Fiti pregatiti! Nu va lasati surprinsi de iarna care
se apropie si pregatiti-va masina corespunzator: anvelopele sunt
singura legatura intre aceasta si carosabil, fapt esential atat pentru
siguranta dvs cat si a celorlalti participanti la trafic. In ciuda
faptului ca majoritatea soferilor cred ca zvonul conform caruia
montarea anvelopelor de iarna este obligatorie doar incepand cu data de 1
Noiembrie, acest lucru nu este adevarat.
Astfel, conform Legislatiei anvelopelor de iarna in Romania, soferii sunt obligati sa aiba echipate anvelope de iarna
sau all season pe autoturisme in momentul in care drumurile prezinta
caracteristici de iarna, indiferent de data calendaristica; mai exact,
cand drumurile sunt acoperite de zapada, gheata sau polei.Pentru a putea circula in legalitate, este obligatoriu ca anvelopele echipate pe masina dvs. sa aiba in primul rand marcajul M+S (Mud + Snow) pe flanc, fapt care atesta ca anvelopele au fost testate si omologate de producator pe noroi si pe zapada. De notat este ca, in Romania, prezenta marcajului “pisc cu fulg de nea” (3PMSF, intalnit in unele prezentari comerciale) nu este obligatorie pentru a conferi anvelopelor calitate de anvelope de iarna, M+S fiind singura inscriptie obligatorie din punct de vedere legal.
Din punct de vedere tehnic, recomandat este ca anvelopele de iarna sa fie echipate pe masina mai din timp. Anvelopele de iarna, dupa cum se stie, sunt fabricate dintr-un cauciuc diferit fata de cele de vara si care isi pastreaza proprietatile, ramanand moale si atunci cand temperaturile scad sub nivelul de 7 grade Celsius - temperatura de la care anvelopele de vara incep sa isi piarda din performante, devinind rigide, deci mult mai putin aderente pe carosabilul de iarna.
Nu numai compozitia materialului anvelopelor de iarna este diferita dar si designul special al profilului, mult mai agresiv si cramponat comparativ cu cel al anvelopelor de vara. Canelurile mai largi si mai adanci ajuta la captarea zapezii pe banda de rulare pentru a asigura un nivel mai mare al aderentei si tractiunii pe carosabil, iar microstriatiile de pe blocurile de cauciuc ajuta la imbunatatirea manevrabilitatii cand drumurile sunt acoperite de zapada moale.
In plus, datorita conceptiei lor speciale, anvelopele de iarna ofera si un nivel sporit de siguranta, distantele de franare fiind considerabil reduse.
O alternativa corecta din punct de vedere legal si eficienta din punct de vedere financiar o reprezinta anvelopele all season: aceste anvelope sunt proiectate si concepute pentru a fi utilizate pe tot timpul anului si ajuta soferii sa economiseasca timp si bani, alternarea intre doua seturi de anvelope nemaifiind necesara. Aceasta alternativa este ideala pentru soferii care circula mai putini kilometri si care evita, in acelasi timp, de regula drumurile grele de iarna. Performantele acestora, totusi, sunt inferioare comparativ cu cele ale anvelopelor de iarna.
La AnveloSHOP si AnvelopeMAG puteti gasi o gama foarte variata de anvelope de iarna si all season, la unele dintre cele mai mici preturi de pe piata - puteti gasi o disponibilitate permanenta de stoc mare. Recomandarile noastre pentru iarna aceasta, sunt:
Nokian WR D4 - anvelope de iarna cu un nivel al aderentei deosebit de ridicat, inovatiile incorporate in constructia acestora oferind siguranta si echilibru pe tot timpul iernii, indiferent de conditiile de drum.
Continental ContiWinterContact TS850 - In ultimii ani, anvelopele WinterContact TS850 au iesit pe primul loc in peste 45 de teste efectuate pe anvelope de iarna de catre marile cluburi auto europene, de catre publicatii din domeniul auto sau din organizatiile consumatorilor.
Michelin CrossClimate - combina intr-o singura anvelopa performantele unei anvelope de vara si de iarna in acelasi timp; nu este vorba doar de o anvelopa all-season, ci de una cu performante mult superioare unei anvelope mixte, fiind proiectata pentru a fi performanta atat pe un carosabilul uscat si cald din timpul verii, cat si pe un drum ud, inghetat sau acoperit de zapada, in conditii de temperaturi scazute pe timp de iarna.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu