Managerii americanii si cei japonezi au decis sa se intreaca intr-un
concurs de canotaj. Ambele echipe s-au antrenat din greu. In ziua cea
mare, se simteau pregatiti. Japonezii au castigat cu un avans de doi
kilometri. Americanii au fost extrem de descurajati ca au pierdut.
Moralul lor s-a prabusit.
Managementul a decis ca motivul unei
infrangeri atat de zdrobitoare trebuie aflat, asa ca au angajat o firma
de consultanta care sa investigheze problema si sa recomande actiuni
corective.
Consultantul a aflat ca echipa japoneza a avut opt oameni
la vasle si unul la carma; americanii au avut un om care vaslea si opt
oameni la carma. Asa ca, dupa un an de studii si milioane de dolari
cheltuiti ca sa analizeze problema, firma de consultanta a ajuns la
concluzia ca sunt prea multi oameni la carma si prea putini la vasle in
echipa americana.
Pe masura ce se apropia ziua cursei din anul
urmator, structura manageriala a echipei americane a fost complet
reorganizata. Noua structura cuprindea: patru manageri de carma, trei
manageri zonali de carma si un nou sistem de urmarire a performantelor
pentru omul de la vasle, ca sa i se asigure stimulent in munca.
Anul urmator, japonezii au castigat cu un avans de patru kilometri.
Umiliti,
cei din corporatia americana l-au concediat pe vaslas pentru
performante slabe si au acordat managerilor o prima, pentru ca au
descoperit unde era problema.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu