Detaliul de design care a salvat sute de vieţi omeneşti
Fiecare dintre noi am avut în posesie la un moment
dat un pix asemănător celui din imaginea de mai sus sau poate că
folosim unul chiar în acest moment. Totuşi, prea puţini ne-am gândit
vreodată de ce a adoptat producătorul un astfel de design pentru capac.
În 1991, compania BIC a prezentat lunii o nouă soluţie de design pentru pixurile sale, care a rămas complet necunoscută majorităţii oamenilor: de acum, capacul pixului foarte popular prezenta o gaură.Multe persoane nu au acordat atenţie acestei inovaţii. Totuşi, în acelaşi timp, decizia de a adopta acest design a salvat vieţile unui număr mare de copii. Mai exact, mai mult de 100 de copii anual, ca de altfel şi un număr redus de adulţi.
Când sunt mici, copii iubesc să bage în gură obiecte care le cad în mână, în mod special pe cele mici pe care le pot introduce complet în cavitatea bucală. Adulţii, pe de altă parte, iubesc să mestece capacul de la pix atunci când se concentrează intens asupra unei activităţi sau atunci când sunt agitaţi. .
Un capac de pix poate rămâne blocat într-o fracţiune de secundă în esofagul unei persoane, provocând astfel sufocarea. În astfel de situaţii, acea găurică din capac ajută persoana să aibă parte de o cantitatea suficientă de oxigen până când ambulanţa se deplasează la faţa locului.
Decizia BIC de a adopta soluţia de design a fost susţinută de mulţi alţi producători de pixuri, până şi British Standards Institutions a lansat un amendament cu recomandările în cazul utilitării unor astfel de produse.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu