sâmbătă, 11 iulie 2015

Asa ceva s-a petrecut, ieri, la Universitatea Cuza din Iasi! Totul a avut un final surprinzator - GALERIE FOTO, VIDEO



• Ieri, timp de cateva ore, un grup de doctoranzi a trecut prin emotii uriase! • La eveniment a asistat si un grup de profesori valorosi ai Universitatii Alexandru Ioan Cuza • Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI au reusit sa surprinda reactii si marturii in premiera • In prim-plan au fost scoase o serie de probleme acute si actuale din sistemul autohton al invatamantului superior

Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI (BZI) au luat parte, ieri, la un experiment extrem de interesant! Acestia au asistat la derularea sustinerii publice a unor lucrari de doctorat. Ele au fost sustinute de cei mai buni tineri de la Facultatea de Chimie a Universitatii Alexandru Ioan Cuza (UAIC). Ei au fost finantati din banii Uniunii Europene (UE), timp de trei ani, in cadrul unui proiect doctoral prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU).

Citeste si: Creier de 500 mii Euro la Cuza - GALERIE FOTO si VIDEO



Studiaza efectele grave ale pesticidelor in alimentatie

O dovada a faptului ca munca acestor tineri cercetatori este una speciala si cu un impact concret in viata noastra de zi cu zi este reliefata de unul dintre doctoranzii interpelati. "Eu cercetez pe zona decontaminarii solurilor si a apelor uzate de catre pesticide. Proiectul din care fac parte a fost unul extrem de benefic pentru mine, iar eu am fost si voi mai merge sa cercetez si in Bulgaria. O problema importanta in cercetarea romaneasca este finantarea. Pentru ca oamenii sa inteleaga ceea ce facem noi la facultate vreau sa va spun ca eu studiez impactul negativ al pesticidelor folosite in agricultura si implicit in alimentatia noastra. Aici, din pacate, Statul roman ascunde multe lucruri. Mai mult, vreau sa va spun ca asemenea substante sunt folosite in pilulele de slabit, iar efectelor sunt foarte grave si pot duce chiar la deces. Din pacate, inca in tara noastra nu este sustinuta suficient cercetarea", a reliefat Marius Mihai Zaharia, doctorand in anul III la Facultatea de Chimie a Universitatii Cuza.

Citeste si: Iata cati doctoranzi de la Universitatea Cuza Iasi pot obtine o bursa



Vor sa faca performanta acasa

Chiar daca unii dintre ei au avut ocazia sa se pregateasca in strainatate, visul lor este acela de a reusi in tara, loc unde se simt cel mai bine. "Munca in cercetare a fost si este grea, dar si usoara. Eu ma ocup de studiul peptidelor si al proteinelor care sunt compusi importanti din organismul romanesc si fara de care nu am putea trai. Em am ales Chimia abia in clasa a XII-a, lucru pe care nu-l regret deloc. Este foarte important sa fie sustinuti tinerii in cercetare deoarece munca noastra are un impact urias in viata tuturor. Eu vreau sa raman in Romania pentru ca doar aici ma simt acasa cu adevarat", considera si Laura Ion, doctorand in anul III pe zona Biochimiei la Facultatea de Chimie.

Citeste si: Aventura unui profesor iesean la Cambridge - FOTO, VIDEO



A renuntat sa cerceteze in Germania pentru a veni la Iasi

Chiar daca, atat inainte de 1989, cat si dupa acest moment, foarte multi tineri inteligenti au ales sa plece in strainatate, acum, lucrurile au inceput sa se schimbe. Astfel, beneficiind si de sustinerea unor profesori deosebiti, acestia vor sa reuseasca in tara. "Zona mea de cercetare este Eco-toxicologia acvatica si fac parte din programul doctoral de excelenta pentru pregatirea cercetatorilor din domeniul Stiintele si a Stiintelor Pamantului. Noi formam un grup special si am invatat lucruri extrordinare, pana acum. A contat foarte mult ca cercetarea noastra a fost sustinuta din fonduri europene! Eu, o buna parte din studiile mele, le-am facut in Germania si am colaborari deosebite cu colegii mei de acolo si chiar vreau sa aduc aparatura din strainatate pentru a lucra, aici, in tara... Ceea ce studiez eu are un impact in zona de Protectia Consumatorului fiind vorba de circuitul unor elemente foarte toxice din natura si care, prin alimentatie, ajung in organismul uman! In momentul de fata am reusit sa ajung asistent la Cuza si chiar imi doresc foarte mult sa raman aici si sa cercetez. Noi trebuie sa stim ce ne pun marii producatori in hrana noastra zilnica tocmai pentru ca lucrurile sunt destul de grave acum pe alimentatie si ne sunt ascunse multe", a marturisit si Stefan Adrian Strungaru, doctorand in anul II la Facultatea de Biologie de la Cuza.

Citeste si: Sefa de promotie a ajuns sa cerseasca o bursa



"A venit timpul ca ceretatorii sa produca bani pentru Romania"

Un factor cheie, atat de echilibru, cat si de atragere a tinerilor cercetatori foarte buni de la Universitatea Cuza, este prof. univ. dr. Gabi Drochioiu - Facultatea de Chimie de la UAIC, coordonatorul a numerosi oameni de calitate si cu reusite stiintifice aparte. Acesta considera ca a venit timpul ca stiinta romaneasca sa produca plusvaloare pe societatea autohtona! "Sunt onorat ca am doctoranzi foarte buni si ca am reusit sa-i adun. Atunci cand stai printre cei tineri conteaza foarte mult. Noi derulam, acum, mai multe proiecte doctorale de sustinere a cercetatorilor aflati la inceput. Eu cred ca a venit timpul ca, dupa atata timp cat dascalii au cerut bani, cercetatorii sa ofere ceva in loc. Noi suntem la o intersectie: noi am tot primit bani si am format oameni si este momentul in care sa brevetam ideile si sa le vindem pentru a produce bani pentru tara. Sunt foarte multi oameni pe care noi ii scolarizam, dar ei pleaca in strainatate. Ori, noi trebuie sa facem astfel incat acestia sa ramana aici. Chiar ma bucur ca, personal, am reusit sa-i conving pe doi oameni foarte capabili sa revina si sa cerceteze in tara. Noi incercam, prin munca noastra, sa avem un impact asupra vietii fiecarui om. Eu cred ca Romania este cea mai frumoasa tara din lume si ca aici oamenii sunt extraordinari!", a concluzionat profesorul Drochioiu.

Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Galerie foto

 

Galerie video

 
Libertatea.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu