ale conducerii R.S.F. Iugoslavia la 6 si 23 iunie 1956 si a URSS în 17 iunie 1962, 5 martie 1968 si în noaptea de 12 ianuarie 1970 , când delegatia sovietica condusa de Leonid Brejnev s-a îndreptat spre Bulgaria.

Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Galerie foto

 
Libertatea.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu